Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

Som vanligt tippar du hela helgen och i stafetten får du 1/4-del av lagets poäng per åkare. Så om du t.ex. väljer dopeboy Sundby och han är med i söndagens vinnande norska team så får du 200/4=50 poäng för hans insats. Ustiugov däremot i det ryska laget kanske glider in på andra plats och då kammar du hem 160/4=40 poäng. Man kan maxa genom att försöka pricka hela det norska förstalaget (Vem ska bort av Iversen, Gløersen, Tønseth? Tror Sundby och Krogh är självskrivna) men det skiljer mindre på pallen i stafetten jämfört med det individuella så man kan laborera med åkare vars lag kanske glider in på fjärde-femte plats om de har pallpotential individuellt.

Ok, tack!

Lite trixigt men norska helgarderingar borde inte gå fel. 

Hoppas dom laddat nebulisatorerna fett med ventolin nu då!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Då var det uttaget.

Kommer förmodligen inte bli så utslagsgivande omgång. Gäller att pricka pallen i morgon samt se till att få med Norges båda stafettlag.

Vad ska Sverige ställa upp med? Olsson, Johansson, Burman, Lindblad och Haag, Wikén, Rydqvist, Nilsson ??

Sista minuten korr. Tack för tips om Falla. Frågan om man ska gardera Haga och Jacobsen?

Svenskarna tror jag att jag hoppar över helt även om hjärtat klappar för Johan Olsson.

Link to comment
Share on other sites

Jag garderar norsk-femman med Haga/Jacobsen och kör tvärtemot stafettstrukturen lite wild & crazy med Tjekaleva, Diggins och inte minst Roponen för omväxling skull. Hon har haft en positiv kurva.

 

Blir liknande gardering på herrsidan med Iversen/Gløersen/Tønseth och sen kopierat upplägg med en ryss, Ustiugov, en finne, Heikkinen och en trikolor (fransk istället för amerikansk), Manificat. Hemmaplan borde lyfta lite både individuellt och kanske även i stafett. Ryssarna är nog lite spaka så jag hoppade Legkov. Harvey verkar ha en nedåtgående trend och inte mycket till stafettlag att luta sig mot.

 

Norrmännen är så duktiga individuellt så det man tappar på en missad stafettåkare tar man nog igen.

 

EDIT: Nu har ni nästan en timme på er att kopiera mitt team ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag garderar norsk-femman med Haga/Jacobsen och kör tvärtemot stafettstrukturen lite wild & crazy med Tjekaleva, Diggins och inte minst Roponen för omväxling skull. Hon har haft en positiv kurva.

 

Blir liknande gardering på herrsidan med Iversen/Gløersen/Tønseth och sen kopierat upplägg med en ryss, Ustiugov, en finne, Heikkinen och en trikolor (fransk istället för amerikansk), Manificat. Hemmaplan borde lyfta lite både individuellt och kanske även i stafett. Ryssarna är nog lite spaka så jag hoppade Legkov.

 

Norrmännen är så duktiga individuellt så det man tappar på en missad stafettåkare tar man nog igen.

 

EDIT: Nu har ni nästan en timme på er att kopiera mitt team ;)

Pinsamt detta för vi har samma. Nej, jag la in Fessel.

Link to comment
Share on other sites

Pinsamt detta för vi har samma. Nej, jag la in Fessel.

Blir lite likriktat med så många frånvarande. Fessel istället för Roponen? Sätt inga griller i huvudet på mig nu ;) Jag trodde 24:00 var deadline, men det är väl 01:00 antar jag. Nej, jag går och lägger mig och laddar för skid-parkeringsgaraget (Skidome) imorgon bitti.

Link to comment
Share on other sites

Blev att jag endast tog ut 4 norrmän/klass. Sen blandade jag friskt med olika nationers åkare. Valde två jokrar också. Stina i damklassen om det blir ett långsamt lopp med spurt. Ryssen Chervotkin i herrklassen. Ingen aning om min strategi är bra eller dålig. Har glömt bort hur jag gjorde med stafetterna ifjol.

Link to comment
Share on other sites

Här har det hänt grejer medan jag tränade.

Surt med Diggins och Iversen. Tur att jag inte tog med Bjornsen för det hade varit ödesdigert för hela helgen. Om Gløersen och Tønseth sköter sig så hoppas jag på fullt lag imorgon. Borde ha det med damerna också så bra som Haga körde. Jacobsen, Roponen och Tjekaleva är mediokra. Skulle hållt fast vid Mononen. Kul med Stina och Anna. Åtminstone Stina kan hamna helgens dream team beroende på hur det går för dem imorgon.

1-2-3-5-15-16-19

Link to comment
Share on other sites

Bytte Legkov mot Manificat när dopingmisstankarna från McLaren dök upp. Påverkade honom inte det minsta... Manificat däremot underpresterade grovt. Imponerande av Tønseth och Harvey att komma tillbaka efter sina fall, speciellt Harvey. Nån som hade Livers? ;)

1-2-4-5-6-14-22

Frågan nu är om Gløersen trots allt får gå i stafetten imorgon?

Link to comment
Share on other sites

Fiasko. Får tönseth och Sveen gå stafett blir helgen verkligen skräp. Kul ändå med Krogh!

 

Mitt lag: Sundby, krogh, ustiugov, manificat, glöersen, dyrhaug, Olsson, iversen

björgen, Östberg, weng, Nilsson, diggins, Haga, mononen, Jacobsen

 

Hade större förväntningar på Jacobsen, manificat, dyrhaug och ustiugov. Blödigt av mig att ta med Olsson.

Link to comment
Share on other sites

Haga i norska laget som väntat. Blir noll på Jacobsen. Diggins redan borta.

Märkligt att Anna Haag inte åker i svenska laget. Gör det ju lättare för Finland och Ryssland där Roponen och Tjekaleva kan plocka välbehövliga poäng.

 

Gött att Gløersen får åka i förstalaget så att det finns chans på en fullpoängare. Olsson åker inte i svenska laget och även Heikkinen fattas i finska. Svagt. Ryssarna bör ta andra och Frankrike har nog chans på tredje. Sen har norrmännen smugit med bl.a. Golberg så de har ett andralag. Kan bli giftiga med Sveen och Dyrhaug.

 

EDIT: Ser att de har kortat ner till 4 resp 8 km för sträckorna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...