Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Rätt nöjd med damerna. 1-4, 7 och 14 av de sex möjliga jag hade. Mononen kan prestera bra i sprinten imorgon och revanschera dagens 14:e-plats. Tjekaleva hade man funderingar på, men det var i konkurrens med Haga så det gjorde inte så mycket. von Siebenthal hade jag inte en tanke på. Kan bli vass i sprinten.
Link to comment
Share on other sites

Gløersen bra idag. Nu hoppas jag han får starta i sprinten i morgon också i stället för Klaebo.

1-3-12-13-18. Japp, Gløersen var rätt idag. Synd att jag inte tog honom istället för Tønseth. Han sjönk som en sten och lite oflyt med sekunderna. Han kunde varit i rygg på Hellner. Nöjd med Heikkinen som gör en stark upphämtning. Harvey kunde varit en placering bättre om Manificat tappat ännu mer.

Herrarna är mer svårtippade.

Link to comment
Share on other sites

Rätt nöjd med damerna. 1-4, 7 och 14 av de sex möjliga jag hade. Mononen kan prestera bra i sprinten imorgon och revanschera dagens 14:e-plats. Tjekaleva hade man funderingar på, men det var i konkurrens med Haga så det gjorde inte så mycket. von Siebenthal hade jag inte en tanke på. Kan bli vass i sprinten.

För mig var det Tchekaleva vs Mononen om sista platsen så är lite besviken på Laura. Hon kan visserligen ta in några poäng på ryskan i morgon, men knappast så många. Skatesprint är inte någon bra distans för henne.

Link to comment
Share on other sites

Hadde Gløersen, fornøyd med det. Skuffet over Tønseth og Manificat, hadde også forventet litt mer av Hellner. På damesiden er jeg meget godt fornøyd, foruten de tre selvsagte gjorde Diggins sitt beste løp noensinne på lengre distanse og Haga plasserte seg bra, begge kan gjøre det bra i morgen.

 

Så får vi se i morgen hvor klokt det var å droppe Krogh...

Link to comment
Share on other sites

Steg 12 placeringar för att jag hade de två. Men jag skall inte ropa hej över Davoshelgen ännu då mitt herrlag är något distansbetonat (5-3).

Jag kniper två plac till total 12:e plats men åker ner till fjärde i Skidforum. Snacka om klass i vår liga!

EDIT: vi leder ligatävlingen före Skidsnack (fast den bär vi delvis upp själva, kan hoppa av för att boosta vår egen ;) )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...