Magnus1969 Posted April 8, 2022 Report Share Posted April 8, 2022 Totalt fluorförbud införs av IBU och Fis nästa säsong | SVT Sport Nu skall det väl vara klart ändå? Måste säga att jag blev lite förvånad, hade nog inte gissat att det var färdigtestat i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lejonet Posted April 8, 2022 Report Share Posted April 8, 2022 Man får väl säga lycka till med testningen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted April 8, 2022 Report Share Posted April 8, 2022 Blir intressant att se testapparaten och var gränsvärdet kommer att ligga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håll höger! Posted April 9, 2022 Report Share Posted April 9, 2022 Jag undrar vad som händer med de fluorprodukter som nu kommer slängas. Bränns de blir det väl samma utsläpp som om vi skulle göra det?Gissar att de inte kapslar in någonstans. Eller är det det som släpper från skidorna i naturen som är boven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxberg Posted April 10, 2022 Report Share Posted April 10, 2022 Jag undrar vad som händer med de fluorprodukter som nu kommer slängas. Bränns de blir det väl samma utsläpp som om vi skulle göra det?Gissar att de inte kapslar in någonstans. Eller är det det som släpper från skidorna i naturen som är boven?Jag kan erbjuda mig att slutförvara era högfluorvallor för en mindre slant. Min bästa affärside hittills! Jag blir både snabb och rik när FIS skjuter upp beslutet igen i höst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted April 10, 2022 Report Share Posted April 10, 2022 Hur många båtägare har lämnat tillbaka halvfulla burkar bottenfärg av de typer som blivit förbjudna??(jag vet inte svaret man jag kan ana) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petter Posted April 11, 2022 Report Share Posted April 11, 2022 Jag undrar vad som händer med de fluorprodukter som nu kommer slängas. Bränns de blir det väl samma utsläpp som om vi skulle göra det?Gissar att de inte kapslar in någonstans. Eller är det det som släpper från skidorna i naturen som är boven?Fast om de bränns tex en fjärrvärmeanläggning så renas ju rökgaserna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted April 11, 2022 Report Share Posted April 11, 2022 Jag kan erbjuda mig att slutförvara era högfluorvallor för en mindre slant. Min bästa affärside hittills! Jag blir både snabb och rik när FIS skjuter upp beslutet igen i höst.:) Jag kommer inte att förvara mina hf-vallor utan använda upp dem, egentligen ett litet problem för vasaloppsåkare som kanske åker en eller max två skidtävlingar per år. Nu när det finns många bra munskydd på marknaden, kan man ju ta på ett sådant de få gånger man "pulvrar" sina skidor, vi har ju vant oss med munskydd under pandemin, så det väcker inget uppseende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forehandloop Posted April 11, 2022 Report Share Posted April 11, 2022 Swix Norge hade en kampanj i vintras där man fick ett presentkort på 500 när man lämnade in sina gamla fluorvallor. https://www.kom24.no/brav-julian-tepfers-kristine-nergaard/try-har-laget-swixs-nye-pantekampanje/450132 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted April 11, 2022 Report Share Posted April 11, 2022 Swix Norge hade en kampanj förra året där man fick ett presentkort på 500 när man lämnade in sina gamla fluorvallor. https://www.kom24.no/brav-julian-tepfers-kristine-nergaard/try-har-laget-swixs-nye-pantekampanje/450132 Jag har en liten bit kvar av Swix Maraton - byter gärna mot en ny Swix Maraton utan flour. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted April 12, 2022 Report Share Posted April 12, 2022 Vad ska jag göra med de nylonstrumpor jag inte längre behöver?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlsson Posted April 12, 2022 Report Share Posted April 12, 2022 Trä dom över TV:n? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus1969 Posted April 12, 2022 Author Report Share Posted April 12, 2022 Vad ska jag göra med de nylonstrumpor jag inte längre behöver??Vad, har du fegat när du strösslat guldpulvret?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxberg Posted April 12, 2022 Report Share Posted April 12, 2022 Nylonstrumpbyxor är bra ersättare till spandex tights i varma lopp så dom kommer komma till användning. Speciellt hoppskejt i brant backe kommer till sin rätt i strumpbyxor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moh Posted April 12, 2022 Report Share Posted April 12, 2022 :) Jag kommer inte att förvara mina hf-vallor utan använda upp dem, egentligen ett litet problem för vasaloppsåkare som kanske åker en eller max två skidtävlingar per år. Nu när det finns många bra munskydd på marknaden, kan man ju ta på ett sådant de få gånger man "pulvrar" sina skidor, vi har ju vant oss med munskydd under pandemin, så det väcker inget uppseende.Man också välja att inte använda upp dem och respektera beslutet. Men det är helt valfritt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted April 12, 2022 Report Share Posted April 12, 2022 Sprang faktiskt min första mara i nylonstrumpbyxor. Den vanliga hudfärgade dammodellen men jag klippte av fötterna på dem.Det var pga att jag ville springa i ett par gamla Sub-4 splitshorts med död resår. Så syftet med nylonplagget var att hålla shortsen på plats (genom att jag säkerhetsnålade ihop plaggen) och att inte få skav på låren.Fortfarande mitt PB: 3:23 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxberg Posted April 12, 2022 Report Share Posted April 12, 2022 Man också välja att inte använda upp dem och respektera beslutet. Men det är helt valfritt. fast inte helt vallafritt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetterM Posted April 12, 2022 Report Share Posted April 12, 2022 Man också välja att inte använda upp dem och respektera beslutet. Men det är helt valfritt. Eller så använder man det man har kvar och vallar slalomskidor och topptursskidorna med. Gnugga på stighudarna vid topptur är flourvalla bra till med. Det kommer jag göra. Och flourfritt på längdskidorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted April 12, 2022 Report Share Posted April 12, 2022 Trä dom över TV:n?bytte till färg-TV förra året så det föreligger inget behov Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted April 12, 2022 Report Share Posted April 12, 2022 Man också välja att inte använda upp dem och respektera beslutet. Men det är helt valfritt. Har inte sett några valar i spåren. :ph34r: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur Posted April 13, 2022 Report Share Posted April 13, 2022 Har inte sett några valar i spåren. :ph34r:Nä dom blev fluorförgiftade för länge sen och försvann...;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxberg Posted April 13, 2022 Report Share Posted April 13, 2022 Nä dom blev fluorförgiftade för länge sen och försvann... ;) Tråkigt att höra. Ibland önskar jag att jag hade ett rejält blåshål uppe på huvudet så jag slapp snorbetarna i ansiktet. Det finns väl baksidor med det också i och för sig. Man får köra med pannband istället för mössa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur Posted April 13, 2022 Report Share Posted April 13, 2022 Tråkigt att höra. Ibland önskar jag att jag hade ett rejält blåshål uppe på huvudet så jag slapp snorbetarna i ansiktet. Det finns väl baksidor med det också i och för sig. Man får köra med pannband istället för mössa. Snacka med Macchiarii så kan han säkert fixa en luftstrupe som mynnar uppe på huvudet... Risken torde dock vara att du får snoret i håret istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted April 13, 2022 Report Share Posted April 13, 2022 " is anybody here a marine biologist !! " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxberg Posted April 13, 2022 Report Share Posted April 13, 2022 Snacka med Macchiarii så kan han säkert fixa en luftstrupe som mynnar uppe på huvudet... Risken torde dock vara att du får snoret i håret istället.jag har mer hår i näsan än på huvudet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts