Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

Måste ju få koll på ryssarna. Här är en bild under testrunda: https://mobile.twitter.com/NakkertokRacing/status/702926897311666176/photo/1

Vylegzjanin och ett par till, men ingen Ustjugov.

 

Ännu fler foton här med ryssar, norrmän, svenskar och för er som behöver veta det, Poltoranin.

https://www.facebook.com/NakkertokRacing/photos_stream?ref=page_internal

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Såg den. Måste bo i USA för att vinna priser, men fritt för alla att delta. 4 bästa damer resp herrar plus varsitt wild card bland de som just nu ligger utanför topp-15 i deb totala världscupen. Jag slängde in några självklara och sen Rydan och Hellner så att man får lite svenskar att heja på.

Link to comment
Share on other sites

Seeing is believing. Jeg holder en knapp på Legkov over Ustiugov inntil startlistene publiseres. Hvis han er med, bytter jeg. Dere burde velge Poltoranin, fordi jeg kommer ikke til å velge ham og det betyr at han garantert er topp 5.  :P

Så om du väljer Poltoranin så åker han dåligt och väljer du honom inte så blir han topp-5? ;)

Får se hur han har förberett sig utanför Falun och Lahti.

Link to comment
Share on other sites

Så om du väljer Poltoranin så åker han dåligt och väljer du honom inte så blir han topp-5? ;)

 

 

Det stemmer! Men kanskje Fru Fortuna vil ha forsoning mellom meg og Kazakhstan igjen, vi får se. Poltoranin hang jo med på pallplass fram til siste bakken i TdS. Jeg synes Ustiugov er en bedre og mer komplett skiløper, men Poltoranin er nok mer stabil.

Link to comment
Share on other sites

Kommer det några startlistor idag???

Jo, men pga av tidsskillnaden blir det tajt om de hinner publiceras före deadline i natt.

 

Team Captain Meeting är kl. 18.00 EST och deadline är kl. 20.00 EST. Det gäller att a) startlistan dyker upp senast två timmar efter lagledarmötet och b ) man är vaken då och kan byta ut Ustiugov ifall han inte är med i startlistan.

Link to comment
Share on other sites

För en gångs skull är alla med från start  B)

Alla damer vidare från kvalet, men två heat med tre vardera gör det svårt (omöjligt) att få med alla till semifinaler. Johaug får svårt mot Diggins och Östberg. Kyllönen i samma som Jacobsen och Weng blir också tajt.

Tönseth dabbade sig i herrkvalet, men max två per heat är lovande. Starkt av Dyrhaug att ta sig vidare.

 

Bara att bänka sig vid 19.30. Lyxigt med kvällsunderhållning. Ska ju ändå vila mig i form till Vasan  :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Ustjugov kör som Northug ;)

Utdelningen blev 1, 4, 6, 8, 18, 21, 24 och 32. OK för en sprintstart på touren.

Om man hade valt en fransman hade det varit Manificat. Hade man valt en fransk sprinter hade det varit Gros. Inte många lär ha med Jouvé.

 

894 poäng idag om jag räknat rätt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Sergei er helt rå. Han endte jo nesten opp blant TV-kameraene. Og det med et stavbrekk i semifinalen. Kult å se nye navn på pallen også, men hadde håpet Manificat (som jeg valgte i stedet for Jouve) skulle klare kvalifiseringen, han får ta revansj på distanse. Harvey gjør det ok, tror ikke jeg kommer til å angre på det valget.

 

Kvinner: 1, 3-5, 8, 12, 16, 25

Herrer: 1, 4, 6, 11, 18, 21, 32, 33.

Link to comment
Share on other sites

Jag är trygg med Stina i laget just nu. De fem första etapperna passar henne jättebra.

1. igår var hon näst bäst

2. idag i ett klassiskt masstartslopp på lätt bana skall hon kunna åka bra

3. sen kommer en sprint igen

4. sen kommer en jakstart där Stina troligtvis kommer att ha en väldigt bra startposition och möjlighet att försvara den positionen hyfsat

5. efter det kommer ännu en sprint, efter den kan hon redan ha samlat på sig massor men poäng

 

Först efter det kommer två tuffa distanslopp där det inte blir så många poäng, men hon kan ändå ha ett hyfsat utgångsläge sista dagen och kan fixa en del poäng totalt. Sista etappen i denna tour passar henne betydligt bättre än Final Climb.

 

Hoppas hon hålls frisk.

Link to comment
Share on other sites

Tveksam vårform på flera och för få klassiska lopp i denna tour. Men hade gärna haft med Pärmäkoski.

Jag tyckte det såg ut som vi hade valt samma åkare med enda undantaget att du valt Stina och jag Pärmäkoski.

Stinas form tycker jag dalat under säsongen medan Krista brukar vara en bra tour-åkare men hade lite otur igår så vi får se vem som valde rätt.

Link to comment
Share on other sites

Jag tyckte det såg ut som vi hade valt samma åkare med enda undantaget att du valt Stina och jag Pärmäkoski.

Stinas form tycker jag dalat under säsongen medan Krista brukar vara en bra tour-åkare men hade lite otur igår så vi får se vem som valde rätt.

Ja, så ser det ut. Bra lag!

 

Bollade mellan Stina och Krista, men valde Stina för att hon har sina starka poängrenar i början av touren. Blir hon sjuk mitt i har hon hunnit samla merparten av sina poäng och min ledning kanske räcker även om jag skulle ha sån otur. Krista har sina starka poängrenar senare, framförallt sista dagen och skulle hon bli sjuk mitt i blir det få poäng på henne.

 

Stina har redan nu samlat 1/5 av de poäng jag väntar av henne medan Krista bara har 1/10 av förväntade poäng. 

 

Totalt sett om båda kommer i mål tror jag att de kommer att ha samlat ganska lika mycket poäng (ca 500).

Link to comment
Share on other sites

Gløersen reiser hjem, våknet visst i dag med sår hals. Tror ikke det er mange som har ham med, han har ikke vist noe særlig form. Men kanskje flere blir syke? Slik kulde de opplever nå er jo ganske uvant, Heidi Weng kommenterte at det var første gang de hadde gått med festevoks denne sesongen - jeg antar de har testet litt klassisk, om hun gikk med feste på fristilsprinten blir hennes plassering virkelig imponerende!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...