Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

Fick två par röda CT1 från Oslo Sportslager idag. 2209kr inkl frakt plus 59kr (tull) och 567kr (moms). Totalt 2835kr för två par. 1417,50kr st. Tog exakt en vecka från det att jag beställde.

Har du specialrabatt? Mina kostade ju drygt 1600 kr. Är frakten billig till Värmland eftersom det ligger nära Oslo?

Edited by Pask
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fick två par röda CT1 från Oslo Sportslager idag. 2209kr inkl frakt plus 59kr (tull) och 567kr (moms). Totalt 2835kr för två par. 1417' date='50kr st. Tog exakt en vecka från det att jag beställde.[/quote']

Har du specialrabatt? Mina kostade ju drygt 1600 kr. Är frakten billig till Värmland eftersom det ligger nära Oslo?

Det är väl ganska bra kurs nu.

Link to comment
Share on other sites

Det tog ungefär en vecka från betalning av räkningen.

Skickade iväg en beställning i morse' date=' hoppas jag hinner få det i hyfsat god tid innan VL! Lär ju göra minst en halvtimmes skillnad med CT1 istället för halvtunga Oneway...[/quote']

Minst... Längdåkning är ju en prylsport av rang. Börja med rally om du vilka meka mer.

Link to comment
Share on other sites

Kraftigt nedsatta priser här. Detta är ingen webbhandel men mailar man och talar om vad man är intresserad av skickar de mot e-faktura. Köpte nyligen en KV+ tvådelad skiddräkt för en billig peng. Hemsidan är bara på lettiska och det är ju ett litet aber. Google translate mkt användbart.

 

http://www.my-sport.lv/

Tack för tipset! Det där ligger ju i Riga om jag förstår rätt.. Nå'n som vet om man kan ta med skidutrusting på Tallink's kryssningsfartyg?

Link to comment
Share on other sites

http://www.huseliusskidsport.se/stavar/swix-ct1-karbon.html

 

Det var väl väldigt billigt eller?

 

"Swix CT1 karbon

Rullskidstav ifrån Swix, perfekt stav för rullskidåkning för er som inte vill betala för en värstingstav. Går självklart utmärkt att åka med på vintern också.

Levereras med rullskidholk.

 

825:-

"

Nej. Ganska normalt pris. Är inte samma som "vanliga" CT1.

Link to comment
Share on other sites

http://www.huseliusskidsport.se/stavar/swix-ct1-karbon.html

 

Det var väl väldigt billigt eller?

 

"Swix CT1 karbon

Rullskidstav ifrån Swix, perfekt stav för rullskidåkning för er som inte vill betala för en värstingstav. Går självklart utmärkt att åka med på vintern också.

Levereras med rullskidholk.

 

825:-

"

Det är inte alls samma stav som CT1 Star (längdstaven), men är en ok rullskidsstav. Men priset är väl det oridinarie?

 

(Rolv hann före)

Edited by TT
Link to comment
Share on other sites

Jag tror att den motsvarar CT5:an i vikt och styvhet men att den har handtag av konstgjord kork och rullskidholkar vilket inte ct5:an har. Jag köpte mina på skistart för under 500 kr i höstas men det var rea.

Den är klart bättre än CT5an...

Menar vi samma stav? Rullskidsstaven var den jag syftade på (inte Pölders stav) och jag jämförde med den senast tillverkade ct5:an innan swix bytte namn på den.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att den motsvarar CT5:an i vikt och styvhet men att den har handtag av konstgjord kork och rullskidholkar vilket inte ct5:an har. Jag köpte mina på skistart för under 500 kr i höstas men det var rea.

Den är klart bättre än CT5an...

Menar vi samma stav? Rullskidsstaven var den jag syftade på (inte Pölders stav) och jag jämförde med den senast tillverkade ct5:an innan swix bytte namn på den.

japp vi menar samma...

Link to comment
Share on other sites

Vad tror ni om priserna på utrustning framöver? Brukar det komma bättre reor än de som finns i dagsläget efter vasaloppet och när det börjar bli lite varmare eller kan man lika gärna köpa skidor nu?

Det kommer nästan alltid reor efter Vasaloppet. Har du is i magen så väntar du. Risken är att det mesta av de bra grejorna redan är borta och kvar står de skidor som ingen vill ha. Å andra sidan gjorde frugan ett klipp för något år sedan på just en sen rea. Hon fick tag på ett par Nanosonic som förmodligen glider bäst av alla skidpar vi har tillsammans.

Mitt råd är:

Köp det du behöver nu på ett ställe som verkligen kan skidåkning. Se reorna som ett tillfälle att komplettera.

Link to comment
Share on other sites

Vad tror ni om priserna på utrustning framöver? Brukar det komma bättre reor än de som finns i dagsläget efter vasaloppet och när det börjar bli lite varmare eller kan man lika gärna köpa skidor nu?

Jag tror generellt att det är ett bra reaår i år. Det borde ligga rätt stora lager bland handlarna med tanke på att längdåkning varit hett de senaste åren. Men sen kom nog inte försäljningen igång riktigt med tanke på den varma vintern..

 

Gillar dock inte att köpa skidor på rea. Känns som man får skrapet... Stavar, skor, valla, kläder och tillbehör däremot - där är det ju fyndläge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...