Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

Har en 205 poängs ledning inför sista dagen. Förutsättningar för att jag skall hålla undan:

 

1) Håller Diggins undan för Krista får Krista inte ha bättre än 3:e etapptid.

2) Passerar Krista Diggins får Krista inte ha bättre än 11 etapptid.

 

Båda alternativen mycket osannolika. Det mest sannolika är att Krista passerar Diggins och Krista har bättre etapptid än 11:a.

 

Mycket tyder på en andra plats om allt går som förväntat sista dagen.

Jag ligger delad tvåa i Canadatouren men för att ha möjlighet att vinna den måste Kalla ta 55 poäng mer än Pellegrino på sista etappen och totalt (inte alls omöjligt) och Tönseth får inte ta mer än 2 poäng vilket han gör om han startar och fisåker runt...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag ligger delad tvåa i Canadatouren men för att ha möjlighet att vinna den måste Kalla ta 55 poäng mer än Pellegrino på sista etappen och totalt (inte alls omöjligt) och Tönseth får inte ta mer än 2 poäng vilket han gör om han startar och fisåker runt...

Surt. Laget med Tönseth kommer blåsa förbi dig tyvärr om han startar.

 

Lite oflyt här på slutet.

 

Edit: Tönseth kanske inte startar

" Jeg vet ikke hva som skjedde. Jeg var så kraftløs at jeg blir imponert hvis jeg kommer meg til start i morgen, sier han til Adresseavisen."

Link to comment
Share on other sites

Tar Pärmäkoski 250 poäng idag  :o  ?

Pärmäkoski åkte bra! Men visst blir det en märklig känsla när man sitter och hoppas att andra nationers åkare ska åka bättre än sina egna?

Nu är det bara att hålla tummarna. Omkastningarna med Fallas och Kallas tapp idag rör till det en del...

Link to comment
Share on other sites

Tur det i alla fall, men surt att leda så länge och bli passerad på sista dagen.

Jo. Men det blir mindre surt då jag tycker andra pris är bättre (för mig just nu).

 

(Levde länge i tron att det var Redline skidor som var första pris, men det är ju bara Nanosonic. Och de byggs väl inte med den sista racefinishen längre.)

Link to comment
Share on other sites

Hemma från fest nu. Inser att både Johaug och Sundby har rest sig i sina utmaningar och pulvriserat motståndet på relativt korta distanser. Bakom dem är det lite blandat hur övriga norrmän presterar. Jacobsen, Falla, Iversen och Krogh faller ifrån en del medan andra reser sig. Kalla bleknar och Hellner ser ut att ha gjort en stabil insats i ingenmansland.

 

Kul koncept som har bidragit till ökat intresse för världscupen. Annars hade man struntat i det, svurit lite över klena svenska insatser (förutom Stinas blixtar) och kanske tränat lite mer själv ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu är resultaten uppe till slut. Även att jag gjorde en bättre tour nu (185:a) än Ruka och TdS så rasade jag ner till 41:a plats totalt och 3:a i skidforum-ligan. Inte lätt med Norge-dropouts som Dyrhaug och Tönseth.

 

Får gratulera artur till delad tour-seger och en riktigt bra spurt må jag säga. Detsamma till Frazzi som kniper en hedrande andraplats. Ni får väl båda varsin GPS-klocka nu hoppas jag.

 

Den som tog hem totalen spurtade förbi med samma uppställning som artur, vilket även en tredje gjorde. Det gick att vinna touren med Dyrhaug i laget. Mycket nordiskt i toppen; två finnar, två svenskar och två norrmän bland de sex bästa tipparna.

 

Mailade faktiskt Noah Hoffmann och föreslog en serie till för Ski Classics, men det är en del handpåläggning (vilket vi märkt) så han var avvaktande negativ till en utökning.

Link to comment
Share on other sites

Tänk att man lyckas bli omspurtad av någon man leder stort och som till 15/16 har identiskt lag som en själv. Ofattbart egentligen.

 

Hoppas artur slår honom i lottningen (som det väl blir?) om priset i Kanadatouren.

 

Mailade faktiskt Noah Hoffmann och föreslog en serie till för Ski Classics, men det är en del handpåläggning (vilket vi märkt) så han var avvaktande negativ till en utökning.

Man får alltid fråga, men varför skulle Noah vara intresserad av att administrera en tipstävling i ski classics? Han har ju inget att göra med den serien, också väldigt få nordamerikaner som deltar i den så lågt intresse "over there". Dessutom har långloppen lite problem att publicera korrekta startlistor inför tävlingarna så det är väldigt frustrerande att tippa den serien. Damklassen har också kanske lite för dålig konkurrens.

 

Själv hoppas jag han orkar dra den här tävlingen igen nästa år, det är ju inte alls självklart. Speciellt inte med så dignande prisbord som det nu varit.

Link to comment
Share on other sites

Tack Frazzi och larsbern! Tycker jag haft lite stolpe ut tidigare i vinter men nu var det ribba, stolpe, stolpe in plötsligt. I synnerhet när Dyrhaug drog sig ur och Tönseth bara behövde ta nån enstaka poäng för att gå förbi men blir 46:a och drar sig sen ur touren sista dagen.

Nu är det bara att hoppas på tur i lottningen. Har du fått nån info om ditt pris Frazzi?

Link to comment
Share on other sites

Så då var fantasy säsongen över och stort grattis till Noahs Ark som tar hem skidforum ligan! Skicka din postadress så kommer en lätt pimpad väl använd blå extra burk i brevlådan! Den kan fungera som vandringspris :)

I förbifarten får jag också passa på att gratulera Frazzi till andraplatsen i totalen. Lite mindre prestigefullt men ändå! :)

Grattis även till Artur för en stabil avslutning och pris i Tour de Canada.

 

Nästa år! Då jäklar :)

Link to comment
Share on other sites

Grattis med flotte plasseringer! Jeg også begynte litt for seint til å henge med, men kom meg opp på tresifret plassering i sammendraget og var topp 50 tre helger. Det beste var at det gjorde det mye kulere å se på ski, det er plutselig viktig med syvendeplasser. Taggat som f før neste sesong! Vi får finne ut om Noah er klar for neste sesong og, eller om han trenger noe hjelp. Om bare en skandinavisk sportsredaksjon lagde liga og skrev artikler ville det dra ti tusen spillere på et blunk. Jeg har allerede nevnt det for en, vi får se om de liker idéen. Det skulle nok også være attraktivt for sponsorer når de treffer sin demografi så bra.
Link to comment
Share on other sites

Grattis med flotte plasseringer! Jeg også begynte litt for seint til å henge med, men kom meg opp på tresifret plassering i sammendraget og var topp 50 tre helger. Det beste var at det gjorde det mye kulere å se på ski, det er plutselig viktig med syvendeplasser. Taggat som f før neste sesong! Vi får finne ut om Noah er klar for neste sesong og, eller om han trenger noe hjelp. Om bare en skandinavisk sportsredaksjon lagde liga og skrev artikler ville det dra ti tusen spillere på et blunk. Jeg har allerede nevnt det for en, vi får se om de liker idéen. Det skulle nok også være attraktivt for sponsorer når de treffer sin demografi så bra.

 

Du har nog helt rätt i det!

Dream Team och drömelvan har funnits i många år för hockey och fotboll. Det var åtminstone i början en succe. Sedan är Fantasy i USA oerhört stort med flera analyssajter och betalsajter för att optimera sina lag.  I Norge borde det kunna bli motsvarande succe!

Link to comment
Share on other sites

Sen tour se ski hade jag tydligen bara Fossli på herrsidan. ;)

Låg väl i medelskiktet fram till tour de ski men drämde till med plats 41 där, sen glömde jag bort hela grejen. Blev inte många poäng efter med en åkare i herrlaget och några på damsidan.

Link to comment
Share on other sites

Grattis artur! Du får köpa en lott också:

http://noahhoffman.com/fantasy-season-wrap/

Kanske skulle sponsra Noah Hoffman med fraktkostnader?

Tack! Jag har förbrukat all tur i och med detta så jag avstår nog lotter ett tag:)

Däremot är det inte otänkbart att Noah får ett tillskott.

 

Nu hoppas jag bara att klockan dyker upp snart. Trevligt med en fjärde GPS/pulsklocka;)

Link to comment
Share on other sites

Frazzi>>> Har du fått ditt pris än? Mitt har inte kommit.

Nej, men har nog blivit kontaktad via mejl.

 

Om jag förstod det rätt på bloggen så postar han prisen själv så det kan ju ta en tid. De har väl haft nationella mästerskap och han har kanske haft en hel del annat också att fixa efter säsongen. Plus att det tar ett tag att skicka saker från USA.

Link to comment
Share on other sites

Nej, men har nog blivit kontaktad via mejl.

 

Om jag förstod det rätt på bloggen så postar han prisen själv så det kan ju ta en tid. De har väl haft nationella mästerskap och han har kanske haft en hel del annat också att fixa efter säsongen. Plus att det tar ett tag att skicka saker från USA.

Ok, jag har också blivit kontaktad på mail för 2 veckor sen men har inte hört nåt efter det. Då är det väl bara att fortsätta vänta... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...