Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

Det där är ct2 stavar om jag inte missförstått.

Bättre att köpa den nyare modellen med Triac-trugor då.

Den är dessutom billigare på xxl än vad versionen uta triactruga är. Jag köpte själv ett par med triactrugor där för 1095:-

Den gamla modellen kostade oftast förr 999 på xxl. Sen tycker jag att det kan vara bra att kunna sätta på en större snötruga än den som är den största skruvvarianten till triac-systemet. För att inte tala om hur dyrt det blir med triac-rullspetsar om du ska ha staven till rullskidor.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Haijaa har billigare ct1or (om man inte köper utgående model hos oslo sportlager)

Var det inte någon som skrev att man åker på 25 procent tull från Norge. Om det stämmer så borde det vara hugget som stucket (billigast frakt) om man beställer från Häijää eller Oslo sportlager om man ska ha CT1.

Link to comment
Share on other sites

Haijaa spöar ju Oslosportlager på CT1:an. 1 NOK = 1,22 SEK vilket då gör att den kostar 1219:- hos Oslo sportlager. Lägg sedan till 25% moms och tull (som jag inte vet vad den är) så är det drygt 1500:-. Haijaa tar 169 € vilket är 1521:-. Till det kommer ingen moms eller tull och frakten torde inte skilja mellan Finland eller Norge.

 

2250:- för Triac hos Haijaa låter inte heller fel :)

Edited by Stefan Sand
Link to comment
Share on other sites

Går det byta språk på Haijaa?

Google translate :)

 

Dere vet at Oslo Sportslager vil (skal) fjerne den norske momsen når dere handler fra Sverige? Altså vil CT1 kun koste 800ish NOK, men så må dere selvsagt betale svensk moms på den.

Jo, så borde det vara men vad jag förstått på de som köpt av dem har så inte skett. Kanske man måste be om det specifikt eller så vill de inte/orkar inte redovisa exportförsäljning

Link to comment
Share on other sites

Jodå de drar av norsk moms och sedan betalar man svensk moms. Problemet har varit att deras utrikesfrakt för skrymmande paket är väldigt hög! En del har klarat sig undan den (och fått betala norskt fraktpris) medans andra fått betala den!

 

Kopierat från deras sida:

Grunnpris Europa: kr 318,-

Lengdetillegg (over 120 cm): kr 100,-

Link to comment
Share on other sites

Går det byta språk på Haijaa?

Google translate :)

Sökte lite om det. Ett tips, Hela sidan översätts om man skriver in webadressen på google translate. Kanske var så du mena, själv visste jag inte om denna funktion, utan trodde att google translate enbart översätter dirketinmatad text.

Link to comment
Share on other sites

Går det byta språk på Haijaa?

Google translate :)

Sökte lite om det. Ett tips' date=' Hela sidan översätts om man skriver in webadressen på google translate. Kanske var så du mena, själv visste jag inte om denna funktion, utan trodde att google translate enbart översätter dirketinmatad text.[/quote']

Jo, menade att hela sidan översätts. :)

Men som vanligt blir det lite konstigt översätt här och där, men betydligt enklare än finska :)

Link to comment
Share on other sites

Google translate :)

Sökte lite om det. Ett tips' date=' Hela sidan översätts om man skriver in webadressen på google translate. Kanske var så du mena, själv visste jag inte om denna funktion, utan trodde att google translate enbart översätter dirketinmatad text.[/quote']

Jo, menade att hela sidan översätts. :)

Men som vanligt blir det lite konstigt översätt här och där, men betydligt enklare än finska :)

Är det nåt som är svårt att förstå så meila och fråga. Marjut på Haijaas kundtjänst är mycket serviceminded och bra på engelska. Svenska kunder betalar i förskott med banköverföring. Skrymmande paket kostar 25€ i frakt till Sverige. Normala 15€.

Link to comment
Share on other sites

Dagens klipp på Skistart:

 

Skistarts Vasaloppsstav 100% Carbon, 550kr (ord1095:-)

 

Är det nåt att ha?!

Med tanke på materialet så är det säkert något att ha. Vad man kan åka dit på är oftast kontrollremmarna, där bör man vara uppmärksam.

 

Du kan ju sätta upp på pluskontot att staven är knuten till Vasaloppet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens klipp på Skistart:

 

Skistarts Vasaloppsstav 100% Carbon' date=' 550kr (ord1095:-)

 

Är det nåt att ha?![/quote']

Med tanke på materialet så är det säkert något att ha. Vad man kan åka dit på är oftast kontrollremmarna, där bör man vara uppmärksam.

 

Du kan ju sätta upp på pluskontot att staven är knuten till Vasaloppet.

Remmarna är nog det enda negativa, tror de har samma som Skigo hade förut. Men det är ju bara att köpa ett par Swix och sätta dit :)

Link to comment
Share on other sites

Madshus Hypersonic Classic Zero Längdskidor för 1695 kr...är det ett bra klipp? Någon som har dessa skidor och kan lägga ett ord? Jag har ett par Fischer SCS från år 1999 som fungerar rätt dåligt tycker jag.

 

 

/Martin

Zero-skida används nästan enbart i problemfören runt nollan och fallande snö.

Link to comment
Share on other sites

Madshus Hypersonic Classic Zero Längdskidor för 1695 kr...är det ett bra klipp? Någon som har dessa skidor och kan lägga ett ord? Jag har ett par Fischer SCS från år 1999 som fungerar rätt dåligt tycker jag.

 

 

/Martin

Zero-skida används nästan enbart i problemfören runt nollan och fallande snö.

Ok..tackar för det!

Link to comment
Share on other sites

Haijaa spöar ju Oslosportlager på CT1:an. 1 NOK = 1,22 SEK vilket då gör att den kostar 1219:- hos Oslo sportlager. Lägg sedan till 25% moms och tull (som jag inte vet vad den är) så är det drygt 1500:-. Haijaa tar 169 € vilket är 1521:-. Till det kommer ingen moms eller tull och frakten torde inte skilja mellan Finland eller Norge.

 

2250:- för Triac hos Haijaa låter inte heller fel :)

Fick beställningen från Haijaa och det är nya CT1 med Triac basket system.

 

Nya Ct1 kostar 1 863 SEK hos Oslosportlager utan frakt & tull. 1 459 SEK hos Haijaa. Dvs Haijaa har nya CT1 billigare än Oslosportlager har gamla utgående modelllen.

 

 

(Dagskurser)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...