Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Obefintlig kundsupport hos TONYPÖLDER


rible12

Recommended Posts

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply
Aargh! Lägg ner! Ibland skär det sig mellan två personer...

 

Vill ni ändå höra på trätor...Slå på TV3 och kolla in Grannfejden medan ni kör ett fyspass på golvet istället...

Intressant att de kommer nya medlemmar och ber oss att lägga ner, skulle inte ta dessa på så stort allvar, känns lite som att de kommer från någon som inte mår så bra av denna tråd.

Link to comment
Share on other sites

Tycker oxå att det är påfallande ofta det kommer inlägg, lägg ner osv. Finns ju två teorier jag kan komma på: 1) Konspirationsteorin om att det är Pölders kompisar.

2) Folk är så oerhört konflikträdda att det tycker det är helt OK att någon blir uthängd på bloggen, någon skriver fabulerade bloggar som han själv kontrollerar, kallas att ljuga på ren svenska vilket Pölder gör utan att tveka. Pölder gjorde även detta i stålsicklingsdebatten. Dessa oerhört konflikträdda människor tar hellre lögner än att vara med i en konflikt. Nu handlar det om skidor och skidprylar och det är ju skitsamma.

Men jag blir mörkrädd om dessa konflikträdda människor handlar på samma sätt även när det gäller grövre saker, fegisar, kan ni inte skilja på sant och falskt, eller skiter ni i vilket bara det inte blir konflikt!? Och blir det konflikt ska den tystas ner till varje pris...

 

Hoppas nästan på konspirationsteorin, för annars kan jag inte förstå detta, de som inte vill läsa tråden behöver inte det, det finns oerhört många totalt meningslösare trådar där samma fråga tas upp för femtioelfte gången, att söka verkar vara för jobbigt för många.

Link to comment
Share on other sites

Registrerad: 2007-12-11

 

Kallar du det ny medlem?

Jag skulle säga att det snarare är så att passiva medlemmar väljer att uttala sig för en gång skull.

OK, gjorde fel....

mattiasborg

Ny Medlem

Registrerad: 2007-12-11

Inlägg: 2

men när de står ny medlem under namnet blir det lätt att dra snabba slutsatser.

Link to comment
Share on other sites

Tycker oxå att det är påfallande ofta det kommer inlägg, lägg ner osv. Finns ju två teorier jag kan komma på: 1) Konspirationsteorin om att det är Pölders kompisar.

2) Folk är så oerhört konflikträdda att det tycker det är helt OK att någon blir uthängd på bloggen, någon skriver fabulerade bloggar som han själv kontrollerar, kallas att ljuga på ren svenska vilket Pölder gör utan att tveka. Pölder gjorde även detta i stålsicklingsdebatten. Dessa oerhört konflikträdda människor tar hellre lögner än att vara med i en konflikt. Nu handlar det om skidor och skidprylar och det är ju skitsamma.

Men jag blir mörkrädd om dessa konflikträdda människor handlar på samma sätt även när det gäller grövre saker, fegisar, kan ni inte skilja på sant och falskt, eller skiter ni i vilket bara det inte blir konflikt!? Och blir det konflikt ska den tystas ner till varje pris...

 

Hoppas nästan på konspirationsteorin, för annars kan jag inte förstå detta, de som inte vill läsa tråden behöver inte det, det finns oerhört många totalt meningslösare trådar där samma fråga tas upp för femtioelfte gången, att söka verkar vara för jobbigt för många.

Håller med om att det är konstigt att så många försöker släta över eller t.o.m försvara ett totalt oacceptabelt beteende. Då menar jag i första hand inte dålig kundsupport i sig utan beteendet efteråt med utskällning av kunden på forumet, på telefon, på den egna bloggen och diverse lögner, bla om reklamationen skulle ha dragits tillbaka.

 

Min teori är snarare att det handlar om en mycket normal och mänsklig egenskap - ett försvar av sina egna inköp och tidigare val, man vill inte gärna erkänna att man gjort fel och sitter med Svarte Petter. Tex så brukar jag själv framhärda en viss pulsklockas fördelar och andra en annan. Väldigt få skulle klaga på sitt "eget" bilmärke" även om tillverkaren återkallar 90% av de andra bilarna. Eftersom Michael Jackson skrev så bra musik så kan han ju aaaldrig ha petat på ngn unge osv...osv. Dvs så länge du själv inte är direkt drabbad utan snarare bara har positiva upplevelser så tenderar du starkt att försvara dina inköp och din idol.

Link to comment
Share on other sites

Här kommer ännu en ny användare på detta forum. Blir nog lätt flera nya användare då många som läser denna tråd verkligen väcks av avsky och känner att de måste få säga sitt!

 

Håller med flera här som undrar över hur vissa tycks tycka att det rible12 har blivt utsatt för av herr Pölder bara är något som man rycker på axlarna åt! Hallå!!? Här pratar vi om kanske Sveriges största företagare vad det gäller webhandel av längdartiklar som fullständigt förnedrar och pissar på en av sina kunder. Jag pratar inte om det som hände i början av denna reklamation där ord står mot ord, jag pratar om att ovan nämnda företagare inte bara hackar på kunden i detta forum utan också ringer upp och skäller ut honom i hemmet. Som grädde på moset hängs han dessutom ut i Pölders blogg i syfte att omyndigförklara honom. Nyper mig i armen och undrar om jag drömmer, ja för så otrolig dåligt uppträdande har jag aldrig hört någon utsättas för av en sk, seriös företagre. rible12! Jag ser att du har gett Pölder lägsta betyg på Prisjakt vilket naturligtvis är bra! Vore det inte bra om du dessutom länkade till den här tråden i ditt inlägg på Prisjakt, ja så att folk som vill läsa om hans företag innan beställning kan få en ärlig chans att se vad de kan utsättas för om de handlar där?

Link to comment
Share on other sites

Här kommer ännu en ny användare på detta forum. Blir nog lätt flera nya användare då många som läser denna tråd verkligen väcks av avsky och känner att de måste få säga sitt!

 

Håller med flera här som undrar över hur vissa tycks tycka att det rible12 har blivt utsatt för av herr Pölder bara är något som man rycker på axlarna åt! Hallå!!? Här pratar vi om kanske Sveriges största företagare vad det gäller webhandel av längdartiklar som fullständigt förnedrar och pissar på en av sina kunder. Jag pratar inte om det som hände i början av denna reklamation där ord står mot ord, jag pratar om att ovan nämnda företagare inte bara hackar på kunden i detta forum utan också ringer upp och skäller ut honom i hemmet. Som grädde på moset hängs han dessutom ut i Pölders blogg i syfte att omyndigförklara honom. Nyper mig i armen och undrar om jag drömmer, ja för så otrolig dåligt uppträdande har jag aldrig hört någon utsättas för av en sk, seriös företagre. rible12! Jag ser att du har gett Pölder lägsta betyg på Prisjakt vilket naturligtvis är bra! Vore det inte bra om du dessutom länkade till den här tråden i ditt inlägg på Prisjakt, ja så att folk som vill läsa om hans företag innan beställning kan få en ärlig chans att se vad de kan utsättas för om de handlar där?

Hej stavspets, , står bakom det du skriver till fullo och har precis samma uppfattning som du, grejen handlar inte om själva staven även om den var central i början av fallet men det är just beteendet som han uppvisar mot mig som kund... Helt sjukt! Har pratat med många och ingen förstår riktigt hur han resonerar eller vad syftet är bakom beteendet... Sen att vissa här tycker att "ja han är ju som han är och det får man ta med en nypa salt" tycker jag är anmärkningsvärt, vänta bara tills ni själva råkar ut för att det ringer en smått galen äldre herre och ska dumförklara er med mindre hot och annat otrevligt. Uthängd på hans blogg iform av någon markandsförings jippo är ju mindre smickrande.

 

Det är länkat till tråden från prisjakt. Folk bör veta vad det är för person man gör affärer med och fundera både en och två gånger om man verkligen vill uppmuntra sånt här beteende.

Link to comment
Share on other sites

Figge35 verkar på något sätt tillhöra TP lägret.

 

Nu hänger i alla fall Tony Pölder ut mig i sin blogg: http://tonypolder.blogspot.com/2010/11/inte-alla-hastar-inne-i-hagen.html

 

Man undrar ju vem det egentligen är som har alla hästarna i hagen... vad vill han egentligen? Har han inte fått sinnesro än eller har "slaget om stavarna" blivit en sån prestige grej för honom? Vill har bara synas? Går han på något?

han har raderat detta blogginlägg nu...

Link to comment
Share on other sites

Så dags att radera sitt blogginlägg nu när han börjar bli lite skitis i brallan samtidigt som ett liljeholmen äntligen börjar gå upp för honom att all negativ publicitet kanske inte är så bra för hans företag. Det är ju drygt 32 000 som har läst denna tråd, samtdigt som inlägget på Prisjakt inte heller gagnar honom preics. Herr Pölder ska dock vara glad över att Prisjakt kanske inte används så mkt av brukare i denna bransch utan mer av kunder som är ute efter platt-tv etc.

 

rible12-har du skrivt till Erik Wikström på Skidsport som någon föreslog? Tycker det lät som en utmärkt idé! Om inte, här är hans mailadress: erik@dinkondition.se

 

Då Pölder har gått över alla gränser, inte bara en gång utan flera, tycker jag att det är för lätt att bara radera en blogg och sedan tro att allt ska vara bra. Han har verkligen visat vad han går för! I länken "Skidklubbar" här ovan finns mailadresser till samtliga sådana och ett tips kan vara att bifoga denna tråd till dessa.

Link to comment
Share on other sites

ja det händer grejer nu, varför tar han bort det? har de hört av sig från Svenska Cykelförbundet och undrat vad deras ledamot håller på med?

 

Jo tråden har läste av en hel del verkar det som om man tittar på sidvisningarna, helt enkelt ett ämne som verkar beröra. Det kan ju antas att det är flera från de stora klubbarna som varit inne och tittat på denna tråd.

 

Ang Skidsport så vet jag inte vad de kan få ut av detta i artikel form. Men om de vill ta upp ämnet så svarar ja gärna med mina upplevelser.

Link to comment
Share on other sites

plexi och rible12: Vi behöver nog inte fråga oss VARFÖR han tog bort blogg-inlägget. Det hade nog de flesta gjort i det läget som han är i nu. Jag tycker inte att vi ska hacka på honom för att han TOG BORT det eftersom han gjorde det pga att vi inte gillade att han lade in det. Vi kan inte dömma honom för allt han gör. Han lade i alla fall inte in ett till blogg-inlägg med fortsatta angrepp.

 

TP: Tack för det, jag tycker att du gjorde rätt som tog bort det. Dock gör det inte det som är gjort till ogjort men det visar i alla fall att du insett att du borde backa lite.

 

Jag tror att de flesta som läst tråden har en ganska god uppfattning om vad som hänt och även om inlägget skulle kunna återskapas så är det troligtvis ingen som har något att vinna på ytterligare utredning om huruvida det var lagligt eller ej(troligtvis kostsamt att driva för en så liten grej). För det är ju just det som var tveksamheten i det inlägget, han får skriva hur mycket elakheter han vill om kunder i sin blogg, så länge inga lagöverträdelser görs(som att ge information som kan underlätta för folk att räkna ut VEM kunden är).

Link to comment
Share on other sites

Glattnos: Jag funderade inte över varför TP tog bort inlägget då det borde vara självklart att han börjat inse att det han har gjort börjar slå mot honom själv. Visst är det bra att han har tagit bort detta nu men till skilnad mot dig tror jag, tyvärr, att han inte gjorde det för att visa medmänsklighet mot rible12 utan enbart för att rädda sitt eget skinn och sina affärer. Han är ju troligtvis, även om jag börjar undra, inte dummare än att han ser folkstormen mot honom här och därför nu gör allt för att tona ner detta nu.

 

Skiforfun: Jag är en sopa på det här med datorer och undrar lite över det där med att "regga domänen" betyder.

 

rible12: Jag tycker inte att du har något att förlora på att vända dig till Skidsport, är de inte intreserade så är det så men detta är ju annars den rätta branschtidningen att vända sig till.

Link to comment
Share on other sites

Här kommer ytterligare en forummedlem in i diskussionen. Tyvärr måste jag säga, förvånar mig inte Pölders agerande i det här fallet då jag läst en del tidgare debatter han deltagit i.

 

Men det jag undrar är om du kontaktat Swix och meddelat dem om hur deras represantant dels ringt upp och skällt ut dig och sedan i deras namn hotat att dra tillbaka reklamatonen samt att ha hängt ut dig på grund av ett ärende som vid den tiden var ett ärende mellan dig och Swix eftersom han menar sig ha lämnat över ärendet.

 

Skulle i och för sig inte förvåna mig om det är Swix som förmått/tvingat honom att radera bloggen. Själv verkar han ju inte direkt vara överkänslig för vilken publicitet som är bra och inte. Det gäller nog lite andra spelregler för handlare nu med alla forum som dyker upp. Tyvärr är en del forum inom andra intressen så reklamfinansierade så att att det är nästan tabu att kritiserar en säljare som annonserar i forumet. Det är lovvärt att det verkar vara ok här. En företag som sköter bemötandet snyggt på ett forum har allt att vinna på lite kritik. Den som rättar till sina fel brukar nästan alltid vinna sympatier. Är det kunden som är ute och cyklar i sin kritik får han i regel inga sympatier heller.

 

/Mats

Link to comment
Share on other sites

Swix representant har läst/läser förmodligen denna tråden vad jag vet, så de är nog införstådda hur deras representant har betett sig utåt mot deras kunder och man kan ju annat än anta att de kan ha påverkat att han tog bort inlägget från sin blogg eller så kan man ju bara hoppas på att TP själv insåg detta innan de kontaktade honom. Hade jag varit leverantör till TP hade jag frågat mig både en och två gånger om jag vill leverera till någon som står för de värderingar och beteendet som han uppvisar, men det är klart han verkar ju sälja bra trots allt så det är väl så han undkommer.
Link to comment
Share on other sites

plexi: Okej, jag tänkte inte på det. Det är naturligtvis lite sorgligt om han tog bort det huvudsakligen för att rädda sitt eget skinn. Men jag tänkte mig in i TPs situation och tänkte på hur det skulle kännas att få kritik för att man "tog bort" inlägget. Han kunde ju låta det stå kvar eller välja att ta bort det. Han borde inte kritiseras för att han tog bort det när det inte i sig var "fel" att göra det. "Anledningen" till det blir ju mest spekulationer men det är ju intressant för diskussionen om inte annat.

 

senmathal: Mycket intressant fundering gällande Swix. Det verkar ju som att TP behandlat Swix som om han ägde dom faktiskt.

Link to comment
Share on other sites

Något som jag tycker är otäckt är hur TP verkligen försöker bygga upp en image och framställa sig, både här i vissa trådar, i sin blogg och företagskatalog, som guds utsände vad det gäller seriositet och kunnighet (frågasätter dock inte kunnigheten). Han varnar för andra handlare som vid skidträffar etc. lurar på kunder skidor med fel sapnn etc. medan hans eget företag är de enda i branschen som kan detta område. Parallellt med allt detta träder samma person fram och mer eller mindre beter sig som ett svin mot vissa. I mina ögon, och förhoppningsivs även andras, har förtroendet för denne man raserats totalt senaste tiden.
Link to comment
Share on other sites

Instämmer med dig plexi, denna totala avsaknad av empati och ödmjukhet mot andra aktörer är det som skrämmer än mest, att bygga sin image som TP gör tror jag inte är den mest optimala och den slår lätt tillbaka. Hade höga tankar om TP innan och tror fortfarande att det råder inget tvivel om att han kan ut bra skidor men det är en liten bit av det hela egentligen och genom det övriga beteendet så blir sjunker han likt en sten i vatten i mina ögon. Sorgligt.
Link to comment
Share on other sites

Kanske TP resonerar så att han är så bra och stor inom längdvärlden att han är oumbärlig för längdskid-Sverige, och därför kan bete sig som han vill för att han är "Kung"?

Dock hade jag aldrig ens hört talas om varken Tony Pölder eller Pölder Sport förrän i slutet av förra vintern. Tror inte att det skulle märkas(här i Härjedalen i alla fall) om "Pölder Sport nere i Nässjö" försvann heller lixom, så mycket av det han säger känns så "tomt" på något vis.

Link to comment
Share on other sites

Vi gör alla fel med jämna mellanrum.

 

I stället för att erkänna sitt misstag så går man ibland till motattack, en impulsreaktion som man i de flesta fall ångrar efteråt.

Med facit i hand ångrar säkert Pölder sitt handlande och hade säkert gjort annorlunda ifall det gick att ändra det som sagts och gjorts.

 

Jag har inte läst allt på denna tråden så jag kan ha fel men som läget är nu känns det mest som om inläggen handlar om att spy galla över TP.

 

Och nej, jag är inte anställd eller släkt med TP. Min enda anknytning till TP är alla sönderlästa skidkataloger som jag fått genom åren.

 

Dags att gå vidare och glömma denna tråd!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...