Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skid-VM


Probie

Recommended Posts

HÄRLIGT! Svenskt guld

fan! Modin kroknade, tyvärr som väntat, medaljen försvann i praktiken när Larsson blev sjuk.

härligt! norrbaggen nersprutad

 

Det är fortfarande ams som gäller för Poromaa, att de 5te klassiska loppet inte misslyckas ändrar inte på det. Visst det var bra idag, men knappast fantastikt då de flesta bra lagen såg relativ jämförbara ut.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 299
  • Created
  • Last Reply
HÄRLIGT! Svenskt guld

fan! Modin kroknade, tyvärr som väntat, medaljen försvann i praktiken när Larsson blev sjuk.

härligt! norrbaggen nersprutad

 

Det är fortfarande ams som gäller för Poromaa, att de 5te klassiska loppet inte misslyckas ändrar inte på det. Visst det var bra idag, men knappast fantastikt då de flesta bra lagen såg relativ jämförbara ut.

Dumt att skicka ett team som har fått en ny erfarenhet. Resursslöseri heter det visst i den kommersiella världen.

Ödmjukhet inför det de håller på med är en styrka, som både åkare och vallare visat annars hade de knappast varit det dom är i dag. Att lyckas 100 % är en hårfin rågång som inte TV soffande chipsstinna journalister tycks förstå.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt var, Larry Poromaa var tydlig med att förklara att det inte var vallan det hängde på, när dom hade dåliga skidor. Struktur, struktur, struktur...

Nu sa han väl inte att det var struktur utan skidval?

Sen är väl inte Larry känd för att tala om vad de har gjort i verkligheten.

Förändringen kan ha varit allt från skidor till fästvalla, glidvalla eller struktur...

Link to comment
Share on other sites

HÄRLIGT! Svenskt guld

fan! Modin kroknade' date=' tyvärr som väntat, medaljen försvann i praktiken när Larsson blev sjuk.

härligt! norrbaggen nersprutad

 

Det är fortfarande ams som gäller för Poromaa, att de 5te klassiska loppet inte misslyckas ändrar inte på det. Visst det var bra idag, men knappast fantastikt då de flesta bra lagen såg relativ jämförbara ut.[/quote']

Dumt att skicka ett team som har fått en ny erfarenhet. Resursslöseri heter det visst i den kommersiella världen.

Ödmjukhet inför det de håller på med är en styrka, som både åkare och vallare visat annars hade de knappast varit det dom är i dag. Att lyckas 100 % är en hårfin rågång som inte TV soffande chipsstinna journalister tycks förstå.

Ja, i den svenska kommersialla värden får klåpare fortsätta hur länge som helst med "Resursslöseri"-motivering du anger. Med de flesta andra länder jag jobbat i/med, särskilt ostasiater, så åker de som inte leverar ut.

 

Hur många nya stora svensak företag har dykt upp senaste 30 åren? Hur går det med vår anrika bilindustri? Osv

Link to comment
Share on other sites

Nya möjligheter idag igen!

Mara Rydqvist ska gå stafetten och jag hoppas verkligen att hon är frisk för då har damerna klar medaljchans. Norge slår de inte men ett silver känns inte omöjligt!

Hon är sjuk igen.

Neeej !!!

Såg att Britta ska köra tredje sträckan. Med tanke på den avsaknad av form hon visat sedan SM så undrar jag hur det ska gå. Att Steira och Roponen kommer att hänga av henner ser jag som givet. Men i övrigt är inte konkurrenterna sådär jättestarka. Är vi med efter andra kanske, kanske, kanske vi kan kriga om ett brons. Men det känns tufft!

Link to comment
Share on other sites

Har Britta Norgren nånsin visat någon form värd namnet?

2009 var en bra säsong för Britta helt klart!

http://www.fis-ski.com/uk/604/613.html?sector=CC&competitorid=70440&type=result&category=ALL&season=2009&sort=&discipline=ALL&position=&place=&Submit=Search&rec_start=0&limit=80

 

Vi ska inte glömma att vi inte direkt är bortskämda med vare sig bredd eller topp på damsidan.

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår ärligt talat inte snacket om att vi har ett så bra damlag. Det har låtit i månader som att vi har en bra chans att ta guld.

 

Första sträckan: Sara Lindborg, inget fel med henne hon kommer inte göra bort sig och tappat mellan 44 och 52 sekunder. Ingemarsdotter, för en dryg vecka sen hade hon aldrig fått chansen så att hon en bra dag kan hänga med var int een anledning

 

Andra: Haag, har hon gjort något bra klassiskt lopp i år? Tycker det har varit "formen är på gång" mest hela tiden. Går ut själv och tappar en halvminut till.

 

Tredje: Rydqvist, visste oväntat bra men knappast något oms skulle ta in tid på Steira, jag är snäll och säger att hon inte tappar.

 

Sista: Kalla, ruskigt bra och kanske t o m kan ta tid på Björgen en sådär 15 sekunder i alla fall.

 

Var räknar jag fel?

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår ärligt talat inte snacket om att vi har ett så bra damlag. Det har låtit i månader som att vi har en bra chans att ta guld.

 

Första sträckan: Sara Lindborg, inget fel med henne hon kommer inte göra bort sig och tappat mellan 44 och 52 sekunder. Ingemarsdotter, för en dryg vecka sen hade hon aldrig fått chansen så att hon en bra dag kan hänga med var int een anledning

 

Andra: Haag, har hon gjort något bra klassiskt lopp i år? Tycker det har varit "formen är på gång" mest hela tiden. Går ut själv och tappar en halvminut till.

 

Tredje: Rydqvist, visste oväntat bra men knappast något oms skulle ta in tid på Steira, jag är snäll och säger att hon inte tappar.

 

Sista: Kalla, ruskigt bra och kanske t o m kan ta tid på Björgen en sådär 15 sekunder i alla fall.

 

Var räknar jag fel?

Dä ä ju inte rydqvist som ska köra! Blir Norgren istället

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår ärligt talat inte snacket om att vi har ett så bra damlag. Det har låtit i månader som att vi har en bra chans att ta guld.

 

Första sträckan: Sara Lindborg' date=' inget fel med henne hon kommer inte göra bort sig och tappat mellan 44 och 52 sekunder. Ingemarsdotter, för en dryg vecka sen hade hon aldrig fått chansen så att hon en bra dag kan hänga med var int een anledning

 

Andra: Haag, har hon gjort något bra klassiskt lopp i år? Tycker det har varit "formen är på gång" mest hela tiden. Går ut själv och tappar en halvminut till.

 

Tredje: Rydqvist, visste oväntat bra men knappast något oms skulle ta in tid på Steira, jag är snäll och säger att hon inte tappar.

 

Sista: Kalla, ruskigt bra och kanske t o m kan ta tid på Björgen en sådär 15 sekunder i alla fall.

 

Var räknar jag fel?[/quote']

Dä ä ju inte rydqvist som ska köra! Blir Norgren istället

Jag pratar om snacket som har varit, främst på svts reportrar, sen innan jul. Det har låtit som att om bara alla är friska slåss vi om guldet och jag ser inget scenario där det är realistiskt ens om de varit det.

Link to comment
Share on other sites

Det var otroligt roligt igår att med VM igår revansch för hela laget och vallarna. Vilken lyckokänsla att se Kalla dra ifrån och att se när Ida utmana Saarinen.

 

Intressanta synpunkter att ett av världens bästa Vallateam ska avgå p g a att de misslyckats med vallan vid tre tidpunkter i VM och två vid tour de ski. Ska man börja om då är det tänkt med ett inte lika rutinerat team? Blir det bättre tro? När skidåkarna är införstådda och ödmjuka inför vallarnas jobb så kräver folk som inte är berörda på samma sätt Larrys avgång. Det omvända kravet verkar absurt att ställa att skidåkarna inte ska få åka mer när de misslyckas trots goda skidor.

 

Åkarna och vallarna har mitt stöd och sympatier. Det försvinner inte p g a tillfälliga motgångar.

 

På tal om att ge lovande talanger chansen så fick Hellner chansen tidigt trots att han inte "leverade" resultat. Idag kan ingen kalla det för resursslöseri eller?

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår ärligt talat inte snacket om att vi har ett så bra damlag. Det har låtit i månader som att vi har en bra chans att ta guld.

 

Första sträckan: Sara Lindborg, inget fel med henne hon kommer inte göra bort sig och tappat mellan 44 och 52 sekunder. Ingemarsdotter, för en dryg vecka sen hade hon aldrig fått chansen så att hon en bra dag kan hänga med var int een anledning

 

Andra: Haag, har hon gjort något bra klassiskt lopp i år? Tycker det har varit "formen är på gång" mest hela tiden. Går ut själv och tappar en halvminut till.

 

Tredje: Rydqvist, visste oväntat bra men knappast något oms skulle ta in tid på Steira, jag är snäll och säger att hon inte tappar.

 

Sista: Kalla, ruskigt bra och kanske t o m kan ta tid på Björgen en sådär 15 sekunder i alla fall.

 

Var räknar jag fel?

Jag vet inte, tycker inte det snackats så oerhört mycket om guld annat än om Sverige har en pangdag och Norge en mindre lyckad dag. Men om vi backar bandet och tittar på det norska laget innan tour de ski så var Steiras försäsong förstörd av skada, Skofterud hade väl inte visat något att prata om och Johaug knappast i den form hon är i idag. Näe, det var Super Marit som var i klass.

Går vi in i närtid så har ju Ida helt plötsligt visat en riktigt bra form även på längre distanser, framförallt på SM och i Drammen så då känns det rimligt att hon ska kunna göra en riktigt bra sträcka. Rydqvist har ju visat bra form hela säsongen i Skate och i dubbeljakten gjorde hon ett kanonlopp! Så med henne med i truppen så tycker jag det kändes som att vi skulle kunnat vara med, såvida inte Haag blir avhängd av Johaug och Saarinen vilkte inte är helt orimligt. Rydqvist matchade Steira i dubbeljakten och det skulle hon säkert ha gjort idag också. Sedan är det väl orimligt att tro att Kalla skulle slagit Marit på sista men, men.

Tyvärr så får vi bara veta hur bra vi ligger med till 3:e sträckan för där kommer Britta att bli avhängd.

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår ärligt talat inte snacket om att vi har ett så bra damlag. Det har låtit i månader som att vi har en bra chans att ta guld.

 

Första sträckan: Sara Lindborg' date=' inget fel med henne hon kommer inte göra bort sig och tappat mellan 44 och 52 sekunder. Ingemarsdotter, för en dryg vecka sen hade hon aldrig fått chansen så att hon en bra dag kan hänga med var int een anledning

 

Andra: Haag, har hon gjort något bra klassiskt lopp i år? Tycker det har varit "formen är på gång" mest hela tiden. Går ut själv och tappar en halvminut till.

 

Tredje: Rydqvist, visste oväntat bra men knappast något oms skulle ta in tid på Steira, jag är snäll och säger att hon inte tappar.

 

Sista: Kalla, ruskigt bra och kanske t o m kan ta tid på Björgen en sådär 15 sekunder i alla fall.

 

Var räknar jag fel?[/quote']

Dä ä ju inte rydqvist som ska köra! Blir Norgren istället

Jag pratar om snacket som har varit, främst på svts reportrar, sen innan jul. Det har låtit som att om bara alla är friska slåss vi om guldet och jag ser inget scenario där det är realistiskt ens om de varit det.

Nej men du räknar fel, nu ska Norgren köra och kanske tappar mer än vad du räknade med?

 

Vi får väl se hure går helt enkelt...

Link to comment
Share on other sites

Har Britta Norgren nånsin visat någon form värd namnet?

Om jag får spekulera lite så tror jag att hennes bästa gren är sittande vid matbordet med kniv och gaffel i högsta hugg...

Det var rätt lågt!

Hon har ändå gjort några bra stafettsträckor och har ett antal top 10 placeringar i sprint. Vem i eller utanför truppen idag skulle göra det bättre än Britta? Är väl möjligen Sofia Bleckur men det är nog tveksamt!

Link to comment
Share on other sites

Har Britta Norgren nånsin visat någon form värd namnet?

Om jag får spekulera lite så tror jag att hennes bästa gren är sittande vid matbordet med kniv och gaffel i högsta hugg...

mycket illa att behöva läsa ett inlägg som detta!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...