Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Obefintlig kundsupport hos TONYPÖLDER


rible12

Recommended Posts

MrT: Jag tror att de flesta inlägg här inte handlar om att spy galla över TP för sakens skull. Grejen är faktiskt den att vi här har att göra med en företagare som pissar på den gren som göder honom, nämligen kunden. Jag köper att vi alla gör fel o.sv. men i just det här fallet har karln inte bara handlat idiotiskt bara en gång utan flera. I ett normalt fall skulle man när den första affekten lagt sig gått ut och bett om ursäkt och verkligen visat att man menar allvar. Denna tråd skulle med all säkerhet dött ut då och andra trevligare trådar hade väckt folks intresse. Min uppfattning av TP är att han är så självgod att han tror att han gör vad han vill och också vinner folks sympati genom att spela tuff och kaxig samtidigt som pisset strilar över i det här fallet rible12.. Denna gång gick han över gränsen för många gånger och bet sig själv i svansen! Där av, med all rätt, alla arga inlägg här.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply

MrT: Jag tycker att det är befogat att granska TP lite, jag har många gånger reagerat på hans beteende och undrat varför många bara verkar "tacka och ta emot". Det handlar väll inte om att jag"spyr galla"(som jag för övrigt tycker är ett förfärligt uttryck eftersom det är så långt ifrån verkligheten, men jag har förstått att det bara är just ett "uttryck").

I stället för att erkänna sitt misstag så går man ibland till motattack, en impulsreaktion som man i de flesta fall ångrar efteråt.

Med facit i hand ångrar säkert Pölder sitt handlande och hade säkert gjort annorlunda ifall det gick att ändra det som sagts och gjorts.

Här ska jag uttrycka mig lite extra, läs med en givmild ton: Karl är ju faktiskt vuxen och har drivit butik i 20 år. Han om någon borde väll kunna uppföra sig vettigt mot kunder och andra. Inte bara i verkliga livet utan även på nätet. OCH om han gjort fel, uttryckt sig klumpigt, sårat någon eller hängt ut någon i sin blogg så borde han kunna be om URSÄKT utan en massa påtryckningar. Han har faktiskt bett mig om ursäkt en gång när han kallade mig feg mm(tackar för det Tony) men det var ju inte precis en spontant ursäkt.

 

 

Edit: stavspets: Vi skrev samtidigt och ungefär samma sak. Dock är du lite "modigare" än mig med språket =)

Link to comment
Share on other sites

Det har väl helt enkelt gått för mycket prestige i detta ärende för att han skulle kunna be om ursäkt kan man tänka sig. Precis som Galttnos skriver har man jobbat och drivit butik i över 20 år som det gärna stoltseras med så borde man begripit hur man borde uppföra sig mot kunder men tyvärr i mitt fall så blev det nog fel på den fronten, samt de övriga som fått sig en känga.
Link to comment
Share on other sites

En helt makalös historia. Innan detta drevet hade jag faktiskt lagt en beställning till TP. Det hade jag g a r a n t e r a t inte gjort om jag hade läst allting om Ribles12s erfarenheter. Hua! Det skulle vara typ 10 dagars leveranstid, vilket har gått nu. Vi får väl se om jag får något svar från kundsupporten när jag hör av mig.

 

Keep you posted.

 

"Kunden har ALLTID rätt - även om han har fel."

Link to comment
Share on other sites

En helt makalös historia. Innan detta drevet hade jag faktiskt lagt en beställning till TP. Det hade jag g a r a n t e r a t inte gjort om jag hade läst allting om Ribles12s erfarenheter. Hua! Det skulle vara typ 10 dagars leveranstid, vilket har gått nu. Vi får väl se om jag får något svar från kundsupporten när jag hör av mig.

 

Keep you posted.

 

"Kunden har ALLTID rätt - även om han har fel."

För mig tog det 2 mån innan jag fick svar, så vi får hoppas att de tagit till sig av denna tråden, vilket var ursprungs syftet med den och ger snabb kundsupport nu. Ska bli spännande att höra hur det går.

Link to comment
Share on other sites

Köparens rättigheter

När det är fel på varan har köparen rätt till någon

av följande åtgärder.

Avhjälpande – reparation utan kostnad för •

köparen inom skälig tid. Skälig tid innebär

oftast ett par dagar. Säljaren bör erbjuda en

ersättningsvara om reparationen tar längre tid.

Om säljaren inte avhjälper felet kan köparen få

ersättning för att själv ordna med reparation.

Omleverans – köparen får en ny, likvärdig vara •

utan kostnad. Tänk på att även reavaror omfattas.

Huvudregeln är att köparen har rätt att

välja mellan avhjälpande och omleverans om

valet inte orsakar säljaren oskälig kostnad.

• Prisavdrag – köparen får en ersättning som

motsvarar skillnaden av en ny, felfri varas

värde och den felaktiga varans värde.

• Hävning – köpet går tillbaka. Säljaren får

tillbaka varan och köparen får tillbaka pengarna.

Om köparen har haft nytta av varan

har säljaren rätt att göra ett avdrag för nyttan.

Köparen har samtidigt rätt till ränta på

pengarna säljaren betalar tillbaka. Räntan ska

räknas från dagen då betalningen gjordes. För

hävning krävs att felet är av väsentlig betydelse

för köparen.

 

Hämtat ur konsumentköplagen.

Link to comment
Share on other sites

Köparens rättigheter

När det är fel på varan har köparen rätt till någon

av följande åtgärder.

Avhjälpande – reparation utan kostnad för •

köparen inom skälig tid. Skälig tid innebär

oftast ett par dagar. Säljaren bör erbjuda en

ersättningsvara om reparationen tar längre tid.

Om säljaren inte avhjälper felet kan köparen få

ersättning för att själv ordna med reparation.

Omleverans – köparen får en ny, likvärdig vara •

utan kostnad. Tänk på att även reavaror omfattas.

Huvudregeln är att köparen har rätt att

välja mellan avhjälpande och omleverans om

valet inte orsakar säljaren oskälig kostnad.

• Prisavdrag – köparen får en ersättning som

motsvarar skillnaden av en ny, felfri varas

värde och den felaktiga varans värde.

• Hävning – köpet går tillbaka. Säljaren får

tillbaka varan och köparen får tillbaka pengarna.

Om köparen har haft nytta av varan

har säljaren rätt att göra ett avdrag för nyttan.

Köparen har samtidigt rätt till ränta på

pengarna säljaren betalar tillbaka. Räntan ska

räknas från dagen då betalningen gjordes. För

hävning krävs att felet är av väsentlig betydelse

för köparen.

 

Hämtat ur konsumentköplagen.

Det där med skälig tid verkar vara väldigt varierande hos dem.

Link to comment
Share on other sites

http://tonypolder.blogspot.com/2010/11/en-vanlig-tisdag.html

 

"...

finbesök av en stor skidfirma...högsta ledningen...och de har åkt långt...konstruktiv kritik på hög nivå kommer det att bli"

 

Kan det ha något med denna tråd att göra?

Ja alla behöver en uppsträckning ibland, tror dock att det är omvända i detta fallet, Herrn skall nog upplysa dem om felaktigheter i deras produktion.

Link to comment
Share on other sites

http://tonypolder.blogspot.com/2010/11/en-vanlig-tisdag.html

 

"...

finbesök av en stor skidfirma...högsta ledningen...och de har åkt långt...konstruktiv kritik på hög nivå kommer det att bli"

 

Kan det ha något med denna tråd att göra?

Ja alla behöver en uppsträckning ibland' date=' tror dock att det är omvända i detta fallet, Herrn skall nog upplysa dem om felaktigheter i deras produktion.[/quote']

Så uppfattar jag det också när jag läser. Så jag tror inte att det har något med denna tråd att göra.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Kan bara hålla med, servicen vid reklamationer är verkligen under all kritik hos pölder sport.

 

Fick iofs svar på mitt mail efter tre dagar och de skulle skicka en ny bindning. Men när de tänker skicka den vet jag fortfarande inte 13 dagar efter reklamationen...

 

Pölder sport sucks.

Link to comment
Share on other sites

Fan rible12, så fort denna tråd tar fart igen så är du har och hugger!

Du är fan värre än min gamla farmor. Hon kan precis som du dalta över saker i en oändlighet. Har du svårt att sova? Ni alla fulltidsproffs som åker vasan på 4h och nu tycker så jä*** illa om TP. Senaste jag kollade så var Sverige ett fritt land. Ingen tvingar er att handla från TP. Gå ner till er lokala intersporthandlare istället så hjälper dom er att plocka ut ett världscupspar åt er. Det roliga med dessas handlare är att dom alltid lyckas hitta detta par på första försöket.

 

Peiza om du kan läsa som jag förmodar att du kan så står det ju faktiskt på TP hemsida att dom har extremt mycket att göra för tillfället samt att dom ber om överseende.

 

Vi borde kanske döpa om denna tråd till rible12 "revange" på Pölder. Bra underlag för en death match på MTV. http://www.youtube.com/watch?v=-iQcMXC414Y

Har du nallat lite på julsnapsen lite tidigt eller?

 

Det är fritt att läsa tråden om man vill, och hacka på någon som inte har skrivit på en månad är ju lite märkligt. Men skål på dig också.

Link to comment
Share on other sites

Det har du rätt i skiforfun, 1-0 till dig! Skåningen, har precis nallat på den stora julgroggen, http://www.youtube.com/watch?v=Z5nnrpki5FM. Såg helt enkelt fel på datum!

Rible12 jag är den första som ber om ursäkt! Nu är det jag som är gnällig!

haha det var ingen dålig sopa jag fick av dig där speedzone.. :) med tanke på att ja inte varit i tråden på en månad tycker ja inte att ja ältar allt för mycket... haha nu är det jul och då ska vi vara glada så speedzone jag tar emot ursäkten och önskar dig en god jul med trevliga klappar från den skidande tomten... Släde känns så 1990.

Link to comment
Share on other sites

Hej! Jag borde hittat denna länken i skidforum tidigare. Då hade jag antagligen inte försökt handla hos Tony Pölder.

 

Jag gjorde min beställning i början av november men har fortfarande inte fått någon leverans. Har bara haft kontakt via mail. Pölder har svarat tre gånger. Först typ - nu ska vi ta tag i leveransen. Andra gången - idag skickar vi leveransen. Tredje gången - på måndag plockar vi ihop beställningen. De sista tre veckorna har han inte svarat alls.

 

Jag har nu beställt och fått varorna från en annan leverantör. Hurvida min beställning hos Pölder fortfarande gäller får jag inget besked om.

 

/lg

Link to comment
Share on other sites

Hej! Jag borde hittat denna länken i skidforum tidigare. Då hade jag antagligen inte försökt handla hos Tony Pölder.

 

Jag gjorde min beställning i början av november men har fortfarande inte fått någon leverans. Har bara haft kontakt via mail. Pölder har svarat tre gånger. Först typ - nu ska vi ta tag i leveransen. Andra gången - idag skickar vi leveransen. Tredje gången - på måndag plockar vi ihop beställningen. De sista tre veckorna har han inte svarat alls.

 

Jag har nu beställt och fått varorna från en annan leverantör. Hurvida min beställning hos Pölder fortfarande gäller får jag inget besked om.

 

/lg

Vad bestod din beställning av?

Link to comment
Share on other sites

Sedan 2010-12-10 är jag utan skidor som jag köpte i butiken,(22 mil enkel resa)de skulle hjälpa mig att byta ut de efter skada (garantiärende!)

Senast jag hörde från de var den 12:e dec ´10! sedan dess är det tyst!

 

Kundvård = ZERO!

De skulle hålla stängt till den 26:e dec! Fortfarande okontaktbara på telefon(29:e)!!

 

Det vore underhållande att se S.O. slänga skiten i den berömda RÖDA TUNNAN!!

 

TUMMEN NEEEEER! om ni vill bra och kunnig kundservice leta upp annan leverantör!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...