Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

Hejsan!

 

Är 15 år och kör skate men behöver ett par nya stavar. Har hyfsat bra teknik och är 180 cm. Har kollat på Swix rc302 (ct3) för runt femhundralappen, men vill självklart ha så mycket stav för pengarna som möjligt. Är detta ett bra köp eller hittar jag något bättre nu på vårkanten för detta pris? (Tror jag ska ha 165 cm stavar eftersom 180x0.9=162 cm, men är inte säker)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kolla Rc 121 också. Diskussion i annan tråd menar att den är jämförbar med CT2. XXL Sport. Edit: ser att den längsta staven är 155 cm. Kör klassiskt!

Haha, blir dyrare att köpa en hel uppsättning med klassiska grejjer jämfört med att köpa ett par fina stavar. Problemet är ju bara att 121 är så dyr (inte så stor budget, kanske mellan 500-1000 kronor.

 

Edit: Du kanske menade Northugstaven? Har mailat XXL och frågat om den fanns i längre längd men tyvärr. Annars hade jag absolut klippt till på den, men behöver som sagt ungefär 165 cm stav.

Edited by Les chaussettes
Link to comment
Share on other sites

Alewalds i Sthlm har ganska bra utbud o priser på skidor nu. Bla carbonlite cold för 2 tkr (om jag minns rätt). - dock i princip inget för +75 kg. - hade tänkt slå till på carbonlite s-track (för 4 tkr), men de var nog för mjuka för mig. Heder till Klas som "vägrade" sälja till mig, trots att jag var såååå sugen på att köpa.
Link to comment
Share on other sites

tack för tipset AndersH, for dit som en avlöning, men... - scheisse! - den som köpt den skidan får stå till svars inför mig!

- de hade nu bara kvar upp till 37/39 ngnting... - synd, sanslöst bra pris. Grymt oxå att slippa nisplattan, då jag har salomon. var förbu ngra staium o intersport oxå i city, men hade oxå bara för typ upp till 70/75 kg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Köpte den rödsvarta racingstaven från dem förra året och de skickade gärna. Ring och prata med dem. Är det den nya svartguldiga som erbjuds i år?

Dom hade både den rödsvarta (som väl är mer orange?) och den helsvarta. Samma pris. Fanns minst 10 par i lördags.

Link to comment
Share on other sites

Köpte den rödsvarta racingstaven från dem förra året och de skickade gärna. Ring och prata med dem. Är det den nya svartguldiga som erbjuds i år?

Dom hade både den rödsvarta (som väl är mer orange?) och den helsvarta. Samma pris. Fanns minst 10 par i lördags.

Riktigt bra pris för de nya helsvarta. Den nya modellen lär ha bättre kontrollremmar också. Mina svart-orange som jag köpte där förra året har jag förärat med Leki-handtag.

Link to comment
Share on other sites

Köpte den rödsvarta racingstaven från dem förra året och de skickade gärna. Ring och prata med dem. Är det den nya svartguldiga som erbjuds i år?

Dom hade både den rödsvarta (som väl är mer orange?) och den helsvarta. Samma pris. Fanns minst 10 par i lördags.

Riktigt bra pris för de nya helsvarta. Den nya modellen lär ha bättre kontrollremmar också. Mina svart-orange som jag köpte där förra året har jag förärat med Leki-handtag.

Ski-Gos remmar är ett kapitel för sig. Sliter ut 3-4 par om året, brukar gå till butiken och få nya. I det här fallet var remmar av den sorten som går sönder rätt fort om man gillar staka...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Är dock bara Zero-modell. Inga "vanliga" skidor.

 

Citat från Facebook: "vi har fått tag på en världscupskida Madshus nanosonic zero fjolårsmodell som jag säljer för 1395:- finns också som paket för 3495:- billigare en så kommer det nog alldrig bli för world cup produkter."

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...