Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

Ok fornøyd, men nok en gang glemmer jeg at det er innlagte poeng til helgen, når jeg vurderer laguttak. Brandsdal var ikke i nærheten av laget, men Tønseth og Dyrhaug var close.  Men mest sannsynlig har jeg 7 menn som starter i 50km i vertfall. Matveeva over Kalla ser heller ikke ut til å være rett. 

 

BTW, hvor finner jeg antall innlagte bonussprinter, og fordeling av poeng for kommende renn? Fant ut ved hjelp av pdf med løypeprofil at det er 6 innlagte for herrer og 4 for kvinnene i Kollen. 

Finns skrivet i World Cup reglerna att alla masstarter har bonuspoäng (sida 12) http://www.fis-ski.com/mm/Document/documentlibrary/Cross-Country/03/07/54/RulesWCCC_1617_jan2017quebec_all_English.pdf

 

In all Mass Start races the additional bonus positions are implemented like: Race length Number of bonus positions

until 10 km 1

11 - 20 km 2

30 km 4

50 km 6

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Finns skrivet i World Cup reglerna att alla masstarter har bonuspoäng (sida 12) http://www.fis-ski.com/mm/Document/documentlibrary/Cross-Country/03/07/54/RulesWCCC_1617_jan2017quebec_all_English.pdf

 

In all Mass Start races the additional bonus positions are implemented like: Race length Number of bonus positions

until 10 km 1

11 - 20 km 2

30 km 4

50 km 6

Takk :)

Stillingen i Audi Quattro Bonus Ranking for herrer

http://medias2.fis-ski.com/pdf/2017/CC/3821/2017CC3821BON.pdf

Kvinner

http://medias3.fis-ski.com/pdf/2017/CC/3820/2017CC3820BON.pdf

Link to comment
Share on other sites

Hellner åker inte i Kollen. Inte heller Stina.

 

  

Krogh drog på sig två gula kort och nollar idag.

F.n va sur dag. Jacobsen hoppar av och jag funderade starkt på Harsem. Att Stina inte skulle åka till helgen var medräknat.

Varför åker inte Hellner, det står inte? Valde mellan honom och Brandsdal... och Krogh dabbar bort sig :(

Nu får Kalla, Sundby och Dyrhaug leverera fast det räcker nog inte.

Link to comment
Share on other sites

Det där följer dock inte riktigt hur Noah räknar i fantasyn. Bonussekunder från tourer är med där, men de räknas inte som poäng i fantasyn i år. Endast bonuspoäng i form av världscuppoäng räknas.

Link to comment
Share on other sites

F.n va sur dag. Jacobsen hoppar av och jag funderade starkt på Harsem. Att Stina inte skulle åka till helgen var medräknat.

Varför åker inte Hellner, det står inte? Valde mellan honom och Brandsdal... och Krogh dabbar bort sig :(

Nu får Kalla, Sundby och Dyrhaug leverera fast det räcker nog inte.

Hellner är tydligen hemma, tränar och laddar för Kanada...

Link to comment
Share on other sites

  

F.n va sur dag. Jacobsen hoppar av och jag funderade starkt på Harsem. Att Stina inte skulle åka till helgen var medräknat.

Varför åker inte Hellner, det står inte? Valde mellan honom och Brandsdal... och Krogh dabbar bort sig :(

Nu får Kalla, Sundby och Dyrhaug leverera fast det räcker nog inte.

 

Trillar ner en pinne efter en misslyckad sprintdag. Ser att "free Petukhov" gör ett ryck i listan upp till fjärdeplatsen.

Link to comment
Share on other sites

Enligt Diggins twitter har hon börjat resan till Nordamerika och åker inte i Kollen. Min förhoppning är att Harvey skall göra samma sak för att få optimal uppladdning inför hemmatävlingarna.

 

Nej! Harvey blev ju åtta igår och kan göra en bra femmil till helgen. Jag hoppas på följande resultat:

Harvey

Dyrhaug

Krogh

Iversen

Ustiugov

Sundby

 

Och så kanske Hellner får lite feeling, sliter sig hemifrån och knör sig in på en pallplats  :P

Link to comment
Share on other sites

Jacobsen alltså.

 

Hade Niskanen tidigare innan jag bytte in oslodamen. Nu gör väl hon en superhelg i stället.

Det gjorde hon, Niskanen (12+95p mot Jacobsens mediokra 2p). Surt. Hade tagit in jättemycket på täten som missar lite om jag inte gjort det bytet. Tar in ganska mycket nu också, men knappast så att man ändå har slagläge sista helgen.

Link to comment
Share on other sites

Verkar inte vara uppdaterat efter femmilen igår men det kanske är lika bra. Lär sjunka som en sten efter den norska nitlotts-bonanzan i Drammen/Kollen. Idag gick det väl aningen bättre med 1-2-4-5-8. Bättre hade varit om Kalla hållit i andraplatsen och Østberg kunde varit med i matchen hela vägen in. Jacobsen ska vi inte ens tala om, men lite klantigt att inte räkna bort henne pga skadan i VM.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...