Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vågar man som nybörjare köpa skidor över internet från runnerstore och få ett bra spann på skidorna?

Jag chansade och fick ett par med för mjukt spann. De var dock tydliga med info om att det kunde bli fel och hur man isåfall hanterar det. Inga hard feelings där. Kanske bättre att hälsa på i butiken om man kan. Skistart å pölder har levererat perfekta skidor via webben.

Edited by nåjo
Link to comment
Share on other sites

Vågar man som nybörjare köpa skidor över internet från runnerstore och få ett bra spann på skidorna?

Jag chansade och fick ett par med för mjukt spann. De var dock tydliga med info om att det kunde bli fel och hur man isåfall hanterar det. Inga hard feelings där. Kanske bättre att hälsa på i butiken om man kan. Skistart å pölder har levererat perfekta skidor via webben.

Det var det jag var ite orolig för. Får köra på skistart eller pölder som känns lite mer säkra iaf.

Link to comment
Share on other sites

50% på alla längdskidor på Team Sportia Bergvik i Karlstad. Det fanns ett fåtal Fischer RCS kvar, dock inga Carbonlite. Ganska mycket skidor från Madshus, Rossignol och Atomic. Har ingen aning om hur de är på att plocka ut skidor så det rekommenderas nog att vara påläst själv eller ta med någon som kan. 20% på pjäxor var det också.
Link to comment
Share on other sites

samma rabatt i stort sett på stadium bergvik. är numera stolt ägare till fischer rcs classic plus för 2495 kr :).

 

 

 

50% på alla längdskidor på Team Sportia Bergvik i Karlstad. Det fanns ett fåtal Fischer RCS kvar, dock inga Carbonlite. Ganska mycket skidor från Madshus, Rossignol och Atomic. Har ingen aning om hur de är på att plocka ut skidor så det rekommenderas nog att vara påläst själv eller ta med någon som kan. 20% på pjäxor var det också.
Edited by Berra
Link to comment
Share on other sites

Tipsade i annan tråd (kanske inte alla läser så ni får tipset här också) om denna butik, vet dock inte hur bra de plockar skidor, men de verkar kunna det efter lite mailkontakt jag hade med dem förra året:

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?pid=119235#p119235

 

RCS Carbonlite på 2180:-, RCS och Nanosonic 1800:-, S-LAB EQ10 1550:- osv.

Edited by AndersH
Link to comment
Share on other sites

Tipsade i annan tråd (kanske inte alla läser så ni får tipset här också) om denna butik, vet dock inte hur bra de plockar skidor, men de verkar kunna det efter lite mailkontakt jag hade med dem förra året:

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?pid=119235#p119235

 

RCS Carbonlite på 2180:-, RCS och Nanosonic 1800:-, S-LAB EQ10 1550:- osv.

Där ska jag surfa in nästa gång det är dags för inköp. Riktigt bra priser på det mesta.

Link to comment
Share on other sites

Hej på er!

Nybakad skidåkare och ny på forumet och sitter på tusen frågor. Ska inte ta alla på en gång men...

Jag fick själv mina skidor och pjäxor i julklapp och har sen sedan dag 1 varit helt hooked. Går knappt en dag utan att jag besöker någon rolig butik och köper på mig valla, kläder eller nya stavar. Är snart på väg att sälja min bondkatt för att ha råd med att köpa ytterligare någon burkvalla. Tjejen har såklart ingen förståelse alls, och istället för att tjafsa med henne så tänkte jag försöka omvända henne.

 

Här är min fråga:

Jag ska försöka lura på henne stavar, dojjor och skidor. Någon som har tips på vad och var man ska köpa (bor i norrort sthlm)? Är det förresten någon större skillnad på dam kontra juniorutrustning?

Tjejen är en liten rackare på ca 155cm, men stark och vältränad som få. Vill helst inte lägga mycket mer än max 2500:- och där borde man väl ändå kunna få helt OK motionsutrustning för i dessa REA-tider?

Edited by Chille
Link to comment
Share on other sites

Jag köpte ficsher rcs junior till min tjej, fungerade perfekt, 2400 kr med bindning och madshus sko vi pölder.se =) Köpte sedan stavar separat i butik för 700 kr, vart ett fint paket!!

Ok det låter klockrent egentligen. Enda problemet är att hon då får lite finare grejer än mig :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...