Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

Oslo Sportslager har fortfarande kvar de röda Swix CT1-stavarna för 1200 NOK. Många olika längder också vad det verkar. Den norska kronan har tappat värde mot den svenska, så det är billigare nu än för ett år sedan. Jag fick betala 1634 SEK för ett par CT1 inkl frakt, tull, mm. Svårslaget.

Hur var det med leveranstiden? Fick du vänta länge?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Oslo Sportslager har fortfarande kvar de röda Swix CT1-stavarna för 1200 NOK. Många olika längder också vad det verkar. Den norska kronan har tappat värde mot den svenska' date=' så det är billigare nu än för ett år sedan. Jag fick betala 1634 SEK för ett par CT1 inkl frakt, tull, mm. Svårslaget.[/quote']

Hur var det med leveranstiden? Fick du vänta länge?

Prick en vecka från beställning till att jag hade dem i handen.

Link to comment
Share on other sites

Sportspec på Mölndalsvägen i Göteborg har 40% på längdprylar. Köpte mig ett par skatepjucks igår.

Skulle köpa ett par Propulse-bindningar där igår men de hade varken RC eller RC2 kvar. :(

Nån som har erfarenhet av Sportspec, kan de längd? Ser att de tar 3600:- för Carbonlite och 2800:- för vanliga RCS, men det är förmodligen helt utplockat antar jag....

Link to comment
Share on other sites

Hallå. Hittade helt nya oneway premio stavar på tradera till kanonpris. 160cm långa. Inkl oneway stavtub som pölder tar 495.- för.

 

3295+495= 3790.

 

Säljaren begär 2650.-

 

http://www.tradera.com/skidstav-oneway-diamond-storm-premio-43-fodral--auktion_250901_148476024

är det du som säljer den eller?

Kan tycka att det där inte är något som faller under "Dagens REA-tips!" fliken.

Link to comment
Share on other sites

dessutom kostar staven och stavfodral 199Euro på Haijaa.fi

 

inkl. frakt blir det billigare än den staven på tradera...!

Hur är leveranstiderna från Haijaa? Skickar de till Sverige utan problem' date=' och vad kostar det? Onekligen bra pris på C1 med fodral...[/quote']

Jag har beställt stavar därifrån i två omgångar, det har aldrig varit några problem med frakt, de skickar stavarna med bussgods. Frakten låg på runt 25 euro (kommer ej ihåg exakt!) och tog ca 1 vecka. Det är bara skicka ett mejl till dem annars, är som sagt lite osäker på fraktkostnaden!

 

Sen såg jag att pölder hade en stor rea på skateskidor, samt skatepjäxor!

http://www.polder.se/sv/_skaterea/

Edited by AndEdb
Link to comment
Share on other sites

Hallå. Hittade helt nya oneway premio stavar på tradera till kanonpris. 160cm långa. Inkl oneway stavtub som pölder tar 495.- för.

 

3295+495= 3790.

 

Säljaren begär 2650.-

 

http://www.tradera.com/skidstav-oneway-diamond-storm-premio-43-fodral--auktion_250901_148476024

är det du som säljer den eller?

Kan tycka att det där inte är något som faller under "Dagens REA-tips!" fliken.

Nej det är inte jag som säljer den, får ursäkta mig så hemskt mycket, tyckte de va bra pris och tänkte att någon kanske var sugen på en bra deal. Här är det bäst att passa sig så inte prispoliserna kommer :)

Link to comment
Share on other sites

Kan inte annat än hålla med dig c.lind förstår inte hur folk orka bry sig och tjafsa. Antingen så så är man väl tacksam för det bra tipset på en bra deal eller så behöver man ju inte bry sig.

 

Uppenbarligen så var det en bra deal och en REA (eller hur man nu definierar det men det kanske Erwin kan svara på) om man jämför med de Svenska priserna där man uppenbarligen nästan kan spara 1000kr. Sen går det säkert alltid att få tag i allt billigare någon annan stans, kanske polska marknaden ? vad vet jag.

 

Nej stå på dig c.lind tycker du ska ha cread för att du tog dig tid och ville vara hjälpsam och tipsa, sen finns det ju alltid de som kommer med negativ energi.

Link to comment
Share on other sites

c.lind -> ingenting att be om ursäkt för, det lät bara som om du försökte sälja dina egna stavar, men jag antar att jag misstolka det.

 

Visst är det ett bra pris, men man kan alltid hitta bättre :)

 

Tuna, nee man behöver faktiskt inte bry sig jämt, just därför bryr jag mig om att svara på ditt inlägg/fråga...

 

Inte polska, men lettiska marknaden :)

 

Henjec. -> vad kostar frakten? Det var riktigt grymma priser om jag får säga det själv och nu "definierar" rean :)

Link to comment
Share on other sites

c.lind -> ingenting att be om ursäkt för, det lät bara som om du försökte sälja dina egna stavar, men jag antar att jag misstolka det.

 

Visst är det ett bra pris, men man kan alltid hitta bättre :)

 

Tuna, nee man behöver faktiskt inte bry sig jämt, just därför bryr jag mig om att svara på ditt inlägg/fråga...

 

Inte polska, men lettiska marknaden :)

 

Henjec. -> vad kostar frakten? Det var riktigt grymma priser om jag får säga det själv och nu "definierar" rean :)

Erwin om din fråga om frakten ställdes till mig var den ca 15 euro

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...