Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Johaug är ruggigt överlägsen!

Jag tror de flesta hade en bra dag med sina damteam idag. Jag hade 1-4, 6, 8-9 och 11 - 442 poäng om jag fått ordning på bonuspoäng. Kalla en liten besvikelse som trillar återigen och tappar mycket mot Pärmäkoski sitta km. Kyllönen nästan rätt finska som jobbade sig in i loppet.

Link to comment
Share on other sites

Knappt några poängskillnader alls mellan de åkare som skiljer lagen åt (Kyllönen, Kalla, Pärmäkoski, Stina och Haga). Fördel Stina skulle jag säga då, eftersom det är i distansloppen som de andra skall ta mer poäng än henne.

 

Sant, och inte några gigantiska skillnader på bonuspoäng. Behöver ju vara Johaug som kammar hem 45 extrapoäng för att det ska märkas. Däremot är det inte alla som har Jacobsen som drar in 70 poäng idag.

Link to comment
Share on other sites

Aiai, veldig kult med Iversen, men jeg har ham ikke med. Trodde tre trøndere var nok. Hvis Trøndelag stiller eget lag, vil resten av Norge få det tøft.

 

Jag har Iversen  :P  Han verkar vara allround. 1-4, 6, 11, 14, 16 - 409 poäng om jag fått till bonusarna rätt. Synd att Krogh och Poltoranin tappar mot slutet och Dyrhaug var aldrig riktigt med i matchen.

 

Loppet var ju bara 17,5 km så det var bara två bonuspasseringar och inte tre som jag trodde innan.

Link to comment
Share on other sites

Lycka till i Vasaloppet idag alla!

 

Touren of Canada är nu halvvägs. Mitt damlag presterar som väntat/önskat. Är också rätt nöjd med 7 av 8 herrar.

 

Men sist in i laget var Manificat, och var ytterst tveksam till den värvningen med tanke på programmet inledningsvis. Tyvärr har det gått lite som jag befarade. Rätt knappa utslagningar i sprintarna, medioker klassisk masstart och en bra jaktstart i skate där han tyvärr inte lyckas slå någon i spurten. 

 

Nu hoppas jag på att formen blir lite bättre under vilodagarna och att han skall klara övergången till höghöjd i Canmore bra. I den klassiska sprinten lär det inte gå så bra, men i skiathlonen och framförallt fristilsintervallstarten skall han väl kunna prestera. 

Link to comment
Share on other sites

Manificat åkte ju hyfsat igår men får ju dåligt betalt för det i poäng när VC-poängen delas ut efter placeringen i touren efter 4:e etappen istället för åktid. (Stina får en massa VC-poäng på omvänt sätt). Varför FIS valt att räkna åktiden i final climb men totalplaceringen i en jaktstart mitt i en tour känns inte helt logiskt. Varför gör man så?

Link to comment
Share on other sites

Det var precis det här jag misstänkte, men Stina har väl levererat närmare 350 poäng hittills så det kan vara del av tourens kvinnliga dream team.

Nja, sprintarna är visserligen riktiga poängmaskiner med dessa regler, men riktigt så mycket poäng har hon inte hunnit samla. 264 poäng har hon.

 

Poängställning just nu i Ski Tour Canada bland damerna:

326 Weng, 303 Falla, 264 Nilsson, 253 Östberg, 229 Jacobsen, 208 Diggins, 191 Ingemarsdotter, 189 Johaug, 160 Pärmäkoski, 154 Kalla

Link to comment
Share on other sites

Nja, sprintarna är visserligen riktiga poängmaskiner med dessa regler, men riktigt så mycket poäng har hon inte hunnit samla. 264 poäng har hon.

 

Poängställning just nu i Ski Tour Canada bland damerna:

326 Weng, 303 Falla, 264 Nilsson, 253 Östberg, 229 Jacobsen, 208 Diggins, 191 Ingemarsdotter, 189 Johaug, 160 Pärmäkoski, 154 Kalla

Ah, slant nog på en hundring i huvudräkningen.

Link to comment
Share on other sites

Att Johaug inte går vidare är ju inte så märkligt, men att Weng sumpar det är ju synd. De andra sex damerna vidare till semi.

EDIT: Fattar nu att de ramlade.

Fem av sex i finalen. Synd att Kalla dabbar sig. Ett tag såg det ut att bli topp-5, men Pärmäkoski avslutar starkt i spurten.

Link to comment
Share on other sites

Men ledning krympte nu till 228 poäng. Om Manificat och Vylle åker jämnt på slutet får Pärmäkoski inte bli mycket bättre än 8:a i samtliga kommande lopp. Snittar Pärmäkoski åttondeplatser tar hon 224 poäng.

 

Åker Manificat bättre än Vylle får Pärmäkoski också åka bättre. Åker Manificat sämre måste också Pärmäkoski åka sämre för att jag skall hålla undan.

 

Ner till trean har jag 299 poäng. Vi har identiska lag så nära som på Pärmäkoski/Nilsson. Snittar Pärmäkoski 5:e platser eller bättre på slutet går trean förbi, snittar hon 6:e platser eller sämre räcker min ledning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...