Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidtävlingar 2009


Winfast

Recommended Posts

Stort grattis till segern! Tänk vad nya rullskidor kan göra förändring från i fjol! (Synd att jag vet att eagle-skidor under mina fötter inte skulle göra samma effekt.)

Resultat på http://www.nvskidor.se/artikel/231/

Fler bilder inom kort och förhoppningsvis en artikel.

Grattis till Ekis och man får väl inflika att det nog inte inte bara är nya skidor som gjort skillnaden från i fjol. Träning kan ha haft med saken att göra också.

Tack till er både, jag måste säga att det är betydligt roligare att tävla med jämförbart material. Sen kändes det väl iofs som att Olle hade aningen sämre rull denna gången. Jag fick i alla fall en enorm fart ner mot vändningen i sista backen, vet inte om det var av suget eller att mina hjul helt enkelt rullade riktigt bra.

Jag var i hyfsad form förra hösten innan alla sjukdomar började men jag är nog ändå lite bättre tränad nu, jag tror jag hört att vissa säger att man bli bättre av träning faktiskt. :)

 

Måste säga att jag är imponerad av din snabbhet olle! Både i starten och spurten, vår taktik var ju att försöka köra ifrån dig för att vi "visste" att du inte var så snabb men det stämde ju inte riktigt.

 

Måste säga att arrangemanget var riktigt bra genomfört och framförallt drickalangningen är ju riktigt bra. Vet inte om jag vart med i nån tävling där man verkligen kan använda officiella drickakontrollerna förut i skräck för de sedvanliga plastmuggarna.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply
Intressant segrartid Ekis, exakt samma som jag hade på Tidaholms stadslopp över 30 km. :-)

Har nog inte gratulerat dig till segern här på Skidforum, otroligt starkt kört. Min tid på Tidaholms Stadslopp hade i alla fall på det mkt teoretiska planet räckt till en pallplats i H35-49 på Värmdörullen:)

Link to comment
Share on other sites

Nu är banan testkörd och spikad inför Södertäljeloppet den 3e oktober. Se resultat från testloppet och info inför riktiga loppet på http://www.sodertaljeloppet.se

 

Vilka från skidforum tänker ställa upp 3/10? Finns både tävling och motion så det funkar både med och utan snabba hjul.

Jag dyker nog upp, fast 1,5veckas träningsuppehåll nu pga sjukdom ger inga stora förhoppningar.

Link to comment
Share on other sites

Det är snart dags för Skånes största rullskidtävling

http://www.bjornstorpsif.se/index.php?option=com_content&task=view&id=732&Itemid=658

 

Hoppas många av er kommer och kör även i år. För er alla som är medlemar här på forum ges 20 kr rabatt.

 

Ny bana i år som är rätt så tuff. Verkligen långt ifrån en stakbana. Alltså en riktigt rolig bana.

30 km i tävlingsklasserna(H21 och åldersklasser)

20 km i juniorklasser och motionsklass (inga tävlingshjul tillåtna)

 

Välkomna!

Link to comment
Share on other sites

Nu är banan testkörd och spikad inför Södertäljeloppet den 3e oktober. Se resultat från testloppet och info inför riktiga loppet på http://www.sodertaljeloppet.se

 

Vilka från skidforum tänker ställa upp 3/10? Finns både tävling och motion så det funkar både med och utan snabba hjul.

Jag var där och provåkte litegrann idag. Förstår dock inte hur varvningen på kaserngården ska gå till då den verkar vara avstängd..?

 

Sen var det ju jäkligt synd att man vändningen på vägen sker precis innan den enda riktiga backen jag kunde se. Den backen var riktigt fin och hade nog tom krävt lite frånskjut (kanske tom diagonal!?). Såvitt jag tolkade markeringarna på marken så sker vändningen precis innan den backen, jäkligt synd.

Link to comment
Share on other sites

Nu är banan testkörd och spikad inför Södertäljeloppet den 3e oktober. Se resultat från testloppet och info inför riktiga loppet på http://www.sodertaljeloppet.se

 

Vilka från skidforum tänker ställa upp 3/10? Finns både tävling och motion så det funkar både med och utan snabba hjul.

Jag var där och provåkte litegrann idag. Förstår dock inte hur varvningen på kaserngården ska gå till då den verkar vara avstängd..?

 

Sen var det ju jäkligt synd att man vändningen på vägen sker precis innan den enda riktiga backen jag kunde se. Den backen var riktigt fin och hade nog tom krävt lite frånskjut (kanske tom diagonal!?). Såvitt jag tolkade markeringarna på marken så sker vändningen precis innan den backen' date=' jäkligt synd.[/quote']

Räcket upp till kaserngården kommer öppnas. Dvs start, mål och varvning kommer ske enligt banskissen inne på kaserngården som förra året. Alla tre vändningarna sker på toppen av de backar som finns. Tror du syftar på någon gammal markering från militarätiden i asfalten på väg mot "vändning nr 2" men den vändningen sker givetvis på toppen av backen dels för att få med backen men också att få ner farten inför vändningen.

 

Diagonal tror jag dock inte ska behövas, även om jag gjorde det sista varvet förra året, men då var jag inte i någon form som liknar din och dels körde jag på 2or.

Link to comment
Share on other sites

Olympiska mästaren Thobias Fredriksson är nu klar till Södertäljeloppet på lördag. Så nu får Olle' date=' Ekis och ni andra i stockholmseliten något att bita i även i år.[/quote']

Aha, då är det ju lugnt, bara att lägga sig i rygg och vänta till spurten ;)

Japp, inga konstigheter. Du såg mitt svar på din fråga om bansträckningen va?

Link to comment
Share on other sites

Olympiska mästaren Thobias Fredriksson är nu klar till Södertäljeloppet på lördag. Så nu får Olle' date=' Ekis och ni andra i stockholmseliten något att bita i även i år.[/quote']

Aha, då är det ju lugnt, bara att lägga sig i rygg och vänta till spurten ;)

Japp, inga konstigheter. Du såg mitt svar på din fråga om bansträckningen va?

Ja jag såg, det var bra att ni vänder ovanför backen, där kan vara läge för ett ryck inför avslutningen på sista varvet om man skulle ha såna krafter kvar.

Link to comment
Share on other sites

Såg i resultatlistan att du fick bryta efter 4 varv av 5 Ekis. Vad var det som hände? Vad tyckte du om loppet i övrigt?

 

Jag lyckades min vana trogen hamna i ingenmansland och köra själv större delen av loppet. Blev sen inhämtad av stora klungan men lyckades hålla alla i klungan utom en bakom mig i spurten. Totalt sett rätt nöjd.

Link to comment
Share on other sites

Såg i resultatlistan att du fick bryta efter 4 varv av 5 Ekis. Vad var det som hände? Vad tyckte du om loppet i övrigt?

 

Jag lyckades min vana trogen hamna i ingenmansland och köra själv större delen av loppet. Blev sen inhämtad av stora klungan men lyckades hålla alla i klungan utom en bakom mig i spurten. Totalt sett rätt nöjd.

Muttern på framhjulet lossnade tyvärr och axeln åkte ur halvvägs i svängen vid varvning där så det tog stopp.

Jag tycker det var ett bra arrangemang! Tyvärr hamnade jag lite för långt bak i början och tappade inför första 180 gradaren då hela kön tvärstannade och drogs ut så att de första fick lucka redan där. Kände sedan att jag inte hade några krafter att försöka gå ikapp. Vi blev först fem och sedan fyra som ändå hjälptes åt hyfsat men vi tog inte in nånting direkt på de framförvarande.

 

Kul tävling, tyvärr gick det ju alldels för bra för Nacka-Värmdö, men vi får ta igen det till vintern!

Link to comment
Share on other sites

Rullskidåkare!

Boka söndag 25:e oktober kl 11.00.

Plats: Dingle (35km norr Uddevalla)

 

34km & 14 km klassisk stil. 1-varvsbana(!)

Lättåkt förutom ett rejält motlut som delar på klungan ;-)

 

Se mer info på hemsida.

var finns mera info om loppet? adress till hemsida?

Link to comment
Share on other sites

Rekord många anmälningar hittils till BIF-rullen nu på söndag den 11:e

Redan 40 anmälda fler än vi hade starande i fjol, och som vanlig tror jag på många efteranmäningar,ifjol efteranmälde sig ca 20 personer, gissar på nåt liknande i år.

 

Ni kommer väl?

http://www.bjornstorpsif.se/index.php?option=com_content&task=view&id=732&Itemid=658

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...