Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

http://www.xxl.no/vintersport/langrenn/skisko/hyper-rpc-langrennstoevel-herre-11-12-1063798

 

Madshuspjäxa för ca 600 svenska' date=' skateversionen för 1600. Tror detta är ganska billigt, då det är en bra och skön pjäxa.[/quote']

Är det inte årets CT1:or för 999 NOK på samma sida minsann?

http://www.xxl.no/vintersport/langrenn/langrennstaver/rc110-star-carbon-langrennstav-1112-1074090

 

Skatepjäxan RPS är faktiskt billigare på svenska XXL - 1300 SEK. De har även Salomon Combi Pilot för 1200 SEK.

http://www.xxl.se/vintersport/langdskidor/pjaxor

Hur gör man för att beställa från XXL samt är det någon som vet om XXL drar bort den norska momsen och hur mycket frakten på stavarna ligger på? Jag har mailat dem för ca en vecka sen men inte fått något svar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 5 weeks later...

Tyvärr bara i XXL

http://www.sportamore.se/produkt/18724-craft-exc-train-tights-men-m-svart

 

exc vinter tight

 

478 kr men bara så billigt idag 30/6 med koden midsommar

 

För storlekar se Pölders sida

http://www.polder.se/sv/produktsortiment/funktionsklader/craft/craft-exc-train-byxa-herr/

 

Så ser ni någon i vinter med för stora tights så är det jag ; Haha :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

När jag läste om Enervit kom jag att tänka på ett tips som jag fått från en tjej som springer Ultra-Marathon mm.

 

Det är ju många som inte riktigt klarar av att stoppa i sig energi grejer från Enervit, Maxim mm då de får problem med magen, det är antagligen för starkt, eller om de inte är vana vid produkterna.

 

Hur som helst, så hade hon också haft problem med magen när hon använde sådana produkter, men då hade hon blivit tipsad att om man blandar med mjölk så funkar det bättre. Så hon har alltid support efter banan som ser till att hon får lite mjölk i samband med att hon stoppar i sig energi gel, kakor, liquid mm och det har tydligen funkat jättebra.

 

Värt ett försök för alla som har problem med magen, problemet är bara att lösa supporten med mjölk:-)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

När jag läste om Enervit kom jag att tänka på ett tips som jag fått från en tjej som springer Ultra-Marathon mm.

 

Det är ju många som inte riktigt klarar av att stoppa i sig energi grejer från Enervit, Maxim mm då de får problem med magen, det är antagligen för starkt, eller om de inte är vana vid produkterna.

 

Hur som helst, så hade hon också haft problem med magen när hon använde sådana produkter, men då hade hon blivit tipsad att om man blandar med mjölk så funkar det bättre. Så hon har alltid support efter banan som ser till att hon får lite mjölk i samband med att hon stoppar i sig energi gel, kakor, liquid mm och det har tydligen funkat jättebra.

 

Värt ett försök för alla som har problem med magen, problemet är bara att lösa supporten med mjölk:-)

Tycker det skiljer väldigt mellan olika märken. Man får helt enkelt prova sig fram!

Enervit fungerar för mig (dock inte gel).

Intressant med mjölken, det har jag aldrig hört förut.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
Stadium sålde ut framhjul till Everest för 99 kr/paret. Problemet är att de är 50 mm breda och inte passar till mina Marwe med 40 mm-gaffel. Funderade på att köpa längre skruvar och lägga i brickor 5 mm på varje sida och montera dit dem på min Marwe. Är det någon idé, är det de där gamla supertröga Everesthjulen ?
Link to comment
Share on other sites

Stadium sålde ut framhjul till Everest för 99 kr/paret. Problemet är att de är 50 mm breda och inte passar till mina Marwe med 40 mm-gaffel. Funderade på att köpa längre skruvar och lägga i brickor 5 mm på varje sida och montera dit dem på min Marwe. Är det någon idé, är det de där gamla supertröga Everesthjulen ?

Hur tänker du där???

Link to comment
Share on other sites

Lägga brickor mellan gaffelhalvorna och stommen, så att distansen mellan gafflarna ökar.

Marwe har inte en hel gaffel som t.ex. Swenor har.

/Magnus

Jag trodde att gafflarna var hela, att då få in 50-hjul i 40-gaffel lät vanskligt.

Nu har jag sett på Marwes hemsida hur det ser ut.

Alltid får man lära sig nya saker, det är bra.

Tack för detta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Inget rea-tips, men kan inte låta bli att återigen rekommendera nordicskater.com om ni t.ex. ska köpa Exels dämpade spetsar. 15 USD paret och max 10 USD frakt har jag betalt. Det är som vanliga dussinspetsar här hemma. :D

Har du några mer nordamerikanska sidor du rekomenderar? Här i USA är utbudet generellt ganska dåligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...