Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har med Stina men är väldigt osäker, hon har ju gjort rätt bra från sig på kortare distanser i år också. Kalla tror jag inte på i år.

 

 

Heikkien tror jag på som vanligt, har också niskanen men kan nog att bli ett dåligt val. Sen är det bara en ryss, Harvey och ett gäng norrmän.

 

Samma på damsidan 2 finskor 5 norskor och en amerikanska.

 

Svårt det här!

Link to comment
Share on other sites

Har med Stina men är väldigt osäker, hon har ju gjort rätt bra från sig på kortare distanser i år också. Kalla tror jag inte på i år.

Heikkien tror jag på som vanligt, har också niskanen men kan nog att bli ett dåligt val. Sen är det bara en ryss, Harvey och ett gäng norrmän.

Samma på damsidan 2 finskor 5 norskor och en amerikanska.

Svårt det här!

Fullt upp med nyårsbestyr och planering för vintervecka i Hafjell...

(Herr-)Niskanen kommer inte att fullfölja så plocka bort honom. Tvekar mellan Kalla och Falla bland tjejerna. Harvey eller Cologna på herrsidan? Tror Hellner är topp-8. Inte soprent vilka fyra norrmän som ska med...

Link to comment
Share on other sites

Damerna

Falla har inget att bevisa inför VM. Hon är självskriven i sprint mm så risken är stor att hon hoppar av. Haga har mycket att vinna och vill etablera sig i toppen av norska laget. Stina vill visa att hon även är en distansåkare vilket hon redan är på god väg att göra. De korta etapperna passar Diggins och Kalla. Tror Charlotte är i god form och har hittat balansen. Tjekaleva är nog rubbad av dopingmisstankarna mot lagkompisar och har haft dalande form.

Link to comment
Share on other sites

Herrarna

Fick bli Sundby (måste leva upp till team-namnet), Krogh, Iversen och Tønseth av norrmännen, Ustiugov, Hellner, Heikkinen och slutligen Cologna. Harvey har mycket bra resultat i touren men hoppade t.ex. av inför OS 2014 och har aldrig lyckats bra på sista etappen. Hoppas att Cologna har lockat fram gamla storformen och vill visa upp den för hemmapubliken. Hellner verkar stabil så länge han får en hyfsat bra start på touren. Heikkinen kanske kan hålla ihop det.

Notera att inga kazaker ställer upp. Luktar lite...

Link to comment
Share on other sites

Mindre än 10 min kvar (tror jag)...

Roponen åker inte enligt langrenn.com

Mycket svenskar för ovanlighetens skull; Hellner, Stina OCH Kalla. Kalla och Cologna blir mina wild cards. Hellner är väl inte heller kassaskåpssäker, men vad ska man säga om norrmännen bakom Sundby och Krogh. Jag bara hoppas att Iversen och Tønseth är rätt i långa loppet.

Droppade Falla också. Hoppas både Pärmäkoski och Mononen håller kvar sina goda formkurvor, liksom Diggins.

Link to comment
Share on other sites

Kollat igenom lite lag. Själv har jag identiskt lag med ledaren. Ganska liten spridning överlag.

 

Bra för vår liga att fler än fyra har Maiken Caspersen Falla. Tror ligapoängen uppdateras efter varje etapp, vinner hon sprinten är hon värd 200 poäng för ligan (4x50p) den tävlingen. Individuellt är det dåligt för era team eftersom hon inte ska fullfölja touren vad jag vet. Men ligan tackar.

 

Motsvarande åkare på herrsidan är Iivo Niskanen andra etappen. Vinner han andra etappen blir det lite back för vår liga. Noterade att flera i Skidsnack har honom, medan typ ingen i vår liga har honom.

 

Är inte optimalt om ligapoängen räknas på detta sätt. Till exempel en vanlig weekend med sprint + distanslopp finns det utrymme att taktikera en del inom ligan. Om fyra team tar ut endast sprinters och fyra endast distansåkare kommer dessa troligtvis samla mer poäng för ligan än de team som kompromissar och försöker prestera bästa möjliga resultat för helgen totalt.

 

Borde man uppmärksamma arrangören om detta och lobba för att ligapoängen skall uppdateras efter varje helg istället för efter varje enskild tävling?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...