Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skid-VM


Probie

Recommended Posts

  • Replies 299
  • Created
  • Last Reply
Yes! Så grymt kört! För en gång skull tar Kalla och kör lite lugnt och taktiskt och låter någon annan dra. Och Ida, jag tyckte hon hade det tufft på 2:a streckan men hon grillar ju Saarinen i Hellner backen. Jag är djupt imponerad och stort grattis till alla, kanske tom i synnerhet vallateamet!
Link to comment
Share on other sites

Tycker det är en intressant utveckling på sprint. Hellner drar ifrån ganska tidigt och vinner. Björgen gör som ventat samma sak. Kalla drar också ifrån på en gång och vinner. Finnen drog ifrån alla på 5 sträckan idag med ett ryck på en gång. I os förre året kom väl också ryssarna iväg tidigt och vann.

 

Sprintarna avgörs innan själva sprinten ofta numera och tidiga ryck verkar fungera ganska bra.

 

Angående herrarna idag. Jag förstår inte varför Norge hade Northug på sträcka 5 men om man har en stark åkare på sträcka 3 så är väl den enda vettiga taktiken att köra hårt tidigt så det blir lite avstånd? Nu gjorde finnarna det och fick ett par sekunder medans norge nästan inte fick något på de andra lagen.

 

Sveriges insatts var ju desvärre lite som väntat.

Link to comment
Share on other sites

Rickardsson borde nog ha kört ändå om han inte är helt ur slag vilket är svårt att veta pga vallningsmissarna. Det är ju en jobbig överlång sprintbana som gynnar traditionella åkare.

Jag fattade det som att han faktiskt tackade nej igår. Tycker oavsett att det ändå var rätt att köra med Modin

då han är en riktig framtidsman och den rutinen han fått i detta mästerskap tror jag kan vara guld värt i framtida mästerskap.

 

Håller med om att det är konstigt att inte Norge satte Petter på sista även om jag inte tror det hade haft någon betydelse. Hattestad hade nog blivit parkerad i sista backen!

Link to comment
Share on other sites

Bragdguld till Larry Porroma eller vad han heter, världens bästa vallateam!.

Ja idag lyckades dom med vallningen. Nu var det nog inte samma före/snö som igår så att säga att dom hittat lösningen är väl att ta i, bara hoppas att det fortsätter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...