Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kanske är det jag kanske inte  :)

 

Alla använder inte samma nick här som där. Det är inget krav.

Intressant svar som jag tolkar på mitt eget Pers(s)onliga sätt. JAG tror därmed att jag vet vilka som tillhör nuvarande medaljtrio är och det gör det ju tom mer intressant att följa. Jag tror mig även ha en gissning i några andra fall också när inte lagnamnet överensstämmer med nick t.ex. Olas Reseptfrie Raketter   :) 

Link to comment
Share on other sites

Intressant svar som jag tolkar på mitt eget Pers(s)onliga sätt. JAG tror därmed att jag vet vilka som tillhör nuvarande medaljtrio är och det gör det ju tom mer intressant att följa. Jag tror mig även ha en gissning i några andra fall också när inte lagnamnet överensstämmer med nick t.ex. Olas Reseptfrie Raketter   :) 

 

I det tilfellet er det så nært som mulig! Nicket "Ola" var ikke ledig så jeg måtte slenge på en initial.

 

Manificat ser bra ut i Toblach, håper han kan trekke meg litt oppover listen!

Link to comment
Share on other sites

Ustiugov imponerer igjen, men vi ser at det koster krefter. Manificat gjorde et veldig bra løp, ikke helt utenkelig at han kan krige om tredjeplassen totalt hvis han gjør et bra løp i morgen. Harvey ser ut til å slite litt, Cologna ok. Første pallplass i verdenscupen på Hegstad Krüger, kult!

 

e: Bekymringsverdig av Sundby. Han har på ingen måte en trygg andreplass.

Link to comment
Share on other sites

Sundby..... Men Ustiugovs skidor såg - om det inte var synvilla - gråa ut bakom hälen när han slängde sig ner efter målgång.... Tyckte Burmans skidor på bilderna efter starten såg ut att lyfta i spetsen som våtföresskidor - i så fall, om jag såg rätt, lite överraskande vid kallt och torrt före.
Link to comment
Share on other sites

Det er litt dårlig timing for en russer å være overlegen, men regner med han blir testet knallhardt. Må vel drikke ekstra for å ha nok piss. Og det er jo heller ikke Mühleggske marginer, det var jo bare et eller to dårlige skøytetak som skilte ham og Manificat.

Link to comment
Share on other sites

Mera positivt att Kalla kör hela touren enligt Expressen och så vill jag se Haga och Mononen plocka lite mer de sista två dagarna.

Så är det. Uppdaterar ställningen.

 

Ustiugov 250

Sundby 196

Cologna 172

Harvey 171

Hellner 151

Heikkinen 143

Kruger 133

Manificat 125

 

Weng 215

Nilsson 198

Diggins 197

Pärmäkoski 187

Östberg 175

Harsem 141

Von Siebenthal 113

Bjornsen 110

 

Falla (92) nu definitivt borta från topp 8, men ännu är hon före sådana som Kalla (88), Mononen (81) och Haga (46).

Link to comment
Share on other sites

ajajaj, men å andra sidan har väl ändå dom flesta med Haga?

Jo, verkar så. Man tappar ju inte, men att missa chanser att vara bättre än andra svider också. Hade varit bra att vara på riktigt anti-Norge humör då man gjorde uttagningen och endast tagit ut deras absoluta stjärnor och skippat alla med minsta tveksamhet (Iversen, Haga i mitt fall).

attans, Kallas eventuella avhopp var en liten möjlighet att klättra lite i tipset (opatriot ja)

Haha, ja i detta spel får man lägga känslobanden åt sidan.

Link to comment
Share on other sites

Har klättrat till 12:e plats nu och när man kikar i listan före så är det på herrsidan det diffar lite. Får heja på Hellner, Heikkinen och Cologna samtidigt som Harvey, Krueger och Dyrhaug ska göra sämre ifrån sig. Och då har jag inte tittat bakåt...

Sista dan blir mycket avgörande då många poäng fördelas i totalen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...