Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Obefintlig kundsupport hos TONYPÖLDER


rible12

Recommended Posts

Figge35 verkar på något sätt tillhöra TP lägret.

 

Nu hänger i alla fall Tony Pölder ut mig i sin blogg: http://tonypolder.blogspot.com/2010/11/inte-alla-hastar-inne-i-hagen.html

 

Man undrar ju vem det egentligen är som har alla hästarna i hagen... vad vill han egentligen? Har han inte fått sinnesro än eller har "slaget om stavarna" blivit en sån prestige grej för honom? Vill har bara synas? Går han på något?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply

Här är sanningen:

 

Hej Tony,

 

Nu har jag äntligen fått mina stavar och du kan tro att jag är nöjd, väldigt nöjd. Men det är något jag tyvärr inte kan säga om er/din behandling av mig.

 

Allt började bra och så i somras, även om du inte ville godkänna reklamationen först, utan efter mina egna påtryckningar var tvungen att skicka den till Swix för "utlåtande" där det visade sig inte vara någon snack om saken utan jag skulle få en ny.

 

So far so good, blev lovad att stavarna skulle komma i slutet av september, då tänkte man att ni kanske skulle höra av er och säga att ni skickar staven eller något liknande, men ack så fel man hade, inte ett ord från er.

Jag ringde, jag mailade flera gånger med samma fråga, "var är stavarna? när kommer de?"

Varför svarade du inte? Hur svårt är det att skriva: "tyvärr de är försenade, kommer i början av november, vi hör av oss när de kommer, ledsen för förseningen" En enda mening som hade underlättat det hela så mycket för både er och mig. Men efter lite efterforskning så verkar jag ju inte vara den enda som blivit drabbad av er katastrofala aftersales service. Vi verkar ju vara ett helt gäng på skidforum som haft liknande upplevelser.

 

För att få tag på er så var jag tvungen att kontakt med er leverantör och fråga de vad som stod på och hur man fick tag på er, vilket jag finner väldigt märkligt. Är det så man ska gå tillväga? Är inte ni länken mellan konsument och importör/grossist?

 

Det där telefonsamtalet du ringde till mig, där du skällde ut mig fråga hur dum i huvudet jag var egentligen och om jag kan läsa mm... Det var något av det mest bisarra jag varit med om, du ringer alltså och skäller ut en kund som bara vill ha reda på när/om han kommer att få sina stavar. Jag har aldrig någonsin i något sammanhang råkat ut för detta. Tror du att det ger mer försäljning?

 

Ditt beteende mot kunder är ju anmärkningsvärt, åter igen får jag referera till uppfattningar som personer delat med sig av på skidforum, där flertalet blivit utsatta för dina utskällningar och ditt mässande sätt, beklagligt att ta ut sin inre aggression mot sina kunder.

 

Redan här har jag gett upp allt hopp om er, men att du inte ger dig, bara för att tråden på skidforum verkar locka folk som delar med sig av sina uppfattningar så ska du straffa mig för det genom att försöka stoppa min reklamation som Swix hade godkänt, det mailet som jag fick den lördag morgonen har ingen på Swix kunnat förklara, vad var syftet med det mailet? Skulle du skrämma mig? Det var ju bara ett tomt hot utan substans.

 

Det finns ingen logik i ditt beteende mot mig som kund samt att du har gjort alla fel man kan göra detta gör mig bedrövad att ni ska anses vara störst inom längdskidprodukter på svenska marknaden.

 

Till sist kan jag ge dig lite nyttig läsning, posten kom nyligen ut med en PDF som heter "Ta din e-handel till toppen", där står en heldel nyttigt som ni kan läsa och begrunda, särskilt på sidan 14 & 17.

 

Tråkigt att se hur snabbt ett förtroende för någon kan raseras.

 

Tony Pölder det är bara du som förlorar på detta, det är inte jag som säljer stavar och skidor för att få ihop till mitt leverne. Det är inte jag som är beroende av att ha kunder som kommer åter och vill handla igen.

 

/Rickard

Link to comment
Share on other sites

Figge35 verkar på något sätt tillhöra TP lägret.

 

Nu hänger i alla fall Tony Pölder ut mig i sin blogg: http://tonypolder.blogspot.com/2010/11/inte-alla-hastar-inne-i-hagen.html

 

Man undrar ju vem det egentligen är som har alla hästarna i hagen... vad vill han egentligen? Har han inte fått sinnesro än eller har "slaget om stavarna" blivit en sån prestige grej för honom? Vill har bara synas? Går han på något?

Nu har Tony ändrat i sin blogg när han nykrat till, bara publicerat Rikard B, istället för hela efternamnet samt diktat ihop en historia som kanske är 40% sann enligt vad jag vet. Slutsatensen i Tonys historia är: Rickard köpte för mjuka stavar så nu kommer han att tappa i varje stavtag när staven viker, dvs han använder detta indirekt för att få folk att inte snåla och köpa dyrare stavar... , men jag har sett bildbevis på Ribles triac-stavar:)

Link to comment
Share on other sites

Har följt hela tråden, ställningen just nu är:

rible12 - TP 4-0 (varav åtminstånde 3 är självmål).

 

Har också drivit egen butik men inom golf där likheten med hårdhet i skaft o.s.v

mkt liknar temat i denna diskussion.

Tycker hela detta ärende är osmakligt skött från TP och kommer aldrig att beställa något från hans butik.

Har man inte målet att ALLTID försöka hjälpa kunden så kanske man inte skall ha en egen butik. Men det går kanske så pass bra att man kan välja och vraka vilka kunder man vill ha.

Självklart väljer man då de som har mössan i handen, bockar och bugar, betalar bra och håller käften.

Link to comment
Share on other sites

Men det är väl fler än Figge35 som tagit TP,s parti utan att bli ansedda som hans dubbelgångare

Precis! Och det är ju DET som utmärker Figge35, eftersom han BLIR ansedd som dubbelgångare(eller i alla fall kopplad). Men jag vet inte hur det är med den saken.

 

rible12: Du har min sympati! Pölders blogginlägg(han får SKRIVA vad han vill där och vi som läser får TRO vad vi vill om det han skriver)gjorde mig ännu mer övertygad om att det är han själv som agerat<--(läs det ordet) fel i detta ärende. Han började ju skjuta på nya saker om hur du hade köpt för "mjuka stavar" och var bitter över det.

Jag tror inte på det eftersom han inte tog upp följande:

Swix ansåg ju att det var FEL på stavarna och godkände reklamationen, inte för att de var en för "mjuk modell". Eller?

Varför påstod Pölder att reklamationen inte gick igenom, när den sedan gjorde det ändå?

Varför fick inte rible12 svar på mail och via telefon när han en dryg månad efter utlovad leverans undrade vart stavarna tagit vägen?

Varför fick rible12 plötsligt massor med uppmärksamhet av Pölder när han lade ut en tråd här?

Varför ringde Pölder upp rible12 och skällde på honom? Vad hade rible12 gjort för att "förtjäna" det?

Link to comment
Share on other sites

Var inte många rätt i Pölders påhittade historia på hans blogg eller hur rible12?

 

Han gräver en grop åt sig själv tror jag.

 

Att inte svara på mail och telefonsamtal var ju grunden till detta inlägg. Alltså obefintlig kundsupport. Och det är ju just att dom är så fruktansvärt dåliga att ta hand om problem som är problemet.

Att dom är välsorterade har bra grejor och är duktiga finns ju ingen som tvivlar på. Men kundvården är den som haltar tyvärr.

 

I min klubb har jag under flera år hänvisat folk att vända sig till Pölder för inköp av skidor. Efter alla problem som flera av våra medlemar fick ifjol och det som fick droppen att rinna över med min klubbkompis rible12 gör att det ju kommer komma ut nya rekomendationer till en av Vasaloppets större klubbar. Det finns andra som är bra på skidor också.

Link to comment
Share on other sites

Var inte många rätt i Pölders påhittade historia på hans blogg eller hur rible12?

 

Han gräver en grop åt sig själv tror jag.

 

Att inte svara på mail och telefonsamtal var ju grunden till detta inlägg. Alltså obefintlig kundsupport. Och det är ju just att dom är så fruktansvärt dåliga att ta hand om problem som är problemet.

Att dom är välsorterade har bra grejor och är duktiga finns ju ingen som tvivlar på. Men kundvården är den som haltar tyvärr.

 

I min klubb har jag under flera år hänvisat folk att vända sig till Pölder för inköp av skidor. Efter alla problem som flera av våra medlemar fick ifjol och det som fick droppen att rinna över med min klubbkompis rible12 gör att det ju kommer komma ut nya rekomendationer till en av Vasaloppets större klubbar. Det finns andra som är bra på skidor också.

Nä det var inte många rätt i den, han försöker vända det hela till att jag skulle varit missnöjd med mitt inköp, för att stavarna var för mjuka och ville byta upp mig efter att jag begagnat dem, fattar inte detta. Jag hade ju koll på skillnaden sen innan. Hade jag velat ha en bättre stav hade jag väl köpt det, men dessa stavar jag fick först fick hade uppenbara problem... Som Swix såg och åtgärdade.

 

Finns inte en chans att jag någonsin kan rekommendera Pölder Sport till någon, när det finns flera andra seriösa, som ser till att ge kundsupport DIREKT oavsett hur mycket de har att göra och med bra mycket trevligare bemötande.

Link to comment
Share on other sites

Lite OT men ändå...

Efter att ha kollat igenom diverse inlägg i olika trådar så tycker jag att Figge35 och TONYPÖLDER, om de nu inte är samma person, i alla fall verkar ha en koppling till varann.

Efter denna koll(och efter att själv ha argumenterat med TONYPÖLDER i en annan tråd) så har jag fått uppfattningen om att TONYPÖLDER(alltså användaren) är VÄLDIGT dålig på att argumentera sakligt. Trodde bara att det var jag som hade blivit kallad typ "anonym fegis som inte står för vad man tycker" men det är ju fler som fått den reaktionen istället för att få sakliga svar på saker och ting.

Reaktionen som rible12 fick från "den riktige Tony" var ju liknande(fast i och för sig mycket värre). Därför antar jag, hur overkligt det än känns att TONYPÖLDER verkligen är den Tony som har en av Sveriges största skidbutiker. Jag frågar mig hur detta kan komma sig egentligen? Är det så att Tony är en kanon-kille när man träffar honom "InRealLife"men på internet, forum(och i telefon i rible12s fall) beter han sig helt annorlunda? Eller blir folk "rädda" för honom när dom träffar honom och håller bara med sedan?

Min stora förbryllan ligger i att det verkar finnas två Tony Pölder. Eller är det bara en Tony som endast kan hantera åkare som inte ställer några krav utan bara håller med(vilket det kanske finns fler av i Nässjö än här uppe)?

Jag får inte ihop det, kan någon förklara?

Doktor Tony och Mr Pölder kanske?

Link to comment
Share on other sites

Figge35 verkar på något sätt tillhöra TP lägret.

 

Nu hänger i alla fall Tony Pölder ut mig i sin blogg: http://tonypolder.blogspot.com/2010/11/inte-alla-hastar-inne-i-hagen.html

 

Man undrar ju vem det egentligen är som har alla hästarna i hagen... vad vill han egentligen? Har han inte fått sinnesro än eller har "slaget om stavarna" blivit en sån prestige grej för honom? Vill har bara synas? Går han på något?

Nu har Tony ändrat i sin blogg när han nykrat till' date=' bara publicerat Rikard B, istället för hela efternamnet samt diktat ihop en historia som kanske är 40% sann enligt vad jag vet. Slutsatensen i Tonys historia är: Rickard köpte för mjuka stavar så nu kommer han att tappa i varje stavtag när staven viker, dvs han använder detta indirekt för att få folk att inte snåla och köpa dyrare stavar... , men jag har sett bildbevis på Ribles triac-stavar:)[/quote']

Publicerade alltså Pölder rible12:s hela namn(för och efternamn) på sin blogg? Jag frågar mig lite om det inte är ett lagbrott, även förnamn borde väll vara tveksamt?

Jag tänker på att när man handlar via internet-shopar så brukar det ju stå i villkoren att alla personuppgifter kommer att skyddas enligt sekretess. Jag tycker iofs att alla butiker ska behandla kundernas personuppgifter med sekretess, oavsett om det är online eller fysisk butik men jag vet inte om det finns någon lag.

När jag kollar på www.polder.se så hittar jag inga villkor där det står att kundens personuppgifter kommer att skyddas och då kommer kanske Pölder Sport undan med det då.

MEN att rent faktiskt använda personuppgifterna mot en kund(i detta fall hänga ut i en blogg), bara för att "man anser" att kunden har agerat fel.

Jag tror ju knappt att det är sant! Eller är det så att om man handlar av Pölder så ska man vara beredd på att man INTE har full sekretess på sina uppgifter, särskilt inte om man enligt Pölder är för bråkig?

Link to comment
Share on other sites

Jodå, helt säker, spik nykter som jag är på ett rehabcenter i Belgien med min nya superhöft (ytersättningsprotes/idrottsprotes) och svårt att sova, typ 0230, stod det något i stil med Rible 12:s fullständiga namn, sedan oxå detta spöklika "berätta hela sanningen nu xxx". Rible själv har oxå sett det, eftersom det var hans länk jag följde för att hitta inlägget.
Link to comment
Share on other sites

Genom att på bloggen påstå saker om hur rible12 "gick den snåla linjen" och "nu är besviken" och "nu åker med för mjuk stav" och är "bitter". Det är väll integritetskränkning när namn finns med?

http://www.regeringen.se/sb/d/1966

 

Även om namnet inte skulle vara det riktiga så är det ju oerhört konstigt att en person som driver en butik ens kommer på att behandla en kund på detta sätt, även om det som skrivs skulle vara sant!

 

Bloggar får man skriva vad man vill i, men jag hakar upp mig på att det som jag ser det inte verkar vara helt lagligt.

Link to comment
Share on other sites

Är ny på detta forum och har nu följt denna tråd från början till slut. När jag läser detta blir jag förbannad, riktigt förbannad! Hur i h-e kan Pölder hålla på så här? Spontant undrar man om dna-stegen är bruten någonstans eller om kapsylen fullständigt har blåst av skallen på honom! Ja, någonstans har i.a.f. minst en säkring gått! Rible12, jag tycker att han har satt sin sista potatis och han ska fan inte komma undan så lätt! Nu uppmanar jag verkligen alla att sprida detta vidare till allt och alla, folk SKA få reda på hur han är som företagare ja så får de sedan bilda sig en egen uppfattning om han är en person man vill handla grejer av! Jag har printat ut denna tråd och ska nu skicka utkastet till flertalet dags- och branschtidningar. Fok måste få reda på vad han går för! Tycker att fler ska haka på detta då man fan inte kan hålla på som han gör och dessutom klara sig. Att karln också är fräck nog att hänga ut dig på sin blogg och genom detta försöka marknadsföra dyrare stavar är helt otroligt! Har även printat ut denna blogg och bifogar den i utskicket till tidningar etc. Vidare har jag kollat på flera inlägg från "Figge35". Ja, inte vet jag men han skriver på samma sätt som TP med mkt. "........." o.s.v. Skulle inte förvåna migom det är samma person!
Link to comment
Share on other sites

En fågel viska i mitt öra att det finns google-cache på hans nattutsvävningar:

 

http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&hs=YyZ&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial&q=rickard+bergengren+site%3Atonypolder.blogspot.com&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

 

Så här ovan är beviset på nedanstående:

 

19 nov 2010 ... Inte alla hästar inne i hagen... ...xxxxx xxxx Varför berättar xxxxx xxxxx inte sanningen... Upplagd av Tony Pölder kl. ...

tonypolder.blogspot.com/2010/11/inte-alla-hastar-inne-i-hagen.html

 

Han ger inte ett helt solit intryck herr Pölder, nånting stämmer inte.

Link to comment
Share on other sites

Var inte många rätt i Pölders påhittade historia på hans blogg eller hur rible12?

 

Han gräver en grop åt sig själv tror jag.

 

Att inte svara på mail och telefonsamtal var ju grunden till detta inlägg. Alltså obefintlig kundsupport. Och det är ju just att dom är så fruktansvärt dåliga att ta hand om problem som är problemet.

Att dom är välsorterade har bra grejor och är duktiga finns ju ingen som tvivlar på. Men kundvården är den som haltar tyvärr.

 

I min klubb har jag under flera år hänvisat folk att vända sig till Pölder för inköp av skidor. Efter alla problem som flera av våra medlemar fick ifjol och det som fick droppen att rinna över med min klubbkompis rible12 gör att det ju kommer komma ut nya rekomendationer till en av Vasaloppets större klubbar. Det finns andra som är bra på skidor också.

Nä det var inte många rätt i den' date=' han försöker vända det hela till att jag skulle varit missnöjd med mitt inköp, för att stavarna var för mjuka och ville byta upp mig efter att jag begagnat dem, fattar inte detta. Jag hade ju koll på skillnaden sen innan. Hade jag velat ha en bättre stav hade jag väl köpt det, men dessa stavar jag fick först fick hade uppenbara problem... Som Swix såg och åtgärdade.

 

Finns inte en chans att jag någonsin kan rekommendera Pölder Sport till någon, när det finns flera andra seriösa, som ser till att ge kundsupport DIREKT oavsett hur mycket de har att göra och med bra mycket trevligare bemötande.[/quote']

rible, nu hoppas jag på att du publicerar alla mejl, tror säkert att skidsport eller längd skulle kunna publicera sanningen bakom!

 

ta kontakt med erik wikström, så får pölder den publicitet han förtjänar

Link to comment
Share on other sites

I denna länk finns den berömda bilden på Triac-stavarna:

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?pid=50001#p50001

 

Det kanske var ett par Triac du fått som av misstag märkts med CT2' date=' därav det mjuka röret. ;) :D[/quote']

Nu ska vi inte vara dumma mot stackars rible12 som smeker sina stavar, det kanske räcker med Tony som varit dum. Nu har han betalt för det bästa så då ska vi inte såga dom, han måste fortsätta att tro, men ditt inlägg är ju onekligen kul och bilden hur triacsen böjer sig i sidled är ju oslagbar :lol:

Härlig bild :D

Link to comment
Share on other sites

Tony Pölder verkar vara laglös och fritt byte på sina håll. Varför? Enligt TP utan egentlig orsak. En kund, Rible12 har fått löfte att byta ut ett enligt TP lätt begagnat stavpar, SWIX har accepterat reklamationen och har lovat skicka nya stavar när de tillverkats och därmed borde allt ha varit OK. Stavarna kan inte skickas innan dom tillverkats.

Rible12 håller med om att han fått löfte att byta stavar sina stavar som han anser hade undermålig kvalitet och verkar till en början nöjd med det men hastigt och lustigt förbyts detta i att Pölder Sport har en obefintlig kundsupport.

TP hetsar upp sig och beter sig olämpligt och drevet går och diverse oförskämdheter och amatörmässiga analyser avseende intelligensnivåer, mentala tillstånd och genuppsättningar främst avseende TP läggs ut i tråden. Den ursprungliga orsaken till att det spys galla är fortfarande att Rible12 inte tyckte att han fått sina nya stavar nog snabbt trots att de inte ännu producerats av SWIX samt att TP tyckte att Rible12 var oförskämd som hängde ut Pölder Sport på nätet. Ja, tänk hur det kan bli.

På mig verkar detta vara ett populistiskt drev där många hänger på och gläfser eftersom det vittras blod.

Själv kommer jag att fortsätta att handla mina skidgrejor både hos Pölder Sport och andra jag har goda erfarenheter av. Pölder Sport har fortfarande en förbaskat bra butik i Nässjö och t.ex. Skistart har ett bra sortiment och fin e-handel. Jag kommer fortsatt uppskatta att TP är lite kaxig ibland och att pojkarna på Skistart i Älvdalen inte är kaxiga utan bara duktiga e-handlare. Dessutom kommer jag att handla på en del andra ställen och jag kommer inte att hänga ut någon på nätet om han släppt en fjärt vid olämplig tidpunkt. Däremot kanske jag inte handlar där igen men trots allt så råkade han kanske bara ha lite ont i magen just då det släpptes väder.

Link to comment
Share on other sites

"Pudelns kärna" i denna långa historia är hur man skall göra om ett reklamationsärende drar ut på tiden; vända sig till butiken eller till tillverkare/grossist. Om det sistnämnda gäller måste i så fall butiken meddela kunden detta och ge adressuppgifter o kontaktperson.

 

Huruvida detta skett i detta ärende är svårt att säga, ord står mot ord, men som kund gör man nog säkrast i att fråga om detta och som butik gör man säkrast att upplysa kunden om detta.

Då är risken liten att sådana här situationer uppstår.

 

F ö tror jag det är lättare att göra en reklamation med en butik, som ägs av en större butikskedja typ Stadium, då inköp och sortiment görs på central nivå och inte är kopplad till den som tar emot reklamationen i butiken.

Link to comment
Share on other sites

Var inte många rätt i Pölders påhittade historia på hans blogg eller hur rible12?

 

Han gräver en grop åt sig själv tror jag.

 

Att inte svara på mail och telefonsamtal var ju grunden till detta inlägg. Alltså obefintlig kundsupport. Och det är ju just att dom är så fruktansvärt dåliga att ta hand om problem som är problemet.

Att dom är välsorterade har bra grejor och är duktiga finns ju ingen som tvivlar på. Men kundvården är den som haltar tyvärr.

 

I min klubb har jag under flera år hänvisat folk att vända sig till Pölder för inköp av skidor. Efter alla problem som flera av våra medlemar fick ifjol och det som fick droppen att rinna över med min klubbkompis rible12 gör att det ju kommer komma ut nya rekomendationer till en av Vasaloppets större klubbar. Det finns andra som är bra på skidor också.

Nä det var inte många rätt i den' date=' han försöker vända det hela till att jag skulle varit missnöjd med mitt inköp, för att stavarna var för mjuka och ville byta upp mig efter att jag begagnat dem, fattar inte detta. Jag hade ju koll på skillnaden sen innan. Hade jag velat ha en bättre stav hade jag väl köpt det, men dessa stavar jag fick först fick hade uppenbara problem... Som Swix såg och åtgärdade.

 

Finns inte en chans att jag någonsin kan rekommendera Pölder Sport till någon, när det finns flera andra seriösa, som ser till att ge kundsupport DIREKT oavsett hur mycket de har att göra och med bra mycket trevligare bemötande.[/quote']

rible, nu hoppas jag på att du publicerar alla mejl, tror säkert att skidsport eller längd skulle kunna publicera sanningen bakom!

 

ta kontakt med erik wikström, så får pölder den publicitet han förtjänar

Jo man blir ju sugen.

 

Får man publicera namn på sina kunder så offentligt på sin hemsida? Det ställer jag mig mycket tveksam till och funderar på om man inte borde kontakta sitt juridiska ombud för en utvärdering av läget.

Link to comment
Share on other sites

Joper: Det är bra att Pölder får ha kvar några kunder, denna tråd främjar honom inte precis. Men nu var det ju så att TP inte bara gjorde några småfel i början(inte svara i telefon eller på mail) utan reaktionerna som kom och handlingar han gjorde efter att denna tråd startats är nog det som folk inte gillar. Jag antar att du har läst hela tråden, kolla annars mina inlägg så ser du en del konstigheter som jag har ifrågasatt.

Jag är inte emot Pölder Sport egentligen utan ifrågasätter hur saker och ting "faktiskt" hänger ihop.

Om TP hade bett rible12 om ursäkt för att han inte hade hunnit svara i telefon eller på mail och sedan fixat ett besked om när rible12 skulle få sina stavar, ja då skulle det kanske varit lite trevligare stämning här nu. Vad som istället hände finns ju beskrivet i tråden och fler som varit ute för "Den farlige T" häktade på tråden.

Jag tänker mig in i rible12s situation och det kan inte vara speciellt kul att bli uthängd i en blogg på det viset(jag är rätt så säker på att det är lagbrott från TPs sida, om inte annat ganska dålig hantering av problemet). Eftersom rible12 är uthängd så kommer detta i ett allvarligt läge.

Och ja, TP är naturligtvis uthängd i denna tråd men oavsett vad som skrivs på ett forum(man har rätt att kritisera en butik på nätet, är ju till och med satt i system) så får han inte röja kunders identitet för egen vinnings skull.

Om TP tror att han kan komma ur detta genom att göra allt han kan för att få rätt så tänker han nog fel.

 

Volevodin: Ja, jag håller med om att båda parter bör göra va de kan för att underlätta ett reklamationsärende.

 

rible12: Jag antar att du läste denna: http://www.regeringen.se/sb/d/1966

Från länken:

"Personuppgiftslagen gäller då personuppgifter behandlas i verksamheter som bedrivs både av enskilda och av myndigheter. Däremot gäller den inte om uppgifterna behandlas av en fysisk person helt privat. En privatperson som publicerar personuppgifter på Internet, till exempel i en blogg, anses inte behandla uppgifterna helt privat.

 

Med personuppgifter avses all information som kan hänföras till en levande fysisk person."

 

Detta är ju en raket-tråd när det gäller visningar så "några" är i alla fall intresserade av disskusionen =)

Link to comment
Share on other sites

Ja nu drar jag öronen åt mig. Hänga ut kunder på nätet. Vad håller TP på med? Han verkar inte alldeles briljant alla gånger med sitt king snack. Bara risken att bli uthängd gör att nu drar jag mig verkligen för att handla hos TP. Otroligt korkat och otrevligt att visa hela namnet på kunden på sin blogg.

 

Varför blev detta en sån prestigesak? Värdelöst Tony, gör en offentlig ursäkt och säg att du ska ordna bra service vid reklamationer. Hur många har fått bra service vid reklamationer från TP?

 

Jag tror TP kan pricka in några punkter på skalan.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rning

 

eller så är han helt kass på reklamationer

Link to comment
Share on other sites

Tony Pölder verkar vara laglös och fritt byte på sina håll. Varför? Enligt TP utan egentlig orsak. En kund, Rible12 har fått löfte att byta ut ett enligt TP lätt begagnat stavpar, SWIX har accepterat reklamationen och har lovat skicka nya stavar när de tillverkats och därmed borde allt ha varit OK. Stavarna kan inte skickas innan dom tillverkats.

Rible12 håller med om att han fått löfte att byta stavar sina stavar som han anser hade undermålig kvalitet och verkar till en början nöjd med det men hastigt och lustigt förbyts detta i att Pölder Sport har en obefintlig kundsupport.

TP hetsar upp sig och beter sig olämpligt och drevet går och diverse oförskämdheter och amatörmässiga analyser avseende intelligensnivåer, mentala tillstånd och genuppsättningar främst avseende TP läggs ut i tråden. Den ursprungliga orsaken till att det spys galla är fortfarande att Rible12 inte tyckte att han fått sina nya stavar nog snabbt trots att de inte ännu producerats av SWIX samt att TP tyckte att Rible12 var oförskämd som hängde ut Pölder Sport på nätet. Ja, tänk hur det kan bli.

På mig verkar detta vara ett populistiskt drev där många hänger på och gläfser eftersom det vittras blod.

Själv kommer jag att fortsätta att handla mina skidgrejor både hos Pölder Sport och andra jag har goda erfarenheter av. Pölder Sport har fortfarande en förbaskat bra butik i Nässjö och t.ex. Skistart har ett bra sortiment och fin e-handel. Jag kommer fortsatt uppskatta att TP är lite kaxig ibland och att pojkarna på Skistart i Älvdalen inte är kaxiga utan bara duktiga e-handlare. Dessutom kommer jag att handla på en del andra ställen och jag kommer inte att hänga ut någon på nätet om han släppt en fjärt vid olämplig tidpunkt. Däremot kanske jag inte handlar där igen men trots allt så råkade han kanske bara ha lite ont i magen just då det släpptes väder.

Du har nog inte läst och hängt med i diskutionen.

Det var itne stavarana det hela handlade om.

Utan att deras kundsupport var obefintlig. Att det inte gick att få tag på dom, på varken telefon eller mail. Det var så det hela började. Sen blev det värre.

Det kunde lika gärna handlat om trasiga pjäxor eller nåt annat alltså

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...