Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Olaf Skoglunds minnelöp


Andreas87

Recommended Posts

Nu låter det intressant

12-timmars är ju trots allt ganska ointressant när det är så få lag som kör.

Så få lag som ni slår menar du:) Tycker det iof är väldigt synd att överge den enda rullskidstävlingen som går på avstängda vägar.

nä så menar jag inte. det vet du jag inte menar. Men den är ganska dyr och ibland åker man varv efter varv helt själv. Vore det 10-15 lag skulle jag inte tveka. JAg är ju en av dom som försökt få ihop mest lag hela tiden. OCh jag har också sett till att anmäla 2 lag dom sista 2 åren' date=' och 1 lag första året.

Flera la behövs för att det skall bli lite roligare[/quote']

Då får du väl göra som jag och Mårten gjorde.

Komma överens med en i det konkurrerande laget och dra varannat varv i lagom tempo.

För vi insåg att vi ändå inte kunde rycka ifrån varandra utan det fick andra sköta... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply
Nu låter det intressant

12-timmars är ju trots allt ganska ointressant när det är så få lag som kör.

Så få lag som ni slår menar du:) Tycker det iof är väldigt synd att överge den enda rullskidstävlingen som går på avstängda vägar.

nä så menar jag inte. det vet du jag inte menar. Men den är ganska dyr och ibland åker man varv efter varv helt själv. Vore det 10-15 lag skulle jag inte tveka. JAg är ju en av dom som försökt få ihop mest lag hela tiden. OCh jag har också sett till att anmäla 2 lag dom sista 2 åren' date=' och 1 lag första året.

Flera la behövs för att det skall bli lite roligare[/quote']

Jo det borde gå att få ihop fler lag från skidforum tex.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei gutter.

Her er infoen som er sendt Telemark og Vestfold skikrets vedr. vårt rulleskiarrangement.

Rennet blir 2–delt, supersprint og langløp. Dato: 10. og 11. august.

Håper dere har anledning til å bli med, dette blir gøy.

 

------------------------------

 

Rulleskirenn ”Olaf Skoglunds minneløp”

Fredag 10.august 2012.

Lørdag 11.august 2012.

 

Start Kragerø/Drangedal –mål Gautefall (Gautefall Biathlon) 80 km/30 km.

 

Lørdag 11. august:

 

Start Kragerø:

Senior herrer/damer – klassisk stil, distanse 80 km.

 

Start Drangedal:

Fra 14 år gutter/jenter – til senior herrer/damer, klassisk stil, distanse 30 km.

Fra 14 år gutter/jenter – til senior herrer/damer, skøyting, distanse 30 km.

 

Fredag 10 august:

Supersprint (100 meter) Prolog og Cup (utslagsmetoden)

 

Start/mål Drangedal:

Fra 14 år gutter/jenter – til senior herrer/damer, klassisk stil, distanse 100 meter.

 

1. Arrangør:

Kjosen IL, org.nr. 975 772 020

 

2. Kontaktperson:

Aud Inger Tørnes, mob. 412 49 050 auditorn@dean.no

og

Jan Bjørn Gare mob. 917 17 744 jbg@seltor.no

 

3. Påmeldingsfrist:

Lørdag 04.august 2012.

Påmelding er registrert ved innbetaling av startkontingent.

 

4. Startkontingenter:

Kragerø –Gautefall. Kr. 500-,

Drangedal – Gautefall. Kr. 250,-.

Sprint + Kragerø – Gautefall. Kr. 650,-.

Sprint + Drangedal- Gautefall. Kr. 400,-.

 

5. Premiering: Premier til alle.

 

6. Startkontingent.

Konto: 2635 07 06681 (Drangedal og Tørdal sparebank)

Innbetalingen merkes med den påmeldtes navn og ”Olaf Skoglunds minneløp”.

 

7. Speaker:

Toralf Grave ( fredag).

Toralf Grave og Odd-Bjørn Hjelmeset på lørdag. (Odd-Bjørn ikke avklart.)

 

8. Løpsprogram:

Klart fredag 10.august 2012.

Link to comment
Share on other sites

Hei gutter.

Her er infoen som er sendt Telemark og Vestfold skikrets vedr. vårt rulleskiarrangement.

Rennet blir 2–delt, supersprint og langløp. Dato: 10. og 11. august.

Håper dere har anledning til å bli med, dette blir gøy.

 

------------------------------

 

Rulleskirenn ”Olaf Skoglunds minneløp”

Fredag 10.august 2012.

Lørdag 11.august 2012.

 

Start Kragerø/Drangedal –mål Gautefall (Gautefall Biathlon) 80 km/30 km.

 

Lørdag 11. august:

 

Start Kragerø:

Senior herrer/damer – klassisk stil, distanse 80 km.

 

Start Drangedal:

Fra 14 år gutter/jenter – til senior herrer/damer, klassisk stil, distanse 30 km.

Fra 14 år gutter/jenter – til senior herrer/damer, skøyting, distanse 30 km.

 

Fredag 10 august:

Supersprint (100 meter) Prolog og Cup (utslagsmetoden)

 

Start/mål Drangedal:

Fra 14 år gutter/jenter – til senior herrer/damer, klassisk stil, distanse 100 meter.

 

1. Arrangør:

Kjosen IL, org.nr. 975 772 020

 

2. Kontaktperson:

Aud Inger Tørnes, mob. 412 49 050 auditorn@dean.no

og

Jan Bjørn Gare mob. 917 17 744 jbg@seltor.no

 

3. Påmeldingsfrist:

Lørdag 04.august 2012.

Påmelding er registrert ved innbetaling av startkontingent.

 

4. Startkontingenter:

Kragerø –Gautefall. Kr. 500-,

Drangedal – Gautefall. Kr. 250,-.

Sprint + Kragerø – Gautefall. Kr. 650,-.

Sprint + Drangedal- Gautefall. Kr. 400,-.

 

5. Premiering: Premier til alle.

 

6. Startkontingent.

Konto: 2635 07 06681 (Drangedal og Tørdal sparebank)

Innbetalingen merkes med den påmeldtes navn og ”Olaf Skoglunds minneløp”.

 

7. Speaker:

Toralf Grave ( fredag).

Toralf Grave og Odd-Bjørn Hjelmeset på lørdag. (Odd-Bjørn ikke avklart.)

 

8. Løpsprogram:

Klart fredag 10.august 2012.

Intressant, det blir helgen före 12H/Aleloppet. Vilka hjul gäller?

Link to comment
Share on other sites

Intressant' date=' det blir helgen före 12H/Aleloppet. Vilka hjul gäller?[/quote']

Vi kjører med konkurransehjul i år.

Tror det kan være ok siden løpet er såpass langt.

PU!? men fy f...... i dom backarna! var ju livrädd på 2or i några nedförsbackar...

Link to comment
Share on other sites

Intressant' date=' det blir helgen före 12H/Aleloppet. Vilka hjul gäller?[/quote']

Vi kjører med konkurransehjul i år.

Tror det kan være ok siden løpet er såpass langt.

PU!? men fy f...... i dom backarna! var ju livrädd på 2or i några nedförsbackar...

Om målet var att få fler motionärer att delta så tror jag de är på fel spår. :)

Med 2orna har man, även om de skulle vobbla, någon slags kontroll om man skulle behöva få ner farten. Trafikerad väg, "skum" asfalt på några ställen och någon ganska lång nedförsbacke, för att inte tala om rullskidbanan...

Ifjol var vi 17 (?) till start, 11 i mål. Och bara proffs förutom mig.

Link to comment
Share on other sites

Vi kjører med konkurransehjul i år.

Tror det kan være ok siden løpet er såpass langt.

PU!? men fy f...... i dom backarna! var ju livrädd på 2or i några nedförsbackar...

Om målet var att få fler motionärer att delta så tror jag de är på fel spår. :)

Med 2orna har man' date=' även om de skulle vobbla, någon slags kontroll om man skulle behöva få ner farten. Trafikerad väg, "skum" asfalt på några ställen och någon ganska lång nedförsbacke, för att inte tala om rullskidbanan...

Ifjol var vi 17 (?) till start, 11 i mål. Och bara proffs förutom mig.[/quote']

ja jag tycker som du, det är knepigt att dom ens väljer såna hjul... borde vara 3or eller till och med 4or istället. haha kan se mig själv på rullskidsbanan med PU hjul, herregud... kan ju bara sluta på ett sätt. Då får jag nog klä mig i riddarutrustning först :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har fått inbjudan till denna tävling igen, har mailat och frågat vilka hjul det är som gäller... Kunde inte se nått i inbjudan om det..

Vilka är sugna på att åka i år ? Jag vill åka om det är 2or eller trögare... ställer mig inte på PU hjul nedför dom backarna.. ;)

Link to comment
Share on other sites

TT: haha joru ! Skinnställ är nog grejen ;-)

 

Vasa: Ja det får vi hoppas att han kan. Jan björn Gare frågade mig om det var okej med PU hjul på tävlingen... Vet inte riktigt vad jag ska svara på det haha.. enligt mig är det ju helt fel att försöka locka fler motionärer till tävlingen med PU-hjul på den banan...

Link to comment
Share on other sites

yessss ! De blir 2or i år igen !! tjohoo !! även seedningsgrundande för vasaloppet hehe

 

"Hei igjen. Har hatt en prat med Anders Aukland i kveld ang. valg av hjul på rennet og vi har beslutta at det blir 2-er hjul i år også. Da blir det samtidig serdingsrenn for Vasaloppet. Da kommer dere, tenker jeg? Mvh. Jan Bjørn"

Link to comment
Share on other sites

Rulleskirenn ”Olaf Skoglunds minneløp” Fredag 10.august Lørdag 11.august 2012.

 

 

 

Start Kragerø/Drangedal –mål Gautefall (Gautefall Biathlon) 80 km/30 km.

 

 

 

Lørdag 11. august:

 

Start Kragerø: Senior herrer/damer – klassisk stil, distanse 80 km.

 

Start Drangedal: Fra 14 år gutter/jenter – til senior herrer/damer, klassisk stil, distanse 30 km.

 

Fra 14 år gutter/jenter – til senior herrer/damer, skøyting, distanse 30 km.

 

 

 

Fredag 10 august:

 

Supersprint (100 meter) Prolog og Cup (utslagsmetoden)

 

Start/mål Drangedal: Fra 14 år gutter/jenter – til senior herrer/damer, klassisk stil, distanse 100 meter.

 

 

 

 

 

 

 

1. Arrangør: Kjosen IL, org.nr. 975 772 020

 

2. Kontaktperson: Aud Inger Tørnes, mob. 412 49 050 auditorn@dean.no og Jan Bjørn Gare mob. 917 17 744 jbg@seltor.no

 

3. Påmeldingsfrist: Lørdag 04.august 2012. Påmelding er registrert ved innbetaling av startkontingent.

 

4. Startkontingenter: Kragerø –Gautefall. Kr. 500-,

 

Drangedal – Gautefall. Kr. 250,-.

 

Sprint + Kragerø – Gautefall. Kr. 650,-.

 

Sprint + Drangedal- Gautefall. Kr. 400,-.

 

5. Premiering: Premier til alle.

 

6. Startkontingent. Konto: 2635 07 06681 (Drangedal og Tørdal sparebank) Innbetalingen merkes med den påmeldtes navn og ”Olaf Skoglunds minneløp”.

 

7. Speaker: Toralf Grave ( fredag). Toralf Grave og Odd-Bjørn Hjelmeset på lørdag. (Odd-Bjørn ikke avklart.)

 

8. Løpsprogram: Klart fredag 10.august 2012.

 

 

 

Med hilsen

 

Halvor S. Oseid

 

Leder Kjosen IL

 

 

 

Mob 957 59 362

 

halvor.oseid@management-it.com

Link to comment
Share on other sites

Om det stämmer att Olaf Skoglund och Gustav Vasa har pratat ihop sig om att 2:or gäller för seedning så är det här en milstolpe inom rullskidsporten!

Härligt, tur att Aukland pratade med herr Gare! ;)

 

Då är det bara att längta till den där känslan när man svänger in på vägen upp till Gautefall och stigningarna börjar. :D

Link to comment
Share on other sites

Om det stämmer att Olaf Skoglund och Gustav Vasa har pratat ihop sig om att 2:or gäller för seedning så är det här en milstolpe inom rullskidsporten!

Härligt' date=' tur att Aukland pratade med herr Gare! ;)

 

Då är det bara att längta till den där känslan när man svänger in på vägen upp till Gautefall och stigningarna börjar. :D[/quote']

kommer att bli grymt ! :-D

Link to comment
Share on other sites

Om det stämmer att Olaf Skoglund och Gustav Vasa har pratat ihop sig om att 2:or gäller för seedning så är det här en milstolpe inom rullskidsporten!

Härligt' date=' tur att Aukland pratade med herr Gare! ;)

 

Då är det bara att längta till den där känslan när man svänger in på vägen upp till Gautefall och stigningarna börjar. :D[/quote']

kommer att bli grymt ! :-D

Hade hellre åkt på PU iof. Det här med seedning låter ju intressant men är det ngt rullskidslopp som skall ha seedning så är det väl detta, längre segertid och mer kupering än på nästan alla andra lopp. Dock så blir det väl tufft att komma upp i 100 startande även om det inte alltid krävs.

Link to comment
Share on other sites

Härligt' date=' tur att Aukland pratade med herr Gare! ;)

 

Då är det bara att längta till den där känslan när man svänger in på vägen upp till Gautefall och stigningarna börjar. :D[/quote']

kommer att bli grymt ! :-D

Hade hellre åkt på PU iof. Det här med seedning låter ju intressant men är det ngt rullskidslopp som skall ha seedning så är det väl detta längre segertid och mer kupering än på nästa alla andra lopp. Dock så blir det väl tufft att komma upp i 100 startande även om det inte alltid krävs.

Ja men Aukland ville väl inte ha dig peckande bakom hela loppet. ;)

Jag tycker nog det känns lite tryggare på en sådan här bana med 2or, om något oförutsett skulle inträffa och man behöver få ner farten. Det finns i varje fall en sportslig chans, och även att topphastigheten blir rimlig så att man (jag) vågar släppa på och inte tappar utför.

Vi åker ju ihop med trafiken och en del korsningar, skum asfalt på några ställen och grejer, bland annat genom en gatufest i Drangedal där jag höll på att köra vilse ifjol.

Och det går tydligen att snitta 25 km/h även på 2or för de som är vältränade.

Mitt mål detta år får vara att inte släppa Sandra Hansson denna gång samt att köra såpass fort att det finns hamburgare kvar! :)

Link to comment
Share on other sites

kommer att bli grymt ! :-D

Hade hellre åkt på PU iof. Det här med seedning låter ju intressant men är det ngt rullskidslopp som skall ha seedning så är det väl detta längre segertid och mer kupering än på nästa alla andra lopp. Dock så blir det väl tufft att komma upp i 100 startande även om det inte alltid krävs.

Ja men Aukland ville väl inte ha dig peckande bakom hela loppet. ;)

Jag tycker nog det känns lite tryggare på en sådan här bana med 2or' date=' om något oförutsett skulle inträffa och man behöver få ner farten. Det finns i varje fall en sportslig chans, och även att topphastigheten blir rimlig så att man (jag) vågar släppa på och inte tappar utför.

Vi åker ju ihop med trafiken och en del korsningar, skum asfalt på några ställen och grejer, bland annat genom en gatufest i Drangedal där jag höll på att köra vilse ifjol.

Och det går tydligen att snitta 25 km/h även på 2or för de som är vältränade.

Mitt mål detta år får vara att inte släppa Sandra Hansson denna gång samt att köra såpass fort att det finns hamburgare kvar! :)[/quote']

Får väl börja byta ut delar på mina tvåor. De wobblar och simmar väldigt obehagligt på vägen. Jag vågar inte ställa mig i fartställning överhuvudtaget på dem vilket jag kan göra på PU i alla hastigheter hittills. Dessutom rullar de ändå sämre än Elpex och Proski tvåor, kanske just på grund av slingrandet? Mitt mål får väl vara att inte släppa dig och Andreas. Hoppas jag hittar ngn att åka med bara.

Link to comment
Share on other sites

Får väl börja byta ut delar på mina tvåor. De wobblar och simmar väldigt obehagligt på vägen. Jag vågar inte ställa mig i fartställning överhuvudtaget på dem vilket jag kan göra på PU i alla hastigheter hittills. Dessutom rullar de ändå sämre än Elpex och Proski tvåor, kanske just på grund av slingrandet? Mitt mål får väl vara att inte släppa dig och Andreas. Hoppas jag hittar ngn att åka med bara.

Ja så väldigt ostabila är de inte normalt, men jag kommer köra med Alutech-stommar när det är tävling på 2or, tycker Fibreglass-stommen uppför sig knepigare.

 

Apropå vem man ska vara före så kanske Vibeke Skofterud kör 8-milarn i år om ryggen fungerar.

Då får vi det svettigt!

Link to comment
Share on other sites

Får väl börja byta ut delar på mina tvåor. De wobblar och simmar väldigt obehagligt på vägen. Jag vågar inte ställa mig i fartställning överhuvudtaget på dem vilket jag kan göra på PU i alla hastigheter hittills. Dessutom rullar de ändå sämre än Elpex och Proski tvåor' date=' kanske just på grund av slingrandet? Mitt mål får väl vara att inte släppa dig och Andreas. Hoppas jag hittar ngn att åka med bara.[/quote']

Ja så väldigt ostabila är de inte normalt, men jag kommer köra med Alutech-stommar när det är tävling på 2or, tycker Fibreglass-stommen uppför sig knepigare.

 

Apropå vem man ska vara före så kanske Vibeke Skofterud kör 8-milarn i år om ryggen fungerar.

Då får vi det svettigt!

Jo, det blir tufft att slå henne. Enda chansen att hänga på åtminstone till stora backen är väl att team-köra på riktigt. Dra 30 - 40 sek var och sen lägga sig sist.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...