Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Om jag inte räknat fel fick jag ihop 410 poäng. hade Matveeva med men ändrade till Fabjan...känns ju sådär just nu..

Hade även funderingar på Goilberg men valde att inte ta med honom...Pellegrino stod ju på näsan annars hade det nog blivit nån poäng till på honom..Får se hur det går på distansen imorrn är lite fundersam på hur om jag inte har lite för mycket sprinters på herrsidan iaf...

Edit: Jag gillar ju Petukhov (stavning?) men får nog försöka låta bli sådana uttagningar ifortsättningen.

Link to comment
Share on other sites

Mitt resultat: Stina 3:a - 1:a = 2 placeringar fel. Sömskar till semi - åkte i kvarten = o

                     Halvarsson 4:a - 2:a = 2 placeringar fel. Petersson ut i semi - till final och 4:a = 0

 

Slutsats: tippade 4 placeringar för lågt på de bästa, men rätt OK. Övriga tips ej godkänt.

Link to comment
Share on other sites

Har skrivit i flera inlägg att Golberg skall starta idag, men hittar honom inte i startlistan. Jaja, 100 p för honom denna helg är ändå bra.

 

Liknande tänk här, visst fokus på distans.

Klaebo var enda sprintern jag tog med.

Golberg kommer nog att kämpa med näbbar och klor för att ta sig in i landslaget igen. 

Sundby utslagen!!! Vet inte om jag ska vara nöjd av dopningsskäl eller missnöjd med tanke på tipset:)

Fokus på distans, men du lyckades ändå pricka topp tre i herrsprinten. Väldigt imponerande! 

 

Min stora miss denna helg är Halfvarsson. Tog inte ut honom pga hans dåliga distanslopp i Bruks, men det var fel. Borde ha litat på att det han presterade på sprinten i Bruks var det som gällde.

 

511 p efter sprinten med 15/16 åkare på start i dag. Hoppas på att plocka på de mer sprintbetonade teamen.

Link to comment
Share on other sites

 

Hur tyder man poängen på fis tabell? Iivo 0p - Iversen 3.8p - Sundby 4.2p osv.

 

FIS-poeng har noe med hvordan man kvalifiserer seg. Lavere poeng = bedre ranking, man må være under en viss grense for å få delta i visse løp - uten at jeg skjønner detaljene.

 

For de som vil ha en oversikt over World Cup-poengene kan de se på Wikipedia-siden til alpint (fant ikke en enkel oversikt over langrenn), de bruker samme system: https://en.wikipedia.org/wiki/FIS_Alpine_Ski_World_Cup#World_Cup_scoring_system

Link to comment
Share on other sites

Det är även dream team för Ruka-helgen:

Herrar

1. Calle Halfvarsson, Sverige 116 poäng

2. Iivo Niskanen, Finland 100

2. Pål Golberg, Norge 100

4. Emil Iversen, Norge 82

5. Finn Hågen Krogh, Norge 80

6. Johannes Hösflot Kläbo, Norge 60

6. Martin Johnsrud Sundby, Norge 60

8. Didrik Tönseth, Norge 50

8. Johan Olsson, Sverige 50

8. Teodor Peterson, Sverige 50

 

Damer

1. Stina Nilsson, Sverige 136

2. Marit Björgen, Norge 126

3. Krista Pärmöäkoski, Finland 125

4. Heidi Weng, Norge 120

5. Ingvild Flugstad Östberg, Norge 86

6. Maiken Caspersen Falla, Norge 80

7. Laura Mononen, Finland 72

8. Natalia Matvejeva, Ryssland 50

9. Hanna Falk, Sverige 47

10. Nicole Fessel, Tyskland 45

 

Valde mellan Niskanen och Tønseth för dagens distans och tappade 50p på att välja norrmannen. Att inhoppare som Golberg och Klæbo går till topps visar hur svårt det är att pricka i den norska bredden. Harvey är väl knappt godkänd på plats 15 medan Cologna och Vylegsjanin underpresterar grovt.

 

Toppspexan bland damerna har väl nästan alla. Kowalczyk tickar in på elfte plats men Jacobsen först på 19:e slagen av flertalet tyskor. Hade stora funderingar på Fessel och var nöjd efter sprinten att jag inte valt henne men tji fick jag.

 

Damerna gav 744p, herrarna 423p - totalt 1167p

Link to comment
Share on other sites

Grattis till Forehandloop som tog hem Ruka helgen.

 

Själv är jag hyfsat nöjd med helgen. Har häng på täten trots Halfvarsson missen.

 

Ja, grattis till delsegern!  :D

 

Tackar tackar, tydligen har jag vunnit mitt livs första flanellskjorta ;)

 

Lönade sig tydligen att titta på Beito (Golberg, Klaebo, inte Astrid J). 

Trodde jag var körd när Poltaranin inte dök upp men tydligen räckte det ändå. 

 

Lite press nu då, att förvalta förstaplatsen :o

Link to comment
Share on other sites

Tackar tackar, tydligen har jag vunnit mitt livs första flanellskjorta ;)

 

Lönade sig tydligen att titta på Beito (Golberg, Klaebo, inte Astrid J). 

Trodde jag var körd när Poltaranin inte dök upp men tydligen räckte det ändå. 

 

Lite press nu då, att förvalta förstaplatsen :o

Och vi får försvara "bästa ligan" ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...