Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hellener i SVT med Redbull


Willie

Recommended Posts

  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply
Skämt åsido, Hellner är en genomgenerös kille, men, och kanske därför, utnyttjas han till allehanda spektakel som redbul, poker och annan skit. Hade han sluppit marknadsparasiterna hade han varit en riktig toppåkare i klass med Northug och Cologna.
Link to comment
Share on other sites

Northug har en helt annan personlighet eller som Johan Olsson sa, - Northug är en världsstjärna, jag är en småbarnspappa...

 

Hellner mfl fixar inte en sådan splittrad tillvaro och ändå prestera på topp. Det ska vara en Northug till det. Inte håller väl Cologna på sådär heller?

Link to comment
Share on other sites

Men då är det väl inte heller något problem att Hellner åker plojtävlingar eller spelar poker? Han gör ju knappast det mitt under pågående världscup.

 

"Kom inte Hellner sist där också..."

Nej. Enligt artikeln så kom han 49:a av de 64 som tog sig vidare från kvalet.

Link to comment
Share on other sites

Men då är det väl inte heller något problem att Hellner åker plojtävlingar eller spelar poker? Han gör ju knappast det mitt under pågående världscup.

 

"Kom inte Hellner sist där också..."

Nej. Enligt artikeln så kom han 49:a av de 64 som tog sig vidare från kvalet.

Av Hellners resultat att döma är det ett stort problem tror jag. Med seriösare rådgivare kan han matcha Northug och Cologna.

 

Visst har väl Hellner haft ett himla stohej med sin burk hela säsongen... Det har jag inte sett hos Northug och Cologna.

 

En massa skituppdrag under träningssäsong och försäsong tror jag inte heller många fixar.

 

Northug är exceptionell, bara att ta av sig hatten...

Link to comment
Share on other sites

De många här inte verkar förstå är att dom lever på skidåkning och måste få in pengar! Ni som klagar kan väl antingen skita i o kolla eller skänka en slant!

Skulle tro Hellner drar in nån mille per år från RedBull..

Skulle jag få erbjudande om de kunde jag ha 2 flaskor i rutan!

Det handlar inte om det. För min del. Hellner verkar vara en hyvens kille som är värd alla sponsor-slantar han kan få.

 

Magnus Hedman var också en väldigt ödmjuk och trevlig högpresterande idrottsman även han i mina ögon värd sina sponsorkontrakt. Men det gäller att tänka långsiktigt också. I hans fall var nog tusenlapparna han fick av Brinkenstjärna, när han åkte på barturné med "kungarna från tylesand" kortsiktigt kanske trevlig att dra in, men långsiktigt ytterligare en belastning för hans varumärke.

 

Nu menar jag inte att Hellners redbullviftande är i samma klass, men blir det för mycket flamsande kan man missa andra avtal som kanske är ännu mer lukrativa, längre fram. Trovärdigheten urholkas om man utnyttjas att exponera "fel" produkt på "fel" sätt.

 

Det andra som både gör det fånigt och jobbigt att titta på är att det stör fokuset från hellners presentation när det ska viftas med burken.

 

Då är det, i mina ögon, ett bättre alternativ att han får 10sekunder innan interjuvn börjar där han kan få bära runt på 25backar redbull och visa upp om han vill. Så kan prylarna ställas undan sen och interjuvn kan börja.

Link to comment
Share on other sites

De många här inte verkar förstå är att dom lever på skidåkning och måste få in pengar! Ni som klagar kan väl antingen skita i o kolla eller skänka en slant!

Skulle tro Hellner drar in nån mille per år från RedBull..

Skulle jag få erbjudande om de kunde jag ha 2 flaskor i rutan!

Det handlar inte om det. För min del. Hellner verkar vara en hyvens kille som är värd alla sponsor-slantar han kan få.

 

Magnus Hedman var också en väldigt ödmjuk och trevlig högpresterande idrottsman även han i mina ögon värd sina sponsorkontrakt. Men det gäller att tänka långsiktigt också. I hans fall var nog tusenlapparna han fick av Brinkenstjärna' date=' när han åkte på barturné med "kungarna från tylesand" kortsiktigt kanske trevlig att dra in, men långsiktigt ytterligare en belastning för hans varumärke.

 

Nu menar jag inte att Hellners redbullviftande är i samma klass, men blir det för mycket flamsande kan man missa andra avtal som kanske är ännu mer lukrativa, längre fram. Trovärdigheten urholkas om man utnyttjas att exponera "fel" produkt på "fel" sätt.

 

Det andra som både gör det fånigt och jobbigt att titta på är att det stör fokuset från hellners presentation när det ska viftas med burken.

 

Då är det, i mina ögon, ett bättre alternativ att han får 10sekunder innan interjuvn börjar där han kan få bära runt på 25backar redbull och visa upp om han vill. Så kan prylarna ställas undan sen och interjuvn kan börja.[/quote']

Måste vara du som har fel fokus om du hakar upp dig på burken/flaskan ;)

 

Vad tyckte du om Tynell efter målgången på Vasaloppet då? ;)

En flaska och en burk...

Link to comment
Share on other sites

De många här inte verkar förstå är att dom lever på skidåkning och måste få in pengar! Ni som klagar kan väl antingen skita i o kolla eller skänka en slant!

Skulle tro Hellner drar in nån mille per år från RedBull..

Skulle jag få erbjudande om de kunde jag ha 2 flaskor i rutan!

Det handlar inte om det. För min del. Hellner verkar vara en hyvens kille som är värd alla sponsor-slantar han kan få.

 

Magnus Hedman var också en väldigt ödmjuk och trevlig högpresterande idrottsman även han i mina ögon värd sina sponsorkontrakt. Men det gäller att tänka långsiktigt också. I hans fall var nog tusenlapparna han fick av Brinkenstjärna' date=' när han åkte på barturné med "kungarna från tylesand" kortsiktigt kanske trevlig att dra in, men långsiktigt ytterligare en belastning för hans varumärke.

 

Nu menar jag inte att Hellners redbullviftande är i samma klass, men blir det för mycket flamsande kan man missa andra avtal som kanske är ännu mer lukrativa, längre fram. Trovärdigheten urholkas om man utnyttjas att exponera "fel" produkt på "fel" sätt.

 

Det andra som både gör det fånigt och jobbigt att titta på är att det stör fokuset från hellners presentation när det ska viftas med burken.

 

Då är det, i mina ögon, ett bättre alternativ att han får 10sekunder innan interjuvn börjar där han kan få bära runt på 25backar redbull och visa upp om han vill. Så kan prylarna ställas undan sen och interjuvn kan börja.[/quote']

Måste vara du som har fel fokus om du hakar upp dig på burken/flaskan ;)

 

Vad tyckte du om Tynell efter målgången på Vasaloppet då? ;)

En flaska och en burk...

Nu e ju hela landslaget sponsrat så de e bara o vänja sig;)

Link to comment
Share on other sites

Eller så gör vi som när Metallica gick för långt i fildelningsfrågan och fansen riggade upp sajten "paylars.com" :)

 

Eller så konstaterar vi att det bara är bittra, avundsjuka, gubbj*vlar (som jag) som stör sig på detta och ser fram emot nästa steg, när skidorna helt läggs på hyllan och vi får se sprinten avgöras inne i redbulls bryggeri där segraren koras genom att simma snabbast i redbull. ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ju inte göra något åt saken, men visst ska vi väl kunna diskutera en sån här sak, för visst ryckte vi alla till när vi såg flaskan första gången.

 

Han kanske känner att kroppen går sönder och försöker mjölka så mycket som möjligt denna säsongen, idag pratades det om ryggont, finns ingen garanti att hans kropp ska hålla en enda WC-säsong till.

 

Men visst är det synd om ungar som ser honom börjar dricka skiten för att bli bättre skidåkare.

Lite koffein och en jävla massa socker, konstigt att man blir pigg?

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ju inte göra något åt saken, men visst ska vi väl kunna diskutera en sån här sak, för visst ryckte vi alla till när vi såg flaskan första gången.

Helt klart!

 

Frågan, för min del, ligger lite längre bort, utanför skidstadion och hellner.

 

 

Alla ungar har inte super-medvetna akademiker till föräldrar och det är ganska få krafter, för övrigt, som komunicerar att ett äpple på rasten trots allt ofta är ett bättre alternativ än två redbull.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ju inte göra något åt saken, men visst ska vi väl kunna diskutera en sån här sak, för visst ryckte vi alla till när vi såg flaskan första gången.

 

Han kanske känner att kroppen går sönder och försöker mjölka så mycket som möjligt denna säsongen, idag pratades det om ryggont, finns ingen garanti att hans kropp ska hålla en enda WC-säsong till.

 

Men visst är det synd om ungar som ser honom börjar dricka skiten för att bli bättre skidåkare.

Lite koffein och en jävla massa socker, konstigt att man blir pigg?

Men kaffe med mycket socker är OK att dricka? ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ju inte göra något åt saken' date=' men visst ska vi väl kunna diskutera en sån här sak, för visst ryckte vi alla till när vi såg flaskan första gången.

 

Han kanske känner att kroppen går sönder och försöker mjölka så mycket som möjligt denna säsongen, idag pratades det om ryggont, finns ingen garanti att hans kropp ska hålla en enda WC-säsong till.

 

Men visst är det synd om ungar som ser honom börjar dricka skiten för att bli bättre skidåkare.

Lite koffein och en jävla massa socker, konstigt att man blir pigg?[/quote']

Men kaffe med mycket socker är OK att dricka? ;)

Nej, men helt utan socker är kanon!

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ju inte göra något åt saken' date=' men visst ska vi väl kunna diskutera en sån här sak, för visst ryckte vi alla till när vi såg flaskan första gången.

 

Han kanske känner att kroppen går sönder och försöker mjölka så mycket som möjligt denna säsongen, idag pratades det om ryggont, finns ingen garanti att hans kropp ska hålla en enda WC-säsong till.

 

Men visst är det synd om ungar som ser honom börjar dricka skiten för att bli bättre skidåkare.

Lite koffein och en jävla massa socker, konstigt att man blir pigg?[/quote']

Men kaffe med mycket socker är OK att dricka? ;)

Nej, men helt utan socker är kanon!

Men koffein med eller utan socker är ju inte särskilt bra... ;)

Link to comment
Share on other sites

Emil Jönsson och Anna Haag sponsrar av Unibet. Kalla sponsrar av ATG. Det kan inte heller varit nyttigt för barnen som ser detta på TV.

I vissa länder är lagligt att både använda och sälja Heroin, så allt beror ju på vad man jämför med.

 

Men det här landet håller ju på att montera ner allt vad omsorg om individen har handlat om, i en rasande takt, så det är väl bara att TV4 kör igång utsändningen av "Ultimate fighting" igen på bästa sändningstid (14:00 till 16:00) och fyller den med cigarett, vapen och spritreklam. Och vi öppnar alla damluckor så slipper kidsen "på glid" leva i ett utdraget lidande och kan ganska direkt efter den avbrutna skolgången ägna sina sista fem-tio år åt att röka den "meth" som redan börjat dyka upp här i lite större omfattning.

 

Vart tog idén om ett samhälle som är bra för människan vägen?

 

Finns förmodligen bara kvar i form av fragment, inne i mitt mycket gamla, av bitterhet och avundsjuka, snart helt förtvinade huvud :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...