Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

Oslo Sportslager rear förra årets CT1 för 999:- och CT2 för 799:-, NOK.

 

CT2 är beskriven som mer lämpad för masstarter och starkare i konstruktionen.

 

Vad säger ni?

CT1 är ju bäst, det fattar jag men eftersom jag inte är en superstark stakare så väger hållfastheten in en hel del mer (jag böjer inte mina CT5 så mycket idag, även om de darrar lite i de bästa stunderna).

 

Mina CT5 ligger i skidfodralet och slåss med skidorna, kan man hantera CT2 och Ct1 på samma sätt? Eller måste man ha stavtub?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Oslo Sportslager rear förra årets CT1 för 999:- och CT2 för 799:-, NOK.

 

CT2 är beskriven som mer lämpad för masstarter och starkare i konstruktionen.

 

Vad säger ni?

CT1 är ju bäst, det fattar jag men eftersom jag inte är en superstark stakare så väger hållfastheten in en hel del mer (jag böjer inte mina CT5 så mycket idag, även om de darrar lite i de bästa stunderna).

 

Mina CT5 ligger i skidfodralet och slåss med skidorna, kan man hantera CT2 och Ct1 på samma sätt? Eller måste man ha stavtub?

Inga problem att ha CT1 i skidfodralet. Det har jag haft i fem år nu. En kanonstav enligt mig. Köp köp..

Edited by TT
Link to comment
Share on other sites

Oslo Sportslager rear förra årets CT1 för 999:- och CT2 för 799:-, NOK.

 

CT2 är beskriven som mer lämpad för masstarter och starkare i konstruktionen.

 

Vad säger ni?

CT1 är ju bäst, det fattar jag men eftersom jag inte är en superstark stakare så väger hållfastheten in en hel del mer (jag böjer inte mina CT5 så mycket idag, även om de darrar lite i de bästa stunderna).

 

Mina CT5 ligger i skidfodralet och slåss med skidorna, kan man hantera CT2 och Ct1 på samma sätt? Eller måste man ha stavtub?

Ja köp CT1, håller helt med i det TT skriver.

Och är CT2 så mjuka som Pölder påstår (mjukare än hans Swix-klipp) så är det milsvid skillnad mot CT1. För de går inte att backstaka med på något bra vis.

 

999:- nok för CT1 på Oslosportslager. Har dessutom rea på andra saker.

Såg det! Någon skillnad på de röda och "årets" svarta?

Är det samma modell som det har reat ut tifdgare för 1199:-' date=' eller är detta en ännu nyare modell?[/quote']

Säkerligen samma modell, om det inte är nyproduktion åt de norska storbutikerna för att kunna sälja som "klipp". Verkar underligt om lagret aldrig skulle ta slut...

Kan ju vara samma stav som den nya CT1 med annan lackering.

Beror väl troligen på vilket som blir billigast att tillverka.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Reagera på att de kör en "ny drive". Var en kompis som köpte förra veckan, var då själv inne på hemsidan och kolla. Då var det väldigt urplockat, men nu verkar det ha blivit påfyllt igen...

Kan bekräfta att det var mycket utplockat förra veckan. Det måste vara påfyllt. Känns ju som att det är nyproducerat, och blir såklart skeptisk inför att det är "the real deal". Är det ingen som köpt de röda CT1:orna från Oslo Sportslager?

Link to comment
Share on other sites

Reagera på att de kör en "ny drive". Var en kompis som köpte förra veckan' date=' var då själv inne på hemsidan och kolla. Då var det väldigt urplockat, men nu verkar det ha blivit påfyllt igen...[/quote']

Kan bekräfta att det var mycket utplockat förra veckan. Det måste vara påfyllt. Känns ju som att det är nyproducerat, och blir såklart skeptisk inför att det är "the real deal". Är det ingen som köpt de röda CT1:orna från Oslo Sportslager?

Jo, jag köpte två par förra veckan och då var det inte utplockat alls. Fanns massor av längder att välja på.

Edited by TT
Link to comment
Share on other sites

Sportamore har 20% på utvalda skidprodukter. Använder ni "frokenchili" eller "g74dda96" får ni ytterligare 10%. (Har själv bara testat den första koden). Själv unnade man sig 3 par Gundekalsonger för 646:-.

Obs att koden "sportlov" ger 20%.

Undrar när den börja gälla?! Ser att de har tagit bort "gundekalsongen" (Herr) ifrån kampanjen "Utvalda skidprodukter -20%" nu. Så 20%+20% går inte att göra på just de, men däremot på andra skidprodukter och underställ. Dessvärre var de 100:- dyrare på ordinarie pris än tex pölder och skistart på zero extreme ws som jag var lite intresserad av...

Edited by Rolv
Link to comment
Share on other sites

Sportamore har 20% på utvalda skidprodukter. Använder ni "frokenchili" eller "g74dda96" får ni ytterligare 10%. (Har själv bara testat den första koden). Själv unnade man sig 3 par Gundekalsonger för 646:-.

Obs att koden "sportlov" ger 20%.

Undrar när den börja gälla?! Ser att de har tagit bort "gundekalsongen" (Herr) ifrån kampanjen "Utvalda skidprodukter -20%" nu. Så 20%+20% (på rabattpriset) går inte att göra på just de' date=' men däremot på andra skidprodukter och underställ.[/quote']

Link to comment
Share on other sites

Det tog ungefär en vecka från betalning av räkningen.

Skickade iväg en beställning i morse' date=' hoppas jag hinner få det i hyfsat god tid innan VL! Lär ju göra minst en halvtimmes skillnad med CT1 istället för halvtunga Oneway...[/quote']

Minst... Längdåkning är ju en prylsport av rang. Börja med rally om du vilka meka mer.

Fick mina prylar idag! Tog några dagar innan jag fick betala då deras fakturakille inte var på plats. De skickade dock omgående när jag betalade, och fick det på dagen 7 veckodagar efter utskicket. Det var väl helt ok!

 

Finfina stavar, och det blev väl under 1200 för CT1 inklusive frakt (totala fraktkostnaden var 30 EUR, men vi var ett litet gäng som beställde saker).

 

Beställde även Swix Marathonvalla, den ska bli intressant att testa. Vasaloppsduglig kanske?

Link to comment
Share on other sites

SkiGo Racing stav 450:- + SkiGo stavfodral 75.-

 

Outletshopen vid Vsaloppsmålet

Vafalls! 899:- resp. 150:- var priserna i söndags kväll i Mora dock. Var nära på stavfodralet. Stavarna (näst bästa SkiGo) kändes för nära Oslo Sportlagers pris på CT1 (999 NOK) för att det skulle vara värt det. 450 kr känns riktigt vettigt. Skickar de?

Edited by larsbern
Link to comment
Share on other sites

SkiGo Racing stav 450:- + SkiGo stavfodral 75.-

 

Outletshopen vid Vsaloppsmålet

Stavröret är bra, handtagen och remmen lite tveksamma men trugorna tycks gå sönder så fort dom möter snön. Dessutom inget smältlim som trugorna är limmade med utan något som gör att dom med tur går att värma av. Annars så kan man såga av dom med en Dremel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...