Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

seeding 2016


Davidssoneddie

Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Oklart. Jag sitter lite i samma sits. Mailade igår eftermiddag, men har inte fått svar ännu. I vanliga fall brukar helgens seedningslopp läggas ut kring lunch på tisdagen, men de kanske är lite senare nu och lägger ut ÖSM på samma gång?

Link to comment
Share on other sites

Kanske lite off topic i tråden kanske.

 

Men det lönar sig tydligen att vara känd för att komma fram i leden. Måns Zelmerlöw startar enlig VL startlista i led 6.

Enligt honom själv så hade han 27 dagar före VL åkt 5 km i hela sitt liv och det var för 3 år sedan på 65 min.

48 km på 4:21 på träning för några dagar sen

http://mansklassiker.blogspot.se/

 

Han finns ej med om man söker resultat på skidresultat.se eller på vasaloppets resultat.

Men nu startar jag längre fram än honom och är inte bitter över det men nog många andra som skulle önska samma gräddfil.

 

Man SKULLE vara KÄNDIS ibland!!!​

Link to comment
Share on other sites

Men seedningen är ju ingen rättvisegrej, Vasaloppet kan ju seeda precis som de vill, så om Måns Zelmerlöv som faktiskt inte är någon B-kändis, vill stå i startled 6 så får han göra det, precis som kungabarn, Stenmark fick stå i 2:a  1998 utan några meriter. Känner du någon i Vasaloppsorganisationen så kan du och få bättre seedning. Vasaloppet får som sagt seeda precis som de vill och seedningen är en ynnest för oss motionärer....:)

Link to comment
Share on other sites

Stenmark kom nästan topp 1000, så det var knappast fel att ställa han långt fram.

Måns Z har ett klipp på sin blogg (se några inlägg tidigare i tråden) där han åker utan stavar och jag tycker det ser riktigt bra ut.

Jag brukar inte köra den övningen själv men det blev några km ofrivilligt utan stavar på bessemerloppet och det såg nog inte lika vackert ut om det hade (Gud förbjude) funnits filmdokumentation. Då med ganska rejält adrenalinpåslag och kryssning runt varvade åkare.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...