Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

Jag köpte ficsher rcs junior till min tjej' date=' fungerade perfekt, 2400 kr med bindning och madshus sko vi pölder.se =) Köpte sedan stavar separat i butik för 700 kr, vart ett fint paket!![/quote']

Ok det låter klockrent egentligen. Enda problemet är att hon då får lite finare grejer än mig :)

Junior är inte alls samma serie som senior, bara kopierad grafik och namn - har läst att junior rcs motsvarar SCS ungefär (ingen dålig skida, men bra att veta när du jämför priser). I Sthlm kanske Runners Store har något kvar på sin 50%-rea, tror annars Alewalds har en del bra priser. Stadium Sergelgatan hade många av paketen till 50% såg det ut som!

Edited by AndersH
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Köpte Fiscer rcs jr till min fru för 10-12 år sedan. Riktigt dåliga skidor. Ett riktigt lyft för henne då hon kunde börja använda mina scs som mjuknat i spannet. Men det påstås att Fischers juniorskidor är mycket bättre numera. Sonens Carbonligt jr verkar gå bra i alla fall. Och hans Ross x-ium skate glider bättre än många bra vuxenskidor. En mycket kunnig handlare påstod att det är Fischer som tillverkar dom. Står made in Austria på dom i alla fall.

Peltonens jr skidor i lite längre längder påstås vara snarlika vuxenskidorna.

Link to comment
Share on other sites

Är på jakt efter ett par skatepjäxor till rottefella' date=' någon som har koll om någon butik har tokrea på några ?[/quote']

Inte tokrea, men 169 euro för ett par fischer rc 7 skate tyckte jag var billigt. Man hittar dem knappast i Sverige för under 2000 kr så här års ivf.

 

http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/23891

Tackar !

Link to comment
Share on other sites

Hej på er!

Nybakad skidåkare och ny på forumet och sitter på tusen frågor. Ska inte ta alla på en gång men...

Jag fick själv mina skidor och pjäxor i julklapp och har sen sedan dag 1 varit helt hooked. Går knappt en dag utan att jag besöker någon rolig butik och köper på mig valla, kläder eller nya stavar. Är snart på väg att sälja min bondkatt för att ha råd med att köpa ytterligare någon burkvalla. Tjejen har såklart ingen förståelse alls, och istället för att tjafsa med henne så tänkte jag försöka omvända henne.

 

Här är min fråga:

Jag ska försöka lura på henne stavar, dojjor och skidor. Någon som har tips på vad och var man ska köpa (bor i norrort sthlm)? Är det förresten någon större skillnad på dam kontra juniorutrustning?

Tjejen är en liten rackare på ca 155cm, men stark och vältränad som få. Vill helst inte lägga mycket mer än max 2500:- och där borde man väl ändå kunna få helt OK motionsutrustning för i dessa REA-tider?

Några fina REA-tips

Salomon Eqipe 9 i dammodell för 1299:- http://www.stadium.se/sport/langd/langdskidor/141682/salomon-equipe-9-vitane-cl?SelectedProductUUID=vrnCROioBOwAAAE6nugbDOKa

 

Salomon Vitane 8 dam 599:- http://www.stadium.se/sport/langd/langdpjaxor/129168/salomon-vitane-8-cl-pilot?SelectedProductUUID=RWrCROioPOMAAAE7DOYzMZNY#.USvUTDBWx8E

 

Oneway Storm 9.. 799.- (ta bort handtaget med varmlufts-pistol och kapa med bågfil) http://www.stadium.se/sport/langd/langdstavar/113761/one-way-diam-storm-9-max?SelectedProductUUID=0QHCROioFRwAAAErc89hm1_b#.USvUfjBWx8E

Link to comment
Share on other sites

köpt nya fischer rcs skate och söker nu skor till dessa..

 

några förslag? någon som kör rea på fischer rcs skor eller rossignol xium skate?

haijaa.fi har rea på ströstorlekar i skor bla xium skate.

tack för tipset men jag köpte fischer rcs carbonlite från sportconrad för 2200:-

hoppas man blir nöjd

Link to comment
Share on other sites

köpt nya fischer rcs skate och söker nu skor till dessa..

 

några förslag? någon som kör rea på fischer rcs skor eller rossignol xium skate?

haijaa.fi har rea på ströstorlekar i skor bla xium skate.

tack för tipset men jag köpte fischer rcs carbonlite från sportconrad för 2200:-

hoppas man blir nöjd

Vad var priset i euro? Funderar på att köpa därifrån, men det kostar ju 349 euro = 2800 skr?

Link to comment
Share on other sites

XXL.se rear ju på swixstavar hela tiden nu lite i skymundan

De har årets CT1, CT2 och CT3 med bytbara trugor för 2 000 kr, 1 000 kr och 500 kr samt lite lite färre av de mytomspunna northugstavarna CT23 för 560 kr som är av fjolårsmodell med icke utbytbara trugor.

 

Bara sök på swix och längdskidor, det verkar dock som att det går åt as we speak

 

Har precis beställt ett par av de sistnämnda att ha i reserv för mina CT2 för klassiskt men annars är ju 1 000 spänn för CT2 ett mkt bra pris även om det är i överkant för en sopa som jag :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...