Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Alliansloppet 2013


andybalboa

Recommended Posts

  • Replies 219
  • Created
  • Last Reply
Är det några som seedat upp sig och var vände ni er då?

Min träningskompanjon var lite butt över att ha blivit placerad i 5an så får nog försöka ordna upp till 4an om han inte ska stanna hemma. :)

vadå det är ju bara 300 pers i 5:an det är väl inte trångt .... det är bara kaos och många stavar kommer gå sönder

Link to comment
Share on other sites

Är det några som seedat upp sig och var vände ni er då?

Min träningskompanjon var lite butt över att ha blivit placerad i 5an så får nog försöka ordna upp till 4an om han inte ska stanna hemma. :)

vadå det är ju bara 300 pers i 5:an det är väl inte trångt .... det är bara kaos och många stavar kommer gå sönder

Det va ju inte sådär jättelätt att få tag på arrangören heller för omseedning. Iaf inte via mail och något annat sätt verkar inte finnas.

Link to comment
Share on other sites

Har också skrivit ner mina meriter i hopp om uppseedning med goda argument. Anser självklart att jag hör hemma i 4:an. Jag skulle kunna acceptera men ha svårt att förstå om Alliansloppet tycker annorlunda, men jag kan inte acceptera att de inte svarar alls skrev jag efter att inte fått något svar. Efter detta lite vassa brev om att de i alla fall borde svara så blev jag igår uppringd av Alliansloppet, och fick ett trevligt samtal och att min seedning är från Vasaloppet, för led 4 ner mot 4 timmar på Vasaloppet. Jag fick även ett svarsmail. Alla kommer inte få plats på bron, så de funderar på att införa ett led till och att även fundera på mina meriter (de sa han inte, men jag hoppas det..:)). Så det kommer nog komma en korrigering och ett led till inom kort. Annars blir det nog kaos. De har lite svårt att hantera att det blev 50% fler i år än i fjol. Så det kommer nog nya listor snart, hoppas jag...
Link to comment
Share on other sites

Har också skrivit ner mina meriter i hopp om uppseedning med goda argument. Anser självklart att jag hör hemma i 4:an. Jag skulle kunna acceptera men ha svårt att förstå om Alliansloppet tycker annorlunda, men jag kan inte acceptera att de inte svarar alls skrev jag efter att inte fått något svar. Efter detta lite vassa brev om att de i alla fall borde svara så blev jag igår uppringd av Alliansloppet, och fick ett trevligt samtal och att min seedning är från Vasaloppet, för led 4 ner mot 4 timmar på Vasaloppet. Jag fick även ett svarsmail. Alla kommer inte få plats på bron, så de funderar på att införa ett led till och att även fundera på mina meriter (de sa han inte, men jag hoppas det..:)). Så det kommer nog komma en korrigering och ett led till inom kort. Annars blir det nog kaos. De har lite svårt att hantera att det blev 50% fler i år än i fjol. Så det kommer nog nya listor snart, hoppas jag...

Dom borde ha minst tre fyra led säg jag. Tur man lever på att sälja stavar säg jag. Kanske skall avstå loppet och ställa sig med stavar 100 m upp i backen. Kanske kan tjäna en hacka :)

Link to comment
Share on other sites

Nu verkar dom gjort en uppdatering av starlistan.... fortfarande dock inte fler än 5 startled.

 

Det mest komiska är ändå att Daniel Tynell står i led 2 :)

desto fler åkare i led 4 nu. Men dom borde ändå dela av led 5 tycker jag.

Åker du och Everest så mycket fortare än mig på 2or att ni borde blivit framflyttade?

Skickade in en förfrågan igår men det verkar inte ha hjälpt.

Link to comment
Share on other sites

Nu verkar dom gjort en uppdatering av starlistan.... fortfarande dock inte fler än 5 startled.

 

Det mest komiska är ändå att Daniel Tynell står i led 2 :)

desto fler åkare i led 4 nu. Men dom borde ändå dela av led 5 tycker jag.

Åker du och Everest så mycket fortare än mig på 2or att ni borde blivit framflyttade?

Skickade in en förfrågan igår men det verkar inte ha hjälpt.

Yes i fyran! Skönt att jag slipper sådan stoppklossar som dig Vasa i 4:an, bara se till att jag står före sölkorvarna Everest och Skåning i starten, så ska det nog gå bra....:). Skämt åsido, självklart hör du hemma i 4:an såsom den ser ut nu. Men det är kanske lättare att förbise dig än sådana som skriker högt som jag eller kändisar som Everest och Skåning. Vad har du angett för meriter Vasa? Men jag håller med om att Daniel Thynell i 2:an, det är riktig humor det!

Link to comment
Share on other sites

Kul det här :-D. Men bara för att jag är skadad och ändå inte kan åka för fullt. Annars hade jag nog varit besviken på att dom seedningdresultat jag skickade in inte duger till led 4:a jämförg med andra åkare som står där och aldrig varit före mig på tävling.

 

Oseriös behandling av alla bakom högsta eliten tycker jag. Att sen behöva få en massa klagomål innan dom inser sitt misstag och försöka fixa det i sista minuten uppväger inte det intrycket.

Link to comment
Share on other sites

Kul det här :-D. Men bara för att jag är skadad och ändå inte kan åka för fullt. Annars hade jag nog varit besviken på att dom seedningdresultat jag skickade in inte duger till led 4:a jämförg med andra åkare som står där och aldrig varit före mig på tävling.

 

Oseriös behandling av alla bakom högsta eliten tycker jag. Att sen behöva få en massa klagomål innan dom inser sitt misstag och försöka fixa det i sista minuten uppväger inte det intrycket.

Håller med, verkar rätt så slumpartat vilka som fått bättre seedning. Säkert beroende på vilka som hört av sig och inte på åkkapacitet. Helt klart ett stort förbättringsområde till nästa år!

Link to comment
Share on other sites

Kul det här :-D. Men bara för att jag är skadad och ändå inte kan åka för fullt. Annars hade jag nog varit besviken på att dom seedningdresultat jag skickade in inte duger till led 4:a jämförg med andra åkare som står där och aldrig varit före mig på tävling.

 

Oseriös behandling av alla bakom högsta eliten tycker jag. Att sen behöva få en massa klagomål innan dom inser sitt misstag och försöka fixa det i sista minuten uppväger inte det intrycket.

Håller med' date=' verkar rätt så slumpartat vilka som fått bättre seedning. Säkert beroende på vilka som hört av sig och inte på åkkapacitet. Helt klart ett stort förbättringsområde till nästa år![/quote']

Jag hörde av mig för 3 veckor sen för seedning eftersom jag inte hade något resultat från AL eller VL. så fick det gå på andra lopp ( då hade jag inte ont )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...