Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Olaf Skoglunds minnelöp


Andreas87

Recommended Posts

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply
Grym film andreas! verkligen inspirerande! såg ut som vasa skulle dö när han kom in i målområdet och dom sa att han skulle köra ett varv på rullbanan oxå! :D ja jag kan säga att jag hade nog kolat då :lol: ni är grymma bägge två!
Link to comment
Share on other sites

Sådär ja! Då var filmen färdig.Det tog ett tag :) ! Men nu finns den att skåda här : http://www.youtube.com/watch?v=EFFUaqv_oyM

 

Som sagt, synd att vasa & jag kom ifrån varandra , nu blev det ju rätt så mycket klipp på mig... Och eliten körde för fort för att vi skulle kunna filma dom överhuvudtaget haha.

Ska bara poppa popcorn sen ska jag se den. :)

Link to comment
Share on other sites

Grym film andreas! verkligen inspirerande! såg ut som vasa skulle dö när han kom in i målområdet och dom sa att han skulle köra ett varv på rullbanan oxå! :D ja jag kan säga att jag hade nog kolat då :lol: ni är grymma bägge två!

Håller med om att det är en grym film, bästa hittills! :)

Frågan är vart efter banan du hade kolat, eller tror du att du tagit dig ända upp till toppen? ;)

 

Speciellt bra i filmen är ju Kent!!! :D

Frågan är om han snart inte har bättre kondition än vi som åker skidor, så som han springer?

Link to comment
Share on other sites

Frågan är vart efter banan du hade kolat, eller tror du att du tagit dig ända upp till toppen? ;)

 

Speciellt bra i filmen är ju Kent!!! :D

Frågan är om han snart inte har bättre kondition än vi som åker skidor, så som han springer?

he he he he jag hade nog tagit mig till toppen men inte i ditt grymma tempo :D

du närmar dig ett utav dina mål,att ha damsegrarinnan bakom dig på vasan! fortsätt ösa på som du gör och jag är övertygad att du klarar det :)

Och drickalangarn är ju grym ju! han skrek inte:VATTNE E SLUT! en enda gång ju :D

nä skämt å sido det verkar vara en grymt snäll pappa andreas har som ställer upp till tusen!

Link to comment
Share on other sites

Frågan är vart efter banan du hade kolat' date=' eller tror du att du tagit dig ända upp till toppen? ;)

 

Speciellt bra i filmen är ju Kent!!! :D

Frågan är om han snart inte har bättre kondition än vi som åker skidor, så som han springer?[/quote']

he he he he jag hade nog tagit mig till toppen men inte i ditt grymma tempo :D

du närmar dig ett utav dina mål,att ha damsegrarinnan bakom dig på vasan! fortsätt ösa på som du gör och jag är övertygad att du klarar det :)

Och drickalangarn är ju grym ju! han skrek inte:VATTNE E SLUT! en enda gång ju :D

nä skämt å sido det verkar vara en grymt snäll pappa andreas har som ställer upp till tusen!

haha, han tycker ju nästan att allt det här är roligare än vad jag gör ! :D .

Skämt å sido så är jag mycket tacksam att man får sån hjälp!

Link to comment
Share on other sites

GRYMT ! Hälsa far din att jag är på jakt efter husvagn ! :D Då blir jag campingpolare med er !!!!!

HÄRLIGT!!! :D . De gör du helt rätt i ! smidigt som attan dom där husvagnarna ;D

Lite besviken att jag inte fick höra fyfan från dig när du går in över mållinjen :D

Link to comment
Share on other sites

GRYMT ! Hälsa far din att jag är på jakt efter husvagn ! :D Då blir jag campingpolare med er !!!!!

HÄRLIGT!!! :D . De gör du helt rätt i ! smidigt som attan dom där husvagnarna ;D

Lite besviken att jag inte fick höra fyfan från dig när du går in över mållinjen :D

haha! Fick knappt fram ett ord :D . Vänsterfoten var värst!,krampade som bara den... men nu har man köpt andra sulor och det blev mycket bättre!! :)

Link to comment
Share on other sites

HÄRLIGT!!! :D . De gör du helt rätt i ! smidigt som attan dom där husvagnarna ;D

Lite besviken att jag inte fick höra fyfan från dig när du går in över mållinjen :D

haha! Fick knappt fram ett ord :D . Vänsterfoten var värst!' date='krampade som bara den... men nu har man köpt andra sulor och det blev mycket bättre!! :)[/quote']

Ja det såg ut som om du hade problem med den där i slutet av filmen. Bra jobbat i loppet!

Link to comment
Share on other sites

HÄRLIGT!!! :D . De gör du helt rätt i ! smidigt som attan dom där husvagnarna ;D

Lite besviken att jag inte fick höra fyfan från dig när du går in över mållinjen :D

haha! Fick knappt fram ett ord :D . Vänsterfoten var värst!' date='krampade som bara den... men nu har man köpt andra sulor och det blev mycket bättre!! :)[/quote']

Vad kör du för sulor nu ?!

Link to comment
Share on other sites

Lite besviken att jag inte fick höra fyfan från dig när du går in över mållinjen :D

haha! Fick knappt fram ett ord :D . Vänsterfoten var värst!' date='krampade som bara den... men nu har man köpt andra sulor och det blev mycket bättre!! :)[/quote']

Vad kör du för sulor nu ?!

Jag kör med Footlab sulor. CONTOUR . Som man ersätter dom vanliga sulorna. Dom var vibrationsdämpande och sen var det ett riktigt stöd för hålfoten!Kostade 300 kr på Intersport. Värt varenda öre!

 

Dessa sulor var det: http://www.procurator.se/pro/site_pro6/index.jsp?p=IXS791&OPT=GET&parent=1&KEY=null&AID=40680017

 

Behövde heller inte klippa till dom och krångla med sulorna. Lite trångt att få ner dom i skon, men sen när dom väl var nere så satt dom perfekt!.

Link to comment
Share on other sites

haha! Fick knappt fram ett ord :D . Vänsterfoten var värst!' date='krampade som bara den... men nu har man köpt andra sulor och det blev mycket bättre!! :)[/quote']

Vad kör du för sulor nu ?!

Jag kör med Footlab sulor. CONTOUR . Som man ersätter dom vanliga sulorna. Dom var vibrationsdämpande och sen var det ett riktigt stöd för hålfoten!Kostade 300 kr på Intersport. Värt varenda öre!

 

Dessa sulor var det: http://www.procurator.se/pro/site_pro6/index.jsp?p=IXS791&OPT=GET&parent=1&KEY=null&AID=40680017

 

Behövde heller inte klippa till dom och krångla med sulorna. Lite trångt att få ner dom i skon, men sen när dom väl var nere så satt dom perfekt!.

Intressant, när jag åker långt brukar smärta under hälarna vara en av de största problemen. Vilka skor har du?

Link to comment
Share on other sites

Vad kör du för sulor nu ?!

Jag kör med Footlab sulor. CONTOUR . Som man ersätter dom vanliga sulorna. Dom var vibrationsdämpande och sen var det ett riktigt stöd för hålfoten!Kostade 300 kr på Intersport. Värt varenda öre!

 

Dessa sulor var det: http://www.procurator.se/pro/site_pro6/index.jsp?p=IXS791&OPT=GET&parent=1&KEY=null&AID=40680017

 

Behövde heller inte klippa till dom och krångla med sulorna. Lite trångt att få ner dom i skon' date=' men sen när dom väl var nere så satt dom perfekt!.[/quote']

Intressant, när jag åker långt brukar smärta under hälarna vara en av de största problemen. Vilka skor har du?

Okej ! jag får så fruktansvärt ont i hålfoten. Denna gången blev det på olaf skoglunds racet som smärtan kom på! Framförallt vänsterfoten. Jag kör med salomon pjäxor! Dom breda.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Nu verkar de vara inne på tävlingshjul detta år. :(

Jan-Björn Gare hade provkört med tävlingshjul men han är ganska säker på foten.

 

Preliminärt var datum satt till 18 augusti men jag har informerat om att det är 12-timmars då.

 

Denna film är från banan vi kör ett avslutningsvarv på innan målgång.

Kan bli spännande med tävlingshjul...

Link to comment
Share on other sites

Nu verkar de vara inne på tävlingshjul detta år. :(

Jan-Björn Gare hade provkört med tävlingshjul men han är ganska säker på foten.

 

Preliminärt var datum satt till 18 augusti men jag har informerat om att det är 12-timmars då.

 

Denna film är från banan vi kör ett avslutningsvarv på innan målgång.

Kan bli spännande med tävlingshjul...

Får kalla svettpärlor i pannan... :) är det med livet som insatts man ger sig ut på banan med tävlingshjul?

Link to comment
Share on other sites

Nu verkar de vara inne på tävlingshjul detta år. :(

Jan-Björn Gare hade provkört med tävlingshjul men han är ganska säker på foten.

 

Preliminärt var datum satt till 18 augusti men jag har informerat om att det är 12-timmars då.

 

Denna film är från banan vi kör ett avslutningsvarv på innan målgång.

Kan bli spännande med tävlingshjul...

Får kalla svettpärlor i pannan... :) är det med livet som insatts man ger sig ut på banan med tävlingshjul?

Är man i livet när man kommer dit tror jag man tar sig runt. ;)

Men det är några rejäla utförslöpor det lär gå fort i, gick fort med 2or.

Jag kollade på Toppidrettsveka häromdagen i loppet där Bill Impola var tvåa (tror jag) och de var uppe i 80 utför, borde bli något liknande här.

Men jag vet inte riktigt, frågan är hur mycket tävlingshjulen speedar upp?

Vanliga gummihjul verkar ha någon slags maxfart utför på något vis?

Link to comment
Share on other sites

Nu låter det intressant

12-timmars är ju trots allt ganska ointressant när det är så få lag som kör.

Så få lag som ni slår menar du:) Tycker det iof är väldigt synd att överge den enda rullskidstävlingen som går på avstängda vägar.

nä så menar jag inte. det vet du jag inte menar. Men den är ganska dyr och ibland åker man varv efter varv helt själv. Vore det 10-15 lag skulle jag inte tveka. JAg är ju en av dom som försökt få ihop mest lag hela tiden. OCh jag har också sett till att anmäla 2 lag dom sista 2 åren, och 1 lag första året.

Flera la behövs för att det skall bli lite roligare

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...