Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Köpte två par när dom kostade1299kr. Ett par var till grannen, men han fick köpa mina Triac 2.0 istället eftersom dom redan kör på den staven i deras familj och för att jag tyckte SLGn var betydligt bättre. Lättare och betydligt bättre pendel än Triac, dock är Triacen något styvare men marginellt. Grannen nöjd och jag nöjd.

Jag köpte KV+ Blizzard trugor som jag borrade upp litegrann, och Madshus kontrollrem sattes också på staven. Förstår inte varför alla stavremmar ska vara så små. Köper man en stav som är 160 har man förmodligen inte minihänder. Man borde kunna beställa storlek på kontrollremmen likväl som längden på staven.

Link to comment
Share on other sites

Förstår inte varför alla stavremmar ska vara så små. Köper man en stav som är 160 har man förmodligen inte minihänder. Man borde kunna beställa storlek på kontrollremmen likväl som längden på staven.

För mig är Onewayremmarna för stora, jag drar dem i botten utan att få dem att sitta så tight som jag vill. Jag har fått sy in mina med 2 cm för att få dem bra. Men din sista önskan håller jag helt med om!

Link to comment
Share on other sites

För mig är Onewayremmarna för stora, jag drar dem i botten utan att få dem att sitta så tight som jag vill. Jag har fått sy in mina med 2 cm för att få dem bra. Men din sista önskan håller jag helt med om!

Jag fick dra åt dom så hårt så det stasade för att få kardborren att sitta fast. Dom fungerar med rullskidhandskar men det är gränsfall.

Link to comment
Share on other sites

Köpte två par när dom kostade1299kr. Ett par var till grannen, men han fick köpa mina Triac 2.0 istället eftersom dom redan kör på den staven i deras familj och för att jag tyckte SLGn var betydligt bättre. Lättare och betydligt bättre pendel än Triac, dock är Triacen något styvare men marginellt. Grannen nöjd och jag nöjd.

Jag köpte KV+ Blizzard trugor som jag borrade upp litegrann, och Madshus kontrollrem sattes också på staven. Förstår inte varför alla stavremmar ska vara så små. Köper man en stav som är 160 har man förmodligen inte minihänder. Man borde kunna beställa storlek på kontrollremmen likväl som längden på staven.

Finns avarter som jag med 165 cm och small i Madshusremmar ;)
Link to comment
Share on other sites

Det blev ett par Triac 3.0 för 2600kr, lite oro över att det står 3.0 sr och inte 3.0 IPM som på alla andra ställen... Samma vikt etc men får syna lite extra noga när de dyker upp.

 

Vilken storlek på remmen får man med? Känns tråkigt att behöva köpa ett par ny för 400:- till. Galet att man inte får välja storlek på kontrollremmen...

Link to comment
Share on other sites

Det är jäkligt skönt att slippa problemen med remmarna till stavarna, jag har både kontroll och fri rörlighet med mina gamla läderremmar och aldrig en blåsa på händerna. Jag har väntat många år på att det skall komma kontrollremmar värt namnet, men hittills har inget hänt. En lösning lik den som är på skidbindningar kunde kanske vara en framkomlig väg.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

passa er för skistarts rea som pågår just nu. dom basunerar ut att det är deras största rea nånsin. Men vad gäller längdskidor är det samma pris dom haft flera veckor åtminstone. Och så här håller dom på hela vintern med låtsasreor

Ja, dom gör verkligen allt för att undergräva förtroendet för sitt varumärke.

Link to comment
Share on other sites

Till skistart. En skidmodell som är 4 år gammal kan man inte skriva ha ord pris på 5000kr och nu sälja för 1799kr och hävda det är 64% rabatt. Det är på gränsen till bedrägeri

Såg det också, inte första gången heller.

Skäms och fy Skistart

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Skistarts hemsida är för de första helt jävla urusel, omöjligt å förstå vilken vara som är på rea för stunden eller om de är ett pris dom har året runt, sen är den svårmanövrerad överlag, och precis som Skogsvakt säger är de ju nästan rena bedrägeriet och hävda att de är si och så många % rabatt på flera år gamla grejjer.

Till de positiva så är dom nästan alltid billigast om man vet vad man är ute efter å bara kan söka fram de.

Link to comment
Share on other sites

Det bedrägliga är att skistart hävdar det är 30-70% rea på längdskidor. Jag undrar om det ens är tillåtet att hävda att man har rea när det varit samma pris hela vintern. Måste inte en rea vara en begränsad tid och på ett ordinarie sortiment? Jag har fått för mig det är reglerat vad man får kalla för rea. Men jag kanske är blåögd?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...