Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Precis, man måste googla fram allt på xxl för att hitta. I morse fanns det i alla storlekar. Börjar misstänka att allt inte stämmer när det gäller deras priser och lagersaldo.

Link to comment
Share on other sites

Ni som gör en del klipp på XXL hittar ni grejerna i butiker sen eller verkar mycket enbart gå via webb? Varje gång jag är inne i Uppsala finns det typ ingenting, "klippen" är slut för länge sedan eller finns inte ens i sortimentet, det trots att om man kollar lagersaldo på nätet står det typ alltid att det ska finnas i lager i nämnd butik. Vad jag har förstått så får man åtminstone webbpris om man lyckas hitta produkten i butiken, vilket ju är bra. Men hur ofta finns det egentligen? Känns som att webbutiken har sitt eget sortiment och det finner jag tråkigt då frakten kan hamna på allt upp till 500kr, i synnerhet stavar går ju inte att köpa, och då det inte finns en enda (i princip) stav i de fysiska butikerna ställer jag mig väldigt frågande till de här annonserna och prissättningarna. Nästa säsong ska jag hur som helst vara mer på hugget och åka in direkt de har något erbjudande för att ha en liten chans att hinna med.

Link to comment
Share on other sites

Ni som gör en del klipp på XXL hittar ni grejerna i butiker sen eller verkar mycket enbart gå via webb? Varje gång jag är inne i Uppsala finns det typ ingenting, "klippen" är slut för länge sedan eller finns inte ens i sortimentet, det trots att om man kollar lagersaldo på nätet står det typ alltid att det ska finnas i lager i nämnd butik. Vad jag har förstått så får man åtminstone webbpris om man lyckas hitta produkten i butiken, vilket ju är bra. Men hur ofta finns det egentligen? Känns som att webbutiken har sitt eget sortiment och det finner jag tråkigt då frakten kan hamna på allt upp till 500kr, i synnerhet stavar går ju inte att köpa, och då det inte finns en enda (i princip) stav i de fysiska butikerna ställer jag mig väldigt frågande till de här annonserna och prissättningarna. Nästa säsong ska jag hur som helst vara mer på hugget och åka in direkt de har något erbjudande för att ha en liten chans att hinna med.

har köpt allt på XXL på webben, bl.a. alla mina stavar :) CT2 o northugstavar. Tyvärr missade jag att köpa reserver på skate för 400 spänn men det var mest velande, ruskigt onödigt nu när Petter är tbx on top, tror man kan glömma såna priser framöver.

 

Varför ska du åka till butiken för? Du kollar varje torsdag på nätet vad de rear på och beställer.

 

Nu är dock skidsäsongen mer eller mindre slut hos dem

 

Skidor skulle jag inte köpa från dem iaf.

 

XXL är grymma på överblivna fjolårsgrejer av norska märken.

Link to comment
Share on other sites

har köpt allt på XXL på webben, bl.a. alla mina stavar :) CT2 o northugstavar. Tyvärr missade jag att köpa reserver på skate för 400 spänn men det var mest velande, ruskigt onödigt nu när Petter är tbx on top, tror man kan glömma såna priser framöver.

 

Varför ska du åka till butiken för? Du kollar varje torsdag på nätet vad de rear på och beställer.

 

Nu är dock skidsäsongen mer eller mindre slut hos dem

 

Skidor skulle jag inte köpa från dem iaf.

 

XXL är grymma på överblivna fjolårsgrejer av norska märken.

Intressant. Det var väl framför allt ett par billiga stavar jag var intresserad av tidigare i vinter. Och om då fraktkostnaden blir 149kr (hade iofs för mig att det var ännu mer) känns det lite motbjudande. Men visst, när det nu inte finns i butik, och om du dessutom beställer fler saker så blir ju frakten ett mindre problem. Och så klart om det är dyrare varor..

Link to comment
Share on other sites

Jag har köpt det mesta i sportväg på XXL de senaste tre åren (cykel, skidor och några avstickare hos Intersport borträknade).

Det är för långt mer än vad jag vågar nämna :o. Normalt går priserna hos XXL i cykler, dvs ett lågt pris återkommer förr eller senare om det inte är utgående varor. Missar man tåget så är det bara att vänta på nästa om det inte är något man måste ha just för stunden. Det är en lika dålig idé att köpa cykelprylar innan Vätternrundan som skidprylar före Vasaloppet etc. Handla på eftersäsong det som behövs inför kommande säsong och man kan göra fina fynd (förutsatt att prylarna kommer till användning då).

Link to comment
Share on other sites

Såg att Oslo Sportslager har Swix CT2 Team med TBS för 799NOK.

Kan vara en bra rullskidstav.

Tänk bara på att det kommer till moms, frakt och tull. Jag köpte ett par ct2or därifrån för ett par år sedan. Kanonpriset blev inte riktigt det jag hade tänkt mig

Link to comment
Share on other sites

Intressant. Det var väl framför allt ett par billiga stavar jag var intresserad av tidigare i vinter. Och om då fraktkostnaden blir 149kr (hade iofs för mig att det var ännu mer) känns det lite motbjudande. Men visst, när det nu inte finns i butik, och om du dessutom beställer fler saker så blir ju frakten ett mindre problem. Och så klart om det är dyrare varor..

var tvungen att kolla vad du surrar om för 149 kr :)

Min sista order var ett par swix northugstavar för 560 spänn och frakten var 39 kr.

 

Tyvärr verkar de ha ändrat så att stavar går inte att få levererade till postombud utan bara hemleverans, provade alldeles nyss. Det vore tråkigt om postombuden börjar obstruera med stavpaket faktiskt för det är sån skidutrustning jag inte vill lägga så mkt på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om man prenumererar på XXL nyhetsbrev så kan man köpa swix c2 klassiska rullskidor för 1799:- fram till i morgonbitti.

Kliar lite i fingrarna. Tolkar det som att natten fram till mån (18.00-09.00) också ger samma pris om man är registrerad. Nackdelen är att inte kan välja trögare hjul.

Link to comment
Share on other sites

Får passa på att tacka för tipset. Blev en Skierg-fristående. Leveranstid 6 veckor dessvärre. Aja, ger mig i alla fall tid att fundera ut vilken möbel jag ska kasta ut för att få plats med eländet.  :D

Link to comment
Share on other sites

Får passa på att tacka för tipset. Blev en Skierg-fristående. Leveranstid 6 veckor dessvärre. Aja, ger mig i alla fall tid att fundera ut vilken möbel jag ska kasta ut för att få plats med eländet.  :D

Fick min levererad på skärtorsdagen, måste varit en del som beställt. Är riktigt nöjd med den.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.stadium.se/sport/langd/klader/208705/odlo-m-pant-stryn?SelectedProductUUID=oFbCROinW7oAAAFHQNNjGuuG#.VUEiWfB_brE

 

Svarta Odlo Stryn tights 400 kr (ord 900 kr) lite tunnare

 

Fick hem mina precis med ytterligare 25 procent från medlemsrabatten i helgen, känns som mkt gedigen kvalitet, behövde ett par lite tunnare tights för soliga dagar med nollföre.

 

fanns bara small kvar för damer så jag skippar den länken

 

Odlo är bra grejer, förhoppningsvis fortsätter de att vara ett okänt märke i sverige

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nästan i klass med när Stadium skyfflade ut de sista Everest-rullskidorna: http://www.xxl.se/vintersport/langdskidor/rullskidor/rullskidspaket/rullskidspaket-oneway-classic-6-m-bindning-15/p/bp/1113327_b

Oneway 6 Classic inkl bindning för 999kr

 

Priset är ju väldigt lockande, men jag har lite svårt att motivera ett köp. Hut trögrullande är de jämfört med ett par Elpex Evo med tvåor? 
 
Hittar inte heller någon info om skidorna på nätet - skumt? 
Link to comment
Share on other sites

 

Priset är ju väldigt lockande, men jag har lite svårt att motivera ett köp. Hut trögrullande är de jämfört med ett par Elpex Evo med tvåor? 
 
Hittar inte heller någon info om skidorna på nätet - skumt? 

 

I jämförelse med mina Swenor FInstep med 2:or så går mina OneWay i snitt 30 sekunder långsammare varje kilometer. Då åker jag på runt 3.20min/km med Swenoren. Kan tilläggas att jag har dessa skidor http://www.xxl.se/vintersport/langdskidor/rullskidor/oneway-classic-7-rullskida/p/1096682_1_style

Lär vara väldigt lika.

Avråder dig från att köpa dem, men om du vil känna av minsta ojämnhet på helt nylagd asfalt är det säkert "bra" skidor ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...