Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Team Sportia Växjö har 70 % rabatt på allt, köpte ett par Rex Acadia 700kr-stav för 210. De hade några Skigo 700 kr.stavar med minitrugan kvar samt en massa dåliga Skigo och Salomonstavar i 400 kr-klassen, som sprättbågar om man tryckte lite - inget för riktiga skidåkare.

Det börjar bli ganska utplockat nu andra dagen - fanns väl en del Atomic och Salomonskidor vallningsbara kvar.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag noterar att XXL som vanligt har en modellbeteckning som inte finns någon annanstans. På XXL heter staven premip xlg superlight medan alla andra säljer premio xlg 10. Beskrivningen är klippt från xlg 10, men hur mycket av den texten somstämmer kan man väl bara gissa.

 

Lite magsurt inlägg, men det är trots allt måndag och snödjupet i Uppsala är 1 cm.

Link to comment
Share on other sites

Vill man inte chansa på xxls ev bluff har ju skistart 30% på alla swix stavar.

 

En bra grej med skidbranschen är att det relativt ofta kommer reor. Men självklart är det planerat redan från början. Men man kan ha det i åtanke. Jag köper väldigt sällan pulver, sicklar, paraffon o likn till ord. pris. Se upp bara för skistart, deras ord priser är falsk marknadsföring

Link to comment
Share on other sites

Enligt XXLs kundtjänst (som har frågat One Way) är detta exakt samma stav.

Det hävdade säljaren i butik vid förra årets Premio HD Pro "affär"...så jag skulle tyvärr inte lita på den informationen.

Jag tror dock att det är den riktiga SLG staven som säljs nu, annat vore skandal....

Klämde och kände på SLG staven i en XXL butik förra veckan, och den skulle jag iaf gett 1300:- för.

Link to comment
Share on other sites

XXL har bluffpris på Swix K40S. De tar 199:- trots att den kostar 129:- i alla andra sportaffärer som op. Jag har påpekat det två gånger, men de fortsätter med bluffpriset (övriga Swixklister tar de 119 kr/st)

 

(jag köpte K40S och Universal för 97 kr/st när Intersport hade rea 25 % nyligen + Swix LF 10 för 120 kr, som jag är mycket nöjd med)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Men där kan man väl inte beställa till Sverige? Dessutom så åker man väl på moms om man beställer från Norge.

 

Jag har beställt på norska XXL och fått det levererat till butik (i Oslo). Kruxet är att man behöver en norsk adress (lånade av en kompis) för att komma igenom orderprocessen och sen är det en fördel om man har ett norskt mobilnummer för SMS-aviseringen. Jag visade upp mailet och det funkade trots allt.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att denna modell verkar smalare över foten än den vita klippskaten. Nu har jag inte provat den, men den vita har känts aningen för bred för mina fötter, den har iaf den låga sulan och inte "styltsulan" som på en del billigare skateskor.

 

Tack för tipset, skogsvakt, hade missat att den fanns på skistart.

Link to comment
Share on other sites

Det blev ett par Triac 3.0 för 2600kr, lite oro över att det står 3.0 sr och inte 3.0 IPM som på alla andra ställen... Samma vikt etc men får syna lite extra noga när de dyker upp.

 

Kan tänka mig att det är en beteckning de använder själva för ”senior”-modell. Den finns ju även i jr-version. Så säkert har du fått den modell du hoppas att du har köpt. [emoji4]

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nattskiftet idag på XXL får du Oneway tub för 2 par stavar för 199 pix. Lätt värt en order!

Sedan en fråga, deras SLG-stav som dom säljer 999 pix, är det samma deal som med Premio HD Pro ifjol? Dvs en fulstav?

jag

Jag avråder starkt för att köpa SLG staven, mina jag beställde va väldigt mjuka. Tvivlar på att det är den "riktiga" SLG superlight staven tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...