Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2011 - globe86 vs Vasa vs Lars-Erik - Vilka tider?


Vasa

Recommended Posts

Jo det vore fint med ett gemensamt Skidforum-bord. :)

 

Just det' date=' glömde lite.

För att kontra globens norska mössa så kör jag med vita handskar från Skigo, Thermo Northug Edition. ;)

Mössan blir något svart...[/quote']

haha fint! Får se om man ser er på lördagen! kommer nog kika runt lite vid starten ;)

Kan ingen försöka boka upp ca. 20 platser (beroende på hur många som anmäler sig)? Typ vid 19:30. Och de som vill komma kan skriva här i tråden?

Jag är på! Eller ny tråd?

Det är nog bättre med en ny tråd för tror folk börjar bli mätta på det här spektaklet. :)

Du får starta en (STORA BOKSTÄVER) med din idé om när, var och hur.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply

Jag tänkte mera på direkt efter loppet! Jag tror jag drar och käkar i de stora tältet i Mora! fanns massa god mat där förra året kommer jag ihåg! Vore ju kul och se mina konkurenter!

 

Sen sticker jag tillbaka till sälen ! Kommer bo där borta!

 

Helvete nu börjar jag bli sjukt taggad! Får se Vasa om jag kommer ikapp dig! Ger dig en klapp på axeln i så fall ;)

Link to comment
Share on other sites

Håller med globen om att det får bli att dra hemöver innan kvällen, så tänkte också äta i tältet efter loppet.

Men jag väntar in mitt resesällskaps målgång 16-16.30 så det lär väl inte bli innan 18 ändå med buss tillbaka till Sälen.

 

Blir kanske svårt att rå på dig så taggad som du verkar vara.

Själv hoppas jag klara mig undan en förkylning.

Link to comment
Share on other sites

OK. Jag väntar väl på er båda i Vasaloppstältet.....

Till globen: Om du, mot förmodan, får tillfälle att ge mig en klapp på axeln i spåret så får du väl invänta mig.

Till Vasa: Och innan 16-16.30 borde jag absolut vara i mål vad som än händer så du åtminstone får heja på mig.

 

Lycka till båda, och bli inte alltför chockade om jag har någon liten överaskning att visa upp (jag avslöjar inte vad: i krig, kärlek och seriösa utmaningar (mitt nya tillägg) är allt tillåtet).

Link to comment
Share on other sites

OK. Jag väntar väl på er båda i Vasaloppstältet.....

Till globen: Om du, mot förmodan, får tillfälle att ge mig en klapp på axeln i spåret så får du väl invänta mig.

Till Vasa: Och innan 16-16.30 borde jag absolut vara i mål vad som än händer så du åtminstone får heja på mig.

 

Lycka till båda, och bli inte alltför chockade om jag har någon liten överaskning att visa upp (jag avslöjar inte vad: i krig, kärlek och seriösa utmaningar (mitt nya tillägg) är allt tillåtet).

Jag är rädd för att du kommer köra med den där fluiden, men det kanske kan behövas.

Vi syns i varje fall i Mora! :)

Link to comment
Share on other sites

OK. Jag väntar väl på er båda i Vasaloppstältet.....

Till globen: Om du' date=' mot förmodan, får tillfälle att ge mig en klapp på axeln i spåret så får du väl invänta mig.

Till Vasa: Och innan 16-16.30 borde jag absolut vara i mål vad som än händer så du åtminstone får heja på mig.

 

Lycka till båda, och bli inte alltför chockade om jag har någon liten överaskning att visa upp (jag avslöjar inte vad: i krig, kärlek och seriösa utmaningar (mitt nya tillägg) är allt tillåtet).[/quote']

Jag är rädd för att du kommer köra med den där fluiden, men det kanske kan behövas.

Vi syns i varje fall i Mora! :)

Lycka till på er också! Vi ses vid maten efter duschen !!! ;)

 

Ses säkert innan start också! Ska allt försöka leta på er :D

Link to comment
Share on other sites

Ja lycka till alla!!! :D

 

Och så har du väl ordnat Andreas så att farsan din står med brytambulansen i Eldris när globen kommer flåsande? ;)

 

Själv känner jag mig lite ur slag men vi får se, det är ju premiär i Vasan och då har man väl rätt att se och lära första gången. :)

Är lite rädd att en förkylning ligger och ruvar samt att man är söndervallad i armarna.

 

Brynäsarn, det är nog inte lämpligt med öl efter målgång när man ska ut på vägarna.

Är nog illa att köra efter urblåsningen i spåret...

Link to comment
Share on other sites

Ja lycka till alla!!! :D

 

Och så har du väl ordnat Andreas så att farsan din står med brytambulansen i Eldris när globen kommer flåsande? ;)

 

Själv känner jag mig lite ur slag men vi får se, det är ju premiär i Vasan och då har man väl rätt att se och lära första gången. :)

Är lite rädd att en förkylning ligger och ruvar samt att man är söndervallad i armarna.

 

Brynäsarn, det är nog inte lämpligt med öl efter målgång när man ska ut på vägarna.

Är nog illa att köra efter urblåsningen i spåret...

Det blir ju ekonomiskt och bra dock, det räcker nog med en burk för att sänka dig efter ett Vasalopp ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja lycka till alla!!! :D

 

Och så har du väl ordnat Andreas så att farsan din står med brytambulansen i Eldris när globen kommer flåsande? ;)

 

Själv känner jag mig lite ur slag men vi får se, det är ju premiär i Vasan och då har man väl rätt att se och lära första gången. :)

Är lite rädd att en förkylning ligger och ruvar samt att man är söndervallad i armarna.

 

Brynäsarn, det är nog inte lämpligt med öl efter målgång när man ska ut på vägarna.

Är nog illa att köra efter urblåsningen i spåret...

Vasa, nu gör du såhär!

DIREKT och köp echinea! Plus ta en c-vitamin brus och någon apelsin varje dag till loppet!!

Detta hejdade min förkylning inför ÖS! Inget mera vallande!! Låt armarna vila.

Slöåk lite lätt 20 min varje dag.

Krama globen och lars-erik om du vill smitta dom, annars inte. :)

Lycka till! När du väl står på starlinjen kommer förkylningen att vara som bortblåst av adrenalinet.

Om jag 1. hade en startplats. 2. fick ledigt från jobbet. 3.hade någonstans att bo. 4. hade någon som kunde ta hand om mina hästar skulle jag banne mig köra! Är helt pigg!

Lycka till igen! Det blir kanonväder och JÄTTEKUL!!

Link to comment
Share on other sites

Vasa, nu gör du såhär!

DIREKT och köp echinea! Plus ta en c-vitamin brus och någon apelsin varje dag till loppet!!

Detta hejdade min förkylning inför ÖS! Inget mera vallande!! Låt armarna vila.

Slöåk lite lätt 20 min varje dag.

Krama globen och lars-erik om du vill smitta dom, annars inte. :)

Lycka till! När du väl står på starlinjen kommer förkylningen att vara som bortblåst av adrenalinet.

Om jag 1. hade en startplats. 2. fick ledigt från jobbet. 3.hade någonstans att bo. 4. hade någon som kunde ta hand om mina hästar skulle jag banne mig köra! Är helt pigg!

Lycka till igen! Det blir kanonväder och JÄTTEKUL!!

Tja om det hade hjälpt. :(

Känns som jag har fluorångor och sickelludd fullt i hela huvudet.

 

Nu åker jag upp i varje fall, om inte annat och servar efter vägen.

Link to comment
Share on other sites

jag tror jag har koll på ett par forumiter.

 

I risberg.

Eversest lite över plats 900. han tappar några plaseringar.

globe 1500+ har taget nestan 300 plaseringar från smågan

andreas87 1700+ har taget 100 plaseringar från smågan

jakob minell 2400 har taget ca 200 platser.

 

lars erik på ca 4800 i mångsbodarna.

 

Jag tror inte vasa kom till start.

Link to comment
Share on other sites

MMG i mål som 15:e dam. Hann med att langa på 6 ställen och det var nästan lika svettigt som att åka. Får snart höra domen över vallningen... Höll utkik efter Vasa men det verkar som att han inte kom till start?
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...