Knappen Posted February 16, 2012 Report Share Posted February 16, 2012 Oslo Sportslager rear förra årets CT1 för 999:- och CT2 för 799:-, NOK. CT2 är beskriven som mer lämpad för masstarter och starkare i konstruktionen. Vad säger ni?CT1 är ju bäst, det fattar jag men eftersom jag inte är en superstark stakare så väger hållfastheten in en hel del mer (jag böjer inte mina CT5 så mycket idag, även om de darrar lite i de bästa stunderna). Mina CT5 ligger i skidfodralet och slåss med skidorna, kan man hantera CT2 och Ct1 på samma sätt? Eller måste man ha stavtub? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mio Posted February 16, 2012 Report Share Posted February 16, 2012 Madshus Hypersonic, 1900. Vet ej hur många det finns men inget överflöd antar jag.Madshus Nanosonic, 2600. Enstaka par. På Sportia i Bollnäs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted February 16, 2012 Report Share Posted February 16, 2012 Madshus Hypersonic, 1900. Vet ej hur många det finns men inget överflöd antar jag.Madshus Nanosonic, 2600. Enstaka par. På Sportia i Bollnäs.Det var bra pris! Jag köpte Hypersonic i höstas för 2500 kr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted February 16, 2012 Report Share Posted February 16, 2012 (edited) Oslo Sportslager rear förra årets CT1 för 999:- och CT2 för 799:-, NOK. CT2 är beskriven som mer lämpad för masstarter och starkare i konstruktionen. Vad säger ni?CT1 är ju bäst, det fattar jag men eftersom jag inte är en superstark stakare så väger hållfastheten in en hel del mer (jag böjer inte mina CT5 så mycket idag, även om de darrar lite i de bästa stunderna). Mina CT5 ligger i skidfodralet och slåss med skidorna, kan man hantera CT2 och Ct1 på samma sätt? Eller måste man ha stavtub?Inga problem att ha CT1 i skidfodralet. Det har jag haft i fem år nu. En kanonstav enligt mig. Köp köp.. Edited February 16, 2012 by TT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolv Posted February 16, 2012 Report Share Posted February 16, 2012 999:- nok för CT1 på Oslosportslager. Har dessutom rea på andra saker.Såg det! Någon skillnad på de röda och "årets" svarta?Är det samma modell som det har reat ut tifdgare för 1199:-, eller är detta en ännu nyare modell? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vasa Posted February 16, 2012 Report Share Posted February 16, 2012 (edited) Oslo Sportslager rear förra årets CT1 för 999:- och CT2 för 799:-, NOK. CT2 är beskriven som mer lämpad för masstarter och starkare i konstruktionen. Vad säger ni?CT1 är ju bäst, det fattar jag men eftersom jag inte är en superstark stakare så väger hållfastheten in en hel del mer (jag böjer inte mina CT5 så mycket idag, även om de darrar lite i de bästa stunderna). Mina CT5 ligger i skidfodralet och slåss med skidorna, kan man hantera CT2 och Ct1 på samma sätt? Eller måste man ha stavtub?Ja köp CT1, håller helt med i det TT skriver.Och är CT2 så mjuka som Pölder påstår (mjukare än hans Swix-klipp) så är det milsvid skillnad mot CT1. För de går inte att backstaka med på något bra vis. 999:- nok för CT1 på Oslosportslager. Har dessutom rea på andra saker.Såg det! Någon skillnad på de röda och "årets" svarta?Är det samma modell som det har reat ut tifdgare för 1199:-' date=' eller är detta en ännu nyare modell?[/quote']Säkerligen samma modell, om det inte är nyproduktion åt de norska storbutikerna för att kunna sälja som "klipp". Verkar underligt om lagret aldrig skulle ta slut...Kan ju vara samma stav som den nya CT1 med annan lackering.Beror väl troligen på vilket som blir billigast att tillverka. Edited February 16, 2012 by Vasa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolv Posted February 16, 2012 Report Share Posted February 16, 2012 Reagera på att de kör en "ny drive". Var en kompis som köpte förra veckan, var då själv inne på hemsidan och kolla. Då var det väldigt urplockat, men nu verkar det ha blivit påfyllt igen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torwald Posted February 16, 2012 Report Share Posted February 16, 2012 Reagera på att de kör en "ny drive". Var en kompis som köpte förra veckan, var då själv inne på hemsidan och kolla. Då var det väldigt urplockat, men nu verkar det ha blivit påfyllt igen...Kan bekräfta att det var mycket utplockat förra veckan. Det måste vara påfyllt. Känns ju som att det är nyproducerat, och blir såklart skeptisk inför att det är "the real deal". Är det ingen som köpt de röda CT1:orna från Oslo Sportslager? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted February 16, 2012 Report Share Posted February 16, 2012 (edited) Reagera på att de kör en "ny drive". Var en kompis som köpte förra veckan' date=' var då själv inne på hemsidan och kolla. Då var det väldigt urplockat, men nu verkar det ha blivit påfyllt igen...[/quote']Kan bekräfta att det var mycket utplockat förra veckan. Det måste vara påfyllt. Känns ju som att det är nyproducerat, och blir såklart skeptisk inför att det är "the real deal". Är det ingen som köpt de röda CT1:orna från Oslo Sportslager?Jo, jag köpte två par förra veckan och då var det inte utplockat alls. Fanns massor av längder att välja på. Edited February 16, 2012 by TT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolv Posted February 17, 2012 Report Share Posted February 17, 2012 Sportamore har 20% på utvalda skidprodukter. Använder ni "frokenchili" eller "g74dda96" får ni ytterligare 10%. (Har själv bara testat den första koden). Själv unnade man sig 3 par Gundekalsonger för 646:-. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkedejk Posted February 18, 2012 Report Share Posted February 18, 2012 Sportamore har 20% på utvalda skidprodukter. Använder ni "frokenchili" eller "g74dda96" får ni ytterligare 10%. (Har själv bara testat den första koden). Själv unnade man sig 3 par Gundekalsonger för 646:-.Obs att koden "sportlov" ger 20%. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolv Posted February 18, 2012 Report Share Posted February 18, 2012 (edited) Sportamore har 20% på utvalda skidprodukter. Använder ni "frokenchili" eller "g74dda96" får ni ytterligare 10%. (Har själv bara testat den första koden). Själv unnade man sig 3 par Gundekalsonger för 646:-.Obs att koden "sportlov" ger 20%.Undrar när den börja gälla?! Ser att de har tagit bort "gundekalsongen" (Herr) ifrån kampanjen "Utvalda skidprodukter -20%" nu. Så 20%+20% går inte att göra på just de, men däremot på andra skidprodukter och underställ. Dessvärre var de 100:- dyrare på ordinarie pris än tex pölder och skistart på zero extreme ws som jag var lite intresserad av... Edited February 18, 2012 by Rolv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolv Posted February 18, 2012 Report Share Posted February 18, 2012 Sportamore har 20% på utvalda skidprodukter. Använder ni "frokenchili" eller "g74dda96" får ni ytterligare 10%. (Har själv bara testat den första koden). Själv unnade man sig 3 par Gundekalsonger för 646:-.Obs att koden "sportlov" ger 20%.Undrar när den börja gälla?! Ser att de har tagit bort "gundekalsongen" (Herr) ifrån kampanjen "Utvalda skidprodukter -20%" nu. Så 20%+20% (på rabattpriset) går inte att göra på just de' date=' men däremot på andra skidprodukter och underställ.[/quote'] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkedejk Posted February 18, 2012 Report Share Posted February 18, 2012 (edited) Usports i Malmø har 70 pct på al längd. Många goodies, bla. Slab oc rc carb skor, rcs, salomon equipe 9 och atomic vasa race skidor (och några få skintec), salomon equipe 100 stavar och massor av klädor och vallor mv. Edited February 18, 2012 by henkedejk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torwald Posted February 22, 2012 Report Share Posted February 22, 2012 Det tog ungefär en vecka från betalning av räkningen.Skickade iväg en beställning i morse' date=' hoppas jag hinner få det i hyfsat god tid innan VL! Lär ju göra minst en halvtimmes skillnad med CT1 istället för halvtunga Oneway...[/quote']Minst... Längdåkning är ju en prylsport av rang. Börja med rally om du vilka meka mer.Fick mina prylar idag! Tog några dagar innan jag fick betala då deras fakturakille inte var på plats. De skickade dock omgående när jag betalade, och fick det på dagen 7 veckodagar efter utskicket. Det var väl helt ok! Finfina stavar, och det blev väl under 1200 för CT1 inklusive frakt (totala fraktkostnaden var 30 EUR, men vi var ett litet gäng som beställde saker). Beställde även Swix Marathonvalla, den ska bli intressant att testa. Vasaloppsduglig kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erkki75 Posted February 24, 2012 Report Share Posted February 24, 2012 http://www.sportstyle.se/alla-erbjudanden/erbjudanden/utforsaljning-pa-sportstyle-conceptstore/Jag var där igår och de har mycket längdgrejer från Fischer och Atomic (skidor,pjäxor). En del handskar och kläder från Swix och lite annat smått och gott.Exempel. Atomic Skintec 2300:- inkl bindning. (med 50%) rabatt dragen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bestefar Posted March 1, 2012 Report Share Posted March 1, 2012 Team Sportia Uppsala har minst 50% på all längd (ej valla). Fyndade ett par Swix Triac för 1990 kr. butiken har bra sortiment så det finns nog läge även för andra fynd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tallen Posted March 1, 2012 Report Share Posted March 1, 2012 Team Sportia Uppsala har minst 50% på all längd (ej valla). Fyndade ett par Swix Triac för 1990 kr. butiken har bra sortiment så det finns nog läge även för andra fynd.50% även på vallatillbehör så som borstar mm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilsmag Posted March 4, 2012 Report Share Posted March 4, 2012 (edited) Runners Store på Vasagatan i Sthlm har 50% på skidor och pjäxor m.m. Var inne och köpte ett par Fischer CRS idag för 1250 kr (exkl. bindning) och ett par Alpina RCL för 850 kr. http://www.runnersstore.se/skidrea/Articles.asp?hgid=50&ArtGrp=502 Edited March 4, 2012 by nilsmag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rible12 Posted March 7, 2012 Report Share Posted March 7, 2012 Va precis o komplettera valla o grejer inför nästa säsong gäller att vara ute i tid :) hos Huselius Skidsport som har grym rea på alla vinterprodukter på upp till 50 %. http://www.huseliusskidsport.se/Nu blir man ju sugen att köra snöskidor igen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anl Posted March 9, 2012 Report Share Posted March 9, 2012 Stadium har löjligt billiga grejer nu. Såg Oneway 5 rullisar för 999:-. Bra skidor för långt under 2000:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted March 9, 2012 Report Share Posted March 9, 2012 SkiGo Racing stav 450:- + SkiGo stavfodral 75.- Outletshopen vid Vsaloppsmålet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted March 9, 2012 Report Share Posted March 9, 2012 (edited) SkiGo Racing stav 450:- + SkiGo stavfodral 75.- Outletshopen vid VsaloppsmåletVafalls! 899:- resp. 150:- var priserna i söndags kväll i Mora dock. Var nära på stavfodralet. Stavarna (näst bästa SkiGo) kändes för nära Oslo Sportlagers pris på CT1 (999 NOK) för att det skulle vara värt det. 450 kr känns riktigt vettigt. Skickar de? Edited March 9, 2012 by larsbern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted March 9, 2012 Report Share Posted March 9, 2012 Tror inte att de skickar, de har 1/2 priset på alla röda lappar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lejonet2 Posted March 9, 2012 Report Share Posted March 9, 2012 SkiGo Racing stav 450:- + SkiGo stavfodral 75.- Outletshopen vid VsaloppsmåletStavröret är bra, handtagen och remmen lite tveksamma men trugorna tycks gå sönder så fort dom möter snön. Dessutom inget smältlim som trugorna är limmade med utan något som gör att dom med tur går att värma av. Annars så kan man såga av dom med en Dremel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts