Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

I framtiden kommer jag inte vara fullt njd som tva

Hemmavasan Live 15 augusti - tabl och hlltider

SVT livesnder frn rullskidstvlingarna i Trollhttan

Lngdlandslaget stannar i Sverige i hst

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Vasaloppet 2011 - globe86 vs Vasa vs Lars-Erik - Vilka tider?

• Vänligen logga in för att kunna svara
295 svar till detta ämne

globe86

globe86

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 357 inlägg
Fan Vasa har inte hört av dig på hela dagen idag :P är du ute på långpass eller ?! :)

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 134 inlägg

Fan Vasa har inte hört av dig på hela dagen idag :P är du ute på långpass eller ?! :)

Nej, jag har räknat ut hur många mil på rullskidor jag stakat i år.
Vad tror du?

globe86

globe86

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 357 inlägg

Nej, jag har räknat ut hur många mil på rullskidor jag stakat i år.
Vad tror du?

Haha jadu! De va en svår fråga! 92 mil ?

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 134 inlägg

129 mil (inte lika effektiva som dina turer tyvärr), men nu har de grävt av vägen på flera ställen.
Risken är väl att de lägger på grovt "oljegrus" och då blir det inte roligt. :mad:

Hur långt har du kört?
Med tanke på dina hastighetsresurser så skulle man tro att du tjuvåkt en del. ;)
Eller så har du bättre träningsgener som gör att det tar bättre.

Redigerat av Vasa, 03 september 2010 - 06:38 .

globe86

globe86

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 357 inlägg

129 mil (inte lika effektiva som dina turer tyvärr), men nu har de grävt av vägen på flera ställen.
Risken är väl att de lägger på grovt "oljegrus" och då blir det inte roligt. :mad:

Hur långt har du kört?
Med tanke på dina hastighetsresurser så skulle man tro att du tjuvåkt en del. ;)
Eller så har du bättre träningsgener som gör att det tar bättre.

De va inte dåligt de !!! Jag kan säga att jag ligger lååååångt ifrån.. Är på jobbet nu men en´vild gissning kan ja dra till med...

hmm ca nånstans mellan 30 - 35 mil! Men de är bara hårdkörning i princip! Sen springer jag ju endel och gymmar också!

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 134 inlägg
Det var kanske lite otaktiskt att knäcka dig (globen) igår? ;)

Nu kommer du väl att träna som en blådåre!

Blir jobbigt det här... :/

Redigerat av Vasa, 13 september 2010 - 19:10 .

globe86

globe86

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 357 inlägg

Det var kanske lite otaktiskt att knäcka dig (globen) igår? ;)

Nu kommer du väl att träna som en blådåre!

Blir jobbigt det här... :/

Detta kommer du få ångra :D

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 136 inlägg
Själv fick jag en "knäck i ryggen" när jag försökte springa lite fortare här om kvällen. Just ovanför skinkan på ena sidan gjorde det jätteont varje steg, kanske ishas ? Ett fall för deas ? Vi skriver ju privat email till varandra så jag får fråga honom närmare. Jag blev jätterädd att det kanske blir långvarigt och tom. lite problem att nu kunna köra skjortan av Vasa och Globe86. Trots att det gjorde ont att gå prövade jag åka rullskidor och det gick mycket bättre. Jag kände tom. som att det blv bättre i ryggen även efteråt (kanske blodgenomströmningen och att man så att säga lyfter upp sig på stavarna hälper till).
Jag har aldrig haft detta tidigare, och kommer nu att vara betydligt försiktigare att någonsin försöka springa något intervalliknande. Det blir nog att återgå till min vanliga rullträning
i Maffetonetempo och hoppas att Vasa vallar bort sig. Globe86 har vi ju speciell hemligstämplad taktiik mot som ni sett så det blir givetvis inget problem....

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 134 inlägg
Det var ju inte bra med ryggen.
Men som man säger, att man får arbeta bort det onda vilket du tydligen börjat med.

Ja efter att ha sett globen in action så tror jag hans största problem blir att hålla sig i spåret och inte hamna i något buskage nere i Tennäng. ;)
Han tog ju som sagt efter Anja Pärson och gjorde en säl igår och sedan bjöd han upp till dans. =D

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 863 inlägg
Att träna för ett VL är ett långvarigt och tålamodigt arbete. Jag tror inte att du har så stor nytta av att köra skiten ur dig under några pass framöver, Globe.

Att man får småskador hör till den normala bilden, speciellt vid löpträning, men oftast går de över på några dagar. Ibland får man ont utan anledning, speciellt när man kommit upp i åldern, sen har många liksom jag kroniskt besvär i någon kroppsdel, som man lärt sig leva med.

Just nu pekar pendeln mot Vasa, som hållit sig lugn i skuggan av Globe och L-E, men mycket kan hända fram till den 6 mars 2011, då snö är underlaget, inte asfalt.

Mitt råd till dig Globe är att inte drabbas av panik efter Klaren, rullskidor är inte samma som snöskidor./)

Redigerat av Volevodin, 13 september 2010 - 22:22 .

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 136 inlägg

Det var ju inte bra med ryggen.
Men som man säger, att man får arbeta bort det onda vilket du tydligen börjat med.

Ja efter att ha sett globen in action så tror jag hans största problem blir att hålla sig i spåret och inte hamna i något buskage nere i Tennäng. ;)
Han tog ju som sagt efter Anja Pärson och gjorde en säl igår och sedan bjöd han upp till dans. =D

Bra Vasa. Denna första del av vår hemligstämplade taktik verkar ju fungera perfekt än så länge. Jag hoppas du nu har gett Globe86 den version av taktiken vi kom överens om så
att han får något att fundera på under tiden vi genomför vår verkliga plan.
Är du säker på att han inte hamnade i något buskage av något slag även under dansen ?

deas

deas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 083 inlägg

Själv fick jag en "knäck i ryggen" när jag försökte springa lite fortare här om kvällen. Just ovanför skinkan på ena sidan gjorde det jätteont varje steg, kanske ishas ? Ett fall för deas ? Vi skriver ju privat email till varandra så jag får fråga honom närmare. Jag blev jätterädd att det kanske blir långvarigt och tom. lite problem att nu kunna köra skjortan av Vasa och Globe86. Trots att det gjorde ont att gå prövade jag åka rullskidor och det gick mycket bättre. Jag kände tom. som att det blv bättre i ryggen även efteråt (kanske blodgenomströmningen och att man så att säga lyfter upp sig på stavarna hälper till).
Jag har aldrig haft detta tidigare, och kommer nu att vara betydligt försiktigare att någonsin försöka springa något intervalliknande. Det blir nog att återgå till min vanliga rullträning
i Maffetonetempo och hoppas att Vasa vallar bort sig. Globe86 har vi ju speciell hemligstämplad taktiik mot som ni sett så det blir givetvis inget problem....

Tjena,
hör av dig via mail så får du komma förbi på jobbet om det inte ger med sig.
Dock har jag ny arbetsplats numera..men skicka mail till den vanliga adressen.
/A.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 134 inlägg

Bra Vasa. Denna första del av vår hemligstämplade taktik verkar ju fungera perfekt än så länge. Jag hoppas du nu har gett Globe86 den version av taktiken vi kom överens om så
att han får något att fundera på under tiden vi genomför vår verkliga plan.
Är du säker på att han inte hamnade i något buskage av något slag även under dansen ?

Nej, globen har bra teknik så han höll sig på banan då.
Är lite imponerad av globens stakteknik och kraft i tagen, så orkar han hålla hela vägen blir han farlig.

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 136 inlägg
Jag lägger min limerick även här,och hoppas den kan bidraga
både till uppmuntran och ny tändvätska när ni tydligt ser mig
glida förbi i Edris till synes helt fräsch och med superglid.

Globe 86 och Vasa ifrån söder
mina senaste skidbröder
är absolut hyvens grabbar
som med varandra gnabbar
i Eldris glider jag om dem så ögonen glöder

Dalarna

Dalarna

Medlem

• Members
  • Pip
  • 198 inlägg
hahaha, den var bra!!!

globe86

globe86

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 357 inlägg
Grym ;) Fast den sista raden återstår och se om det är sanning :D

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 134 inlägg
Jag är som sagt tveksam till sista raden. ;)
Men annars var den kanoners!

Lars-Erik, såg du filmen Andreas87 gjorde om Klarälvsbaneracet och där vi är aktörer?
http://www.vimeo.com/14955584

Redigerat av Vasa, 15 september 2010 - 17:13 .

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg

Lars-Erik, såg du filmen Andreas87 gjorde om Klarälvsbaneracet och där vi är aktörer?

Ser grymt fint ut, detta måste jag ju bara köra. Blir det mkt löv på banan under hösten eller går det bra att köra tills snön kommer? Körde Banvallsleden mellan Olofström och Sölvesborg sista helgen i oktober förra hösten och bitvis var det lite väl mkt löv även om det gick att köra.

Vem blir först med att ha kört rullskidor på alla gamla (asfalterade) banvallar i Sverige?
Mål 2013/14: Åka några lopp jag inte åkt förut.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 134 inlägg

Ser grymt fint ut, detta måste jag ju bara köra. Blir det mkt löv på banan under hösten eller går det bra att köra tills snön kommer? Körde Banvallsleden mellan Olofström och Sölvesborg sista helgen i oktober förra hösten och bitvis var det lite väl mkt löv även om det gick att köra.

Vem blir först med att ha kört rullskidor på alla gamla (asfalterade) banvallar i Sverige?

Du får hänga med i Klarälvsbanetråden och komma när vi ska köra nu i oktober (eventuellt den 3e)! :)
http://www.skidforum...pic.php?id=4707

Det var som synes lite löv på banan även nu men ifjol körde jag en bit av banan i början av oktober och då var det inga problem mer än att jag blev trött.

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg

Du får hänga med i Klarälvsbanetråden och komma när vi ska köra nu i oktober (eventuellt den 3e)! :)
http://www.skidforum...pic.php?id=4707

Det var som synes lite löv på banan även nu men ifjol körde jag en bit av banan i början av oktober och då var det inga problem mer än att jag blev trött.

3:e Oktober är det tävling. Den fina Lindenarullen i Getinge 27 km med intervallstart. 10:e oktober är det rullskidstävling på den vackra banvallen 42 km mellan Ulricehamn och Borås. Kanske kan 17:e vara nåt?
Mål 2013/14: Åka några lopp jag inte åkt förut.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar