Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Nu rasslar det till i några kedjor (göteborgare...)

XXL har Propulse-bindningar RC2, Salomon och Atomic, för 180kr. Bara att fylla på lagret om man vill hålla kvar i SNS.

Sen har de Speedmax för 3500kr och Carbonlite för 2000kr. Lite vanskligt, men jag chansade på ett par Speedmax. De har ju Skiselector och kurvan såg lovande ut när jag fick dem. Öppet köp i 365 dagar om man skulle ångra sig ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu rasslar det till i några kedjor (göteborgare...)

XXL har Propulse-bindningar RC2, Salomon och Atomic, för 180kr. Bara att fylla på lagret om man vill hålla kvar i SNS.

Sen har de Speedmax för 3500kr och Carbonlite för 2000kr. Lite vanskligt, men jag chansade på ett par Speedmax. De har ju Skiselector och kurvan såg lovande ut när jag fick dem. Öppet köp i 365 dagar om man skulle ångra sig ;)

Den niten går jag inte på mer iaf :) . Har två ggr köpt xxl rea men har inte lyckats få några bra par. Jag är iofs rätt kräsen och glidtestar skidor mot varandra. Det har faktiskt slutat med att jag sålt dom. Varför ha ett par speedmax kvar i ägo när ens 5 år gamla rcs glider bättre i alla fören? Men numer ber jag alltid rutinerade skidplockare välja skidor åt mig, oavsett skiselector. Dock inte sagt att du inte kunnat få bra skidor! Jag säger xxlrea, jovisst, men det är en chansning om man inte är bra på klämma skidor!
Link to comment
Share on other sites

Den niten går jag inte på mer iaf :) . Har två ggr köpt xxl rea men har inte lyckats få några bra par. Jag är iofs rätt kräsen och glidtestar skidor mot varandra. Det har faktiskt slutat med att jag sålt dom. Varför ha ett par speedmax kvar i ägo när ens 5 år gamla rcs glider bättre i alla fören? Men numer ber jag alltid rutinerade skidplockare välja skidor åt mig, oavsett skiselector. Dock inte sagt att du inte kunnat få bra skidor! Jag säger xxlrea, jovisst, men det är en chansning om man inte är bra på klämma skidor!

Vi får se. Mina fem år gamla Hypersonic har inte varit mina bästa kompisar på de två senaste racen så jag kände att jag behövde en förnyelse.

Link to comment
Share on other sites

Skigo elit med boarem fortfarande billig på svenska stadium (499kr). Slut i webblager men verkar finnas en del i butikerna kvar, jag hittade 150cm i min lokala förra veckan som jag slog till på. Testat på rullskidor och blev positivt överraskad. Riktigt trevlig stav. Egentligen var jag bara ute efter nya remmar och gärna en reservstav, så blev en bra lösning. Kommer köra rullskidor med eliten och gamla remmar/handtag för utnötning, sedan sätta fräscha handtag och boaremmar på Race-stavarna som blir redo för vintern.

 

Själva remmen är väl ok. Lite bökigare att få på perfekt än en vanlig så jag har svårt att se någon elitåkare köra på det här. Men för en motionär måste den vara schysst. Dras det åt för hårt kan "pucken" göra ont och du får spänna om. Kommer i Large-storlek men du kan klippa till medium och small själv med en sax. Den fördel jag hoppas på är att det kommer hålla längre än kardborrebanden. Hade inte brytt mig om remmar var billigt att köpa löst, men nu är det dyrt.

Link to comment
Share on other sites

För en vecka sedan reade Intersport Salomonpjäxor och märkligt nog även de med prolinksulor. Att de vill bli av med pjäxor med SNS kan jag förstå, men prolinken hade nog gått att sälja även nästa säsong.

Brukar ju vara leverantörerna som driver reorna, har de nåt fuffens på gång med prolink?

Link to comment
Share on other sites

Inget specifikt tips. Men nu kan man hitta en del riktiga fynd. Hittade ett par salomon equipe 9 vitane classic som kan bli riktigt fina klisterskidor till min dotter för 299kr på en lokal Stadiumbutik. (Ursprungligt ordinariepris 2499kr)

Men en liten fördel om man är van att klämma på skidor kanske.

När jag ändå var inne på köplustan, åkte jag tillbaka till affären i fråga idag och köpte ett par Atomic Vasa Race till sonen. Också 299 kr. Tur att jag köpte 3 par propulse på XXL medan de kostade 180 kr/st ;) Dvs 479 kr/skidpar nytt monterat och klart! Med så mycket "junior-skidor" är det väl risk att jag måste ta fram stålsicklarna. Lär väl inte ha råd att stenslipa alla ungarnas skidor… ;) Med skate-skidor blir ju bara ungarnas skidor mer än 10 par.

(Eller var går gränsen för antalet egna par skidor för att skaffa en egen stenslip???)

 

(Prislapparna ljuger, de var nedsatta med ytterligare en 100-lapp ;) )

 

17632258_1855005874779774_65232554047411

Link to comment
Share on other sites

När jag ändå var inne på köplustan, åkte jag tillbaka till affären i fråga idag och köpte ett par Atomic Vasa Race till sonen. Också 299 kr. Tur att jag köpte 3 par propulse på XXL medan de kostade 180 kr/st ;) Dvs 479 kr/skidpar nytt monterat och klart! Med så mycket "junior-skidor" är det väl risk att jag måste ta fram stålsicklarna. Lär väl inte ha råd att stenslipa alla ungarnas skidor… ;) Med skate-skidor blir ju bara ungarnas skidor mer än 10 par.

(Eller var går gränsen för antalet egna par skidor för att skaffa en egen stenslip???)

Risken är väl stor att det är samma gräns som antalet skidor man behöver, dvs n+1 där n är nuvarande antal.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Våran kära skåning rear ut vallor o pulver. Passa på. Pulver är ju lööööööjligt dyrt men en Skigo burk för 700 så blir det väl ändå "ok"

Kunde inte låta bli att beställa en Start HF10 (före detta HF80) - 60 gram för 324 kr. Då har man pulvergrund kommande vinter. :)

Link to comment
Share on other sites

Våran kära skåning rear ut vallor o pulver. Passa på. Pulver är ju lööööööjligt dyrt men en Skigo burk för 700 så blir det väl ändå "ok"

Våran kära skåning rear ut vallor o pulver. Passa på. Pulver är ju lööööööjligt dyrt men en Skigo burk för 700 så blir det väl ändå "ok"

I kombination Med en korrekt utförd och ekonomisk strump-applicering så får man i alla fall inte fysiska smärtsymptom av priset.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...