Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Uppdaterat nu. Ordningen återställd i skidforum ligan  :).  

 

Täten totalt hade verkligen ingen bra helg. Jag tog in över 200 poäng på 3 och 5 milen. Var över 400 poäng efter men "bara" 176 poäng upp nu, inte helt kört men måste nog chansa lite sista helgen för att kunna utmana om segern totalt.

Link to comment
Share on other sites

Tycker vi håller oss kvar vid drammen/osla ett tag till. :) För första gången tar jag mig upp topp 10 på en weekend med en 8:e plac. Förstår inte riktigt hur det gick till. Delplaceringarna på de fyra eventen var 1459-1733-2-152. (sprint H - D - 50 - 30 km)

 

Bra jobbat! Har en 12:e-plats som bäst fast då i VM-tippningen som ligger utanför totalen. 35:a annars i Sydkorea fast det var nog många som tappade intresset den helgen.

 

Kanada ser ut att bli lurigare än väntat när storstjärnorna (på herrsidan) uteblir. Som alltid svårt att pricka rätt norrmän och så vill man ha med Harvey, nån/några finnar, Manificat kanske så Hellner kanske inte är given, men han är allround? På damsidan frågar man sig hur Falla och Stina resonerar om att fullfölja touren och vilken finska som ska med förutom Krista?

Link to comment
Share on other sites

Nu är Northug reserv i alla fall när Golberg fick gå in. Spännande fortsättning...

 

Herrar:
Sjur Røthe, Voss IL
Niklas Dyrhaug, Tydal IL
Hans Christer Holund, Lyn Ski
Simen Hegstad Krüger, Lyn Ski
Didrik Tønseth Byåsen IL
Johannes Høstflot Klæbo, Byåsen IL
Sindre Bjørnestad Skar, Bærums Verk/Hauger IF
Emil Iversen, IL Varden
Finn Hågen Krogh, Tverrelvdalen IL
Pål Golberg, Gol IL
Reserv: Petter Northug jr, Strindheim IL

 

Damer:
Marit Bjørgen Rognes IL
Ingvild Flugstad Østberg Gjøvik Skiklubb
Astrid Uhrenholdt Jacobsen, IL Heming
Kathrine Harsem, IL Varden Meråker
Marthe Kristoffersen, IL Varden Meråker
Maiken Caspersen Falla, Gjerdrum IL
Heidi Weng, IL i Bul
Ragnhild Haga, Åsen IL

Link to comment
Share on other sites

Gjorde en chansning som jag är ensam om bland topp 10: Pellegrino.

 

En fristilssprint och två korta man-mot-man distanslopp på lätt bana skall väl kunna passa den snabbe italienaren. Håller tummarna.

 

Två st 15 km lopp är väl inte direkt korta? Jag är skeptisk :)

Link to comment
Share on other sites

Kul med ytterligare en vinst för Stina, speciellt som jag har ratat Falla. Poäng på alla, även Niskanen på en hyfsad 20:e plats. Weng hade lite oflyt i finalen.

 

Även roligt att Harvey sopar hem det inför hemmapubliken. Flyt för Dyrhaug att ta sig till semi. Bara fem som tar poäng dock. Bättre tag imorgon för Tønseth, Niskanen och Holund.

Link to comment
Share on other sites

Grattis till alla som valde Larkov som en av "sist in i laget" åkarna. Han är nog den som fått den förhållandevis bästa starten av denna kategori av åkare.

 

Surt med Pellegrinos finalmiss. Nu blir det extremt tufft att hålla Larkov och co stången i de återstående loppen.

 

Största besvikelsen på sprinten var väl Iversen.

Link to comment
Share on other sites

Rapporteras att Iversen hoppar av touren.

 

Men va F..N va klen han är!

Han startade ändå, även om det i dagbladet stod att han hade "gett upp". Men inget vidare resultat, nyckeln den här helgen hade nog varit att välja någon annan än Iversen.

 

Min Pellegrino chansning gick snett, men ångrar den ändå inte. Krävdes att jag försökte något som inte alla andra gjorde för att kunna avancera. Nu orkade han inte riktigt på sista varvet.

 

Heikkinen tog jag mest ut för sista dagen. Men tveksamt om han kan åka upp sig så mycket från det läge han har nu. Får sikta på att ta snabbaste etapptiden idag för att han inte skall bli en helbom denna helg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg droppet Iversen og er fornøyd med det, men har f.eks. Niskanen i stedet. Husker ikke riktig argumentet bak det valget, etter 15 klassisk ser det ut som en miss. Har også Hellner og Manificat, håper de smeller til idag. Valgte Golberg over Tønseth pga sprinten, blir nok ikke å lønne seg i totalen.

 

At det er såpass vanskelig å treffe virkelig bra helg etter helg viser at dette spillet virkelig lever. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...