Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Obefintlig kundsupport hos TONYPÖLDER


rible12

Recommended Posts

  • Replies 241
  • Created
  • Last Reply

Jag tror vi alla har dragit samma slutsats:

PÖLDER ÄR KINGARNAS KING KING KING KING PÅ DÅLIG SERVICE, KUNDHANTERING och ATTITYD.

SEDAN DERAS LÖJLIGA INSTÄLLNING ATT DE HAR DE BÄSTA UTPLOCKADE SKIDORNA I KING KING VÄRLDEN OCH ALLA ANDRA FÖRETAG KAN INGENTING OM SKIDOR ÄR HELT ENKELT BARNSLIG OCH VILSELEDANDE MARKNADSFÖRING.

 

Enkel slutsats: Köp aldrig saker därifrån.

Link to comment
Share on other sites

Lägg ner nu. Dom är skitbra på Pölder! Går en skida sönder nu så här års så måste man ju förstå att det tar tid. Tillbaka till fabrik, dom ska hinna med och kolla mitt i all hets som råder just nu. Dom hinner ju knappt att få fram nya skidor. Tror knappt att Tony och co kan få info från tillverkaren om när dom hinner åtgärda felet.

Det är skittråkigt när det strular och tar tid! Just nu skickar dom inga grejer heller, bara kundbesök till v 2 läste jag på bloggen.

Link to comment
Share on other sites

Hej! Jag borde hittat denna länken i skidforum tidigare. Då hade jag antagligen inte försökt handla hos Tony Pölder.

 

Jag gjorde min beställning i början av november men har fortfarande inte fått någon leverans. Har bara haft kontakt via mail. Pölder har svarat tre gånger. Först typ - nu ska vi ta tag i leveransen. Andra gången - idag skickar vi leveransen. Tredje gången - på måndag plockar vi ihop beställningen. De sista tre veckorna har han inte svarat alls.

 

Jag har nu beställt och fått varorna från en annan leverantör. Hurvida min beställning hos Pölder fortfarande gäller får jag inget besked om.

 

/lg

Vad bestod din beställning av?

Det var väll detta som tog upp tråden nu. Jag är också intresserad av att veta vad beställningen bestod av?

 

Lägg ner nu. Dom är skitbra på Pölder! Går en skida sönder nu så här års så måste man ju förstå att det tar tid. Tillbaka till fabrik' date=' dom ska hinna med och kolla mitt i all hets som råder just nu. Dom hinner ju knappt att få fram nya skidor. Tror knappt att Tony och co kan få info från tillverkaren om när dom hinner åtgärda felet.

Det är skittråkigt när det strular och tar tid! Just nu skickar dom inga grejer heller, bara kundbesök till v 2 läste jag på bloggen.[/quote']

Att skriva "Lägg ner nu" och sedan påstå att Pölder är skitbra känns lite ogenomtänkt. Pölder Sport kanske är skitbra men är dom det mot alla? Att be de drabbade "lägga ner" känns konstigt om det inte är så att du är ett äkta Pölder-fan. :)

 

Typ, alla på en fabrik får lön den 25:e, utom en som bråkar om att få sin lön i en vecka utan resultat. Då säger de andra på fabriken till honom: "Äh, lägg ner nu! Chefen är skitbra, vi fick ju våran lön!" Är man inte lite väl mycket på chefens sida då? Hihi! :D ibland är jag lustig!

 

Edit: Sunlake: Jag menar naturligtvis inget illa utan argumenterar lite bara :)

Link to comment
Share on other sites

Att skicka en skida tex under säsong till fabrik för bedömning verkar lite omständigt, enl. KKL ska ska produkten bytas/lagas inom skälig tid, vad är skälig tid för en skida under säsong?? vasaloppsveckan????

En reklamation ska som mest ta 2 veckor om det inte är något speciellt fall.

1:a 6 månaderna är det säljaren som har bevisbördan på att det inte är ett handhavande fel.

Link to comment
Share on other sites

Hej! Jag borde hittat denna länken i skidforum tidigare. Då hade jag antagligen inte försökt handla hos Tony Pölder.

 

Jag gjorde min beställning i början av november men har fortfarande inte fått någon leverans. Har bara haft kontakt via mail. Pölder har svarat tre gånger. Först typ - nu ska vi ta tag i leveransen. Andra gången - idag skickar vi leveransen. Tredje gången - på måndag plockar vi ihop beställningen. De sista tre veckorna har han inte svarat alls.

 

Jag har nu beställt och fått varorna från en annan leverantör. Hurvida min beställning hos Pölder fortfarande gäller får jag inget besked om.

 

/lg

Vad bestod din beställning av?

Det var väll detta som tog upp tråden nu. Jag är också intresserad av att veta vad beställningen bestod av?

 

Lägg ner nu. Dom är skitbra på Pölder! Går en skida sönder nu så här års så måste man ju förstå att det tar tid. Tillbaka till fabrik' date=' dom ska hinna med och kolla mitt i all hets som råder just nu. Dom hinner ju knappt att få fram nya skidor. Tror knappt att Tony och co kan få info från tillverkaren om när dom hinner åtgärda felet.

Det är skittråkigt när det strular och tar tid! Just nu skickar dom inga grejer heller, bara kundbesök till v 2 läste jag på bloggen.[/quote']

Att skriva "Lägg ner nu" och sedan påstå att Pölder är skitbra känns lite ogenomtänkt. Pölder Sport kanske är skitbra men är dom det mot alla? Att be de drabbade "lägga ner" känns konstigt om det inte är så att du är ett äkta Pölder-fan. :)

 

Typ, alla på en fabrik får lön den 25:e, utom en som bråkar om att få sin lön i en vecka utan resultat. Då säger de andra på fabriken till honom: "Äh, lägg ner nu! Chefen är skitbra, vi fick ju våran lön!" Är man inte lite väl mycket på chefens sida då? Hihi! :D ibland är jag lustig!

 

Edit: Sunlake: Jag menar naturligtvis inget illa utan argumenterar lite bara :)

Jag tål det=) Kör på bara! Jag har aldrig haft bekymmer med dom som sagt, men jag säljer också på mitt jobb och när det blir fel så försöker man ju lösa det så smidigt som möjligt. Men jag vet hur det kan vara under högsäsong... Kommer det en kund till mig och har en trasig produkt så ger jag kunden en ny direkt och skickar den trasiga till tillverkaren. Smidigast så!

Link to comment
Share on other sites

Han (Pölder) borde kanske försöka få tag på lite mer folk som kan hjälpa till i butiken. De är ju uppenbarligen kraftigt underbemannade. Måste finnas någon eller några som kan hjälpa till med de enklare ordrarna. Har nyss köpt ett par Madshus Nanosonic skejtskidor. Från att jag ringde handlaren (Nordströms sport i Filipstad) till de hade kontaktat generalagenten och fixat fram ett par skidor åt mig så tog det en vecka. Så visst går det att fixa fram skidutrustning om man vill och har tid.
Link to comment
Share on other sites

Dom har fullt upp nu...

http://tonypolder.blogspot.com/2010/12/polder-talar-till-skidnationen.html

 

Är man ute nu är det sent, det kan jag hålla med om!

Det var en fin känga mot de mindre sportaffärerna:

"Stora boven här blir de lite mindre sportaffärerna som kanske lägger 50 par skidor på grundorder och som nu ”skrikit sig vilda” och vill ha 400 par under säsong istället…normalt när en tillverkare får en order på säg 100 par skidor så lägger han på ca 10%...max 20% om han är kaxig…på den ordern. "

 

Har han inte själv varit mindre?

 

Det är ju givetvis en kalkylerad risk en handlare tar när han beräknar hur mycket denne skall beställa hem.

Link to comment
Share on other sites

Dom har fullt upp nu...

http://tonypolder.blogspot.com/2010/12/polder-talar-till-skidnationen.html

 

Är man ute nu är det sent' date=' det kan jag hålla med om![/quote']

Det var en fin känga mot de mindre sportaffärerna:

"Stora boven här blir de lite mindre sportaffärerna som kanske lägger 50 par skidor på grundorder och som nu ”skrikit sig vilda” och vill ha 400 par under säsong istället…normalt när en tillverkare får en order på säg 100 par skidor så lägger han på ca 10%...max 20% om han är kaxig…på den ordern. "

 

Har han inte själv varit mindre?

 

Det är ju givetvis en kalkylerad risk en handlare tar när han beräknar hur mycket denne skall beställa hem.

De mindre butikerna är alltså bovar för att deras kunder vill ha skidor nu och de inte vågade beställa mer än de kan leverera?

 

Synd då att:

"Pölder Sport har sanslöst mycket skidor hemma fortfarande"

 

och att:

 

"PROBLEMET ÄR ATT MÅNGA STÅR PÅ LED NU O VILL HA GREJJOR…vi fixar detta men det kommer att ta ca 2 veckor nu innan vi är ikapp!"

 

Hade de mindre butikerna fått skidorna istället så hade ett par tusen svenskar kunnat åka skidor ett par veckor tidigare:)

 

Men man måste ändå beundra Pölders sinne för affärer. Dock så tycker jag också det är väldigt konstigt att han inte tar in extra personal som hanterar enklare ordrar, då hade han förutom att tjäna enorma pengar också behållit sitt tidigare goda rykte. Men han kanske har ngt på gång eftersom han skall komma ikapp på två veckor fastän vintern fortsätter och han är den enda i Sverige som har skidor kvar och trycket alltså borde öka ytterligare.

Link to comment
Share on other sites

Räknas man som stor när man omsätter 10 mkr (2009)? Det är vad jag hittade om Pölder på allabolag.se iaf. Det är ju i princip ett källarföretag i min värld.

 

Edit: Såg nu att 2010 har kommit, han har tydligen brutet räkenskapsår. 17 mkr 2010. Det är ju en rejäl ökning men fortfarande inte ett särskilt stort bolag.

Link to comment
Share on other sites

Räknas man som stor när man omsätter 10 mkr (2009)? Det är vad jag hittade om Pölder på allabolag.se iaf. Det är ju i princip ett källarföretag i min värld.

 

Edit: Såg nu att 2010 har kommit, han har tydligen brutet räkenskapsår. 17 mkr 2010. Det är ju en rejäl ökning men fortfarande inte ett särskilt stort bolag.

Finns det några renodlade skidföretag som omsätter mer då? Dom säljer ju trots allt under en väldigt begränsad tid.

Link to comment
Share on other sites

Räknas man som stor när man omsätter 10 mkr (2009)? Det är vad jag hittade om Pölder på allabolag.se iaf. Det är ju i princip ett källarföretag i min värld.

 

Edit: Såg nu att 2010 har kommit' date=' han har tydligen brutet räkenskapsår. 17 mkr 2010. Det är ju en rejäl ökning men fortfarande inte ett särskilt stort bolag.[/quote']

Finns det några renodlade skidföretag som omsätter mer då? Dom säljer ju trots allt under en väldigt begränsad tid.

Lindells hade också 10mkr under 2009 de är väl iofs inte helt renodlade, men Pölder kränger väl golfprylar på sommarn eller har han slutat med det?

Link to comment
Share on other sites

"Vi prioriterar kontakt via mail (kundsupport@polder.se). Just nu är ni otroligt många som mailar oss och därför kan svar dröja några dagar! ... och du, det räcker med ett mail, att maila tio gånger leder bara till ännu längre svarstider."

 

Haha... Tänk på att bara skicka ett mail annars så blir det en låååång väntan :)

Link to comment
Share on other sites

Räknas man som stor när man omsätter 10 mkr (2009)? Det är vad jag hittade om Pölder på allabolag.se iaf. Det är ju i princip ett källarföretag i min värld.

 

Edit: Såg nu att 2010 har kommit' date=' han har tydligen brutet räkenskapsår. 17 mkr 2010. Det är ju en rejäl ökning men fortfarande inte ett särskilt stort bolag.[/quote']

Finns det några renodlade skidföretag som omsätter mer då? Dom säljer ju trots allt under en väldigt begränsad tid.

Nej, antagligen inte men det är ju ändå ett småföretag med dess problem o brister. Svajig organisation, dominant vd som skjuter från höften etc. Väldigt vanligt bland företag av den storleken.

 

Har dock aldrig haft problem med dom snarare tvärtom. Fick ett par grymma RCS i oktober bl.a.

Link to comment
Share on other sites

Räknas man som stor när man omsätter 10 mkr (2009)? Det är vad jag hittade om Pölder på allabolag.se iaf. Det är ju i princip ett källarföretag i min värld.

 

Edit: Såg nu att 2010 har kommit' date=' han har tydligen brutet räkenskapsår. 17 mkr 2010. Det är ju en rejäl ökning men fortfarande inte ett särskilt stort bolag.[/quote']

Finns det några renodlade skidföretag som omsätter mer då? Dom säljer ju trots allt under en väldigt begränsad tid.

Nej, antagligen inte men det är ju ändå ett småföretag med dess problem o brister. Svajig organisation, dominant vd som skjuter från höften etc. Väldigt vanligt bland företag av den storleken.

 

Har dock aldrig haft problem med dom snarare tvärtom. Fick ett par grymma RCS i oktober bl.a.

Svajig organisation,dominant vd som sjuter från höften?

Ja jag vet inte men jag driver ett företag som omsätter ca:7 miljoner och jag kan säga att det blir snarare SMIDIGARE organisation på ett mindre företag än på ett TUNGrott större

företag! mycket på grund av kortare beslutsvägar.

men det här ju egentligen fel forum att ta den här diskutionen.

Link to comment
Share on other sites

Finns det några renodlade skidföretag som omsätter mer då? Dom säljer ju trots allt under en väldigt begränsad tid.

Nej' date=' antagligen inte men det är ju ändå ett småföretag med dess problem o brister. Svajig organisation, dominant vd som skjuter från höften etc. Väldigt vanligt bland företag av den storleken.

 

Har dock aldrig haft problem med dom snarare tvärtom. Fick ett par grymma RCS i oktober bl.a.[/quote']

Svajig organisation,dominant vd som sjuter från höften?

Ja jag vet inte men jag driver ett företag som omsätter ca:7 miljoner och jag kan säga att det blir snarare SMIDIGARE organisation på ett mindre företag än på ett TUNGrott större

företag! mycket på grund av kortare beslutsvägar.

men det här ju egentligen fel forum att ta den här diskutionen.

Med svajig organisation menar jag att det inte verkar kunna lösa orderhanteringen av "enklare produkter" dvs. inte skidor, spannmätning etc. Kanske borde kalla det "dålig anpassningsförmåga till rådande marknadsläge". Detta borde de ju kunna lösa med temporära anställningar eller inhyrd personal.

 

Dessutom så menar jag förstås inte att alla mindre företag funkar dåligt bara att det inte är jätteovanligt.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan inte förstå riktigt hur Pölder kan påstå att det är slut på skidor och skor? Kan någon bekräfta det? Jag har varit på ca 10 sportaffärer här i Härjedalen senaste veckan och det har ju funnits hela väggar med skidor och skid-skor. Man undrar ju VART det är slut? Från Gävle och neråt eller?

Här har vi ju alltid bra med snö på vintrarna, iår kom den lite sent men jag tror ju att "vårat" skid-konsumerande är relativt stabilt från år till år. I söder kan jag förstå om det varierar från år till år(lite eller mycket snö). Men jag har ju inom ca 10 mils radie säkert 10 butiker(inte "kalle-anka butiker" då utan välsorterat) som verkar ha det mesta hemma.

Är det verkligen totalt SLUT? Och VAD är slut VART?

Link to comment
Share on other sites

Jag kan inte förstå riktigt hur Pölder kan påstå att det är slut på skidor och skor? Kan någon bekräfta det? Jag har varit på ca 10 sportaffärer här i Härjedalen senaste veckan och det har ju funnits hela väggar med skidor och skid-skor. Man undrar ju VART det är slut? Från Gävle och neråt eller?

Här har vi ju alltid bra med snö på vintrarna, iår kom den lite sent men jag tror ju att "vårat" skid-konsumerande är relativt stabilt från år till år. I söder kan jag förstå om det varierar från år till år(lite eller mycket snö). Men jag har ju inom ca 10 mils radie säkert 10 butiker(inte "kalle-anka butiker" då utan välsorterat) som verkar ha det mesta hemma.

Är det verkligen totalt SLUT? Och VAD är slut VART?

Bara för att TP säger eller skriver något innebär det inte att det är så, är det något vi lärt oss efter hans deltagande i vissa trådar här på forumet så är det ju just att han är vän av överdrifter och halvsanningar.

Link to comment
Share on other sites

Problemt förra året va att det va svårt att få tag på skidor i mellan skiktet...

Topp skidor går nog alltid att få tag på...

Du syftar säkert på prisklassen. De dyraste går alltid att få tag på, medan de lite billigare tar slut först. Toppskidor = riktiga kanonskidor är däremot alltid svåra att få tag på.

Link to comment
Share on other sites

Problemt förra året va att det va svårt att få tag på skidor i mellan skiktet...

Topp skidor går nog alltid att få tag på...

Du syftar säkert på prisklassen. De dyraste går alltid att få tag på' date=' medan de lite billigare tar slut först. Toppskidor = riktiga kanonskidor är däremot alltid svåra att få tag på.[/quote']

Beror väl på vad man har för kontakter...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...