Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dagens REA-tips!


kokobob

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Törs man köpa skidor online från XXL? Gäller inte bara skidorna ovan utan mer generellt. Tänker mest på vad man har läst på Pölders blogg mm. om de mängder (inte bokstavligt talat med ni förstår) med skidor som skickas tillbaka till tillverkarna på grund av lustiga spannkurvor etc. Känns lite dumt att köpa skidor från "andrasorteringen" även om priset onekligen lockar.

Link to comment
Share on other sites

Törs man köpa skidor online från XXL? Gäller inte bara skidorna ovan utan mer generellt. Tänker mest på vad man har läst på Pölders blogg mm. om de mängder (inte bokstavligt talat med ni förstår) med skidor som skickas tillbaka till tillverkarna på grund av lustiga spannkurvor etc. Känns lite dumt att köpa skidor från "andrasorteringen" även om priset onekligen lockar.

Ja, via deras webshop skulle jag inte köpa. Jag var in till fysik butik och testade... Nu hade de bara två par i min längd inne och alla i cold, jag ville ha en varm skida så det blev inget köp. Men de mäter med Skiselector i iaf min närmaste butik samt på nätet. Men på nätet vet man ju inte hur noga de är...

Link to comment
Share on other sites

KV+ Tempesta staver med clip-system for avtagbar kontrollrem på G-Sport, nypris 1299 NOK, på salg til 500,-. Flere vanlige størrelser tilgjengelig. Fikk akkurat et par 155 i posten selv.

 

https://www.gsport.no/produkt/168842/kv-tempesta-clip-skistav

 

De sender nok ikke til Sverige, men det går vel å få levert til en norsk kompis eller en butikk nært grensen. 

 

Clip system: 

 

Det funket veldig bra i stuen, så får vi se hvordan det funker i minusgrader.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Nu börjar mellandagsrean och nog för att jag tycker skistart är bra. Trevligt bemötande, bra service, snabbba leveranser och stort kunnande. Men. Deras prissättning är högst förvirrande. Dom har verkligen tagit rea-året-om-på-allt till en helt ny nivå. Dom har alltid rea på allting. Deras ordinare priset har aldrig gällt och det stör mig aningen. Fult sa biff. Lurendrejeri sa buff.
Link to comment
Share on other sites

Nu börjar mellandagsrean och nog för att jag tycker skistart är bra. Trevligt bemötande, bra service, snabbba leveranser och stort kunnande. Men. Deras prissättning är högst förvirrande. Dom har verkligen tagit rea-året-om-på-allt till en helt ny nivå. Dom har alltid rea på allting. Deras ordinare priset har aldrig gällt och det stör mig aningen. Fult sa biff. Lurendrejeri sa buff.

Förklara det lite bättre, hur ordinarie priser gäller på rea.

Link to comment
Share on other sites

Förklara det lite bättre, hur ordinarie priser gäller på rea.

Det är väl bara surfa in på skistart och kolla. Du kan kolla vilken dag på året somhelst, black friday, mellandagsrea, midsommarrea, minkatthardöttrea osv. Det är alltid rea på nästan alla produkter. Det är deras grej och det är hästskojeri.

 

Men annars tycker jag skistart är väldigt bra. Det vill jag påpeka. Xxl kör ju lite med samma stil. Allt är på rea. Även helt nya proudkter. Just när det gäller längdskidor kör många med ständig rea. Det gäller även en viss del pölder. Alltid rea. Jag tror det beror på att konsumenten förväntar sig att kunna köpa säsgongprodukter, likt skidor, till ett klippris. Det vet branschen om. Därav löjliga ord priser som produkten aldrig har sålts för. Detta tycker jag är bra om konsumten upplys om. Jag gick väl på skistarts fuleri många gnger i början. Bla trodde jag att deras redline carbon skate var ett "klipp just nu" . Det var så de lanserades. Det var förra hösten det. Dom finns fortarande kvar till samma pris. Naturligtvis.

Link to comment
Share on other sites

Men i den här tråden har vi möjlighet att få tips på lägstapris oavsett om det kallas op eller reapris. Om det förekommer rea eller procentdagar kan det verka hämmande på köp till ordinarie priser, om man missat readagarna. Om köparen inte är i akut behov av varan väntar denne på nästa rea eller om någon annan butik sätter ner priset på varan. Sen beror det på vad det är, just skidor är det riskfyllt att köpa, då russinen ofta har plockats ur kakan, fast tillhör man en minoritet på marknaden finns det chans att hitta bra skidor till nedsatt pris.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...