Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

INTERSPORTLOPPET


Conny

Recommended Posts

fanskaps helvete...

Jag tror du kommer att ta dig fort neråt i tid om du tränar på' date=' så inte behöver du gräma dig över att du missade ett led denna gång.

Får du bort överdragsklädseln och sätter på dig tävlingsdräkten till nästa gång sparar du någon minut. :)

 

Är nöjd att jag hamnade i led 2, kunde man inte tro när man köpte längdskidor för drygt ett år sen. :)

Man kan väl nästan gå för fullt från början då i Vasan?[/quote']

Ja, självklart! Det var bara en liten snabbreaktion, 3:39 från led 3. Å andra sidan vet jag att jag har två lopp till och att ha varit 3:39 ifrån med Dåligt glid gör mig övertygad om att jag kommer klara led 3 i något av dessa lopp :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 467
  • Created
  • Last Reply
visst måste det ha varit taskig seedning på detta lopp?

det var ju ändå ett antal elitåkare med och endast lite drygt 50sek på elitledet

hade ju trott att det va bättre med loppen runt Mora men ack va man bedrar sig,

Seedningen för Elit-ledet var lite tuff, men resten var väl rätt ok ändå. Brukar dom inte lägga 10min i tidsskillnad på varje led? Nu blev det ju 12min mellan gränsen för elit och led 1, så kanske gränsen för Elit borde ha varit 2.08 istället..

Anyway, jag är glad, seedade upp mig till led 1 som var målet inför vasaloppet :)

Link to comment
Share on other sites

YEES är så j-vla nöjd=D trodde aldrig att jag skulle stå i 3;e led i v-loppet i år.....=) fan va gött.. nu blir det till att jaga startplats i vasan då......=D

 

inte heller dåligt att seeda upp sig 4a led sedan öppet spår 2010....mycket nöjd måste jag säga....=)

 

ska det bli en forum klunga i vasan kanske......;)

Tur att vi gjorde ett ryck i Läde, och sedan bara ökade ända in i mål ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja det var en jäkla tur att man la in ett ryck där....och som du säger , så var det bara att öka hela vägen in.......=) klev du upp något led du också eller....?

Startade i led 3 förra året men åkte ner i 4 an (med 3 min.). Men nu är man där igen

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Hur lägger ni upp taktiken?

 

Blir det utan fästvalla?

Fördelen är att man kan borra ner sig och inte fundera så mycket mer då. :)

 

Tyckte Lundbäcksbackarna var dåligt preparerade förra året men det snöade ju nästan 10 centimeter fluffsnö innan start då.

Link to comment
Share on other sites

Hur lägger ni upp taktiken?

 

Blir det utan fästvalla?

Fördelen är att man kan borra ner sig och inte fundera så mycket mer då. :)

 

Tyckte Lundbäcksbackarna var dåligt preparerade förra året men det snöade ju nästan 10 centimeter fluffsnö innan start då.

har du hunnit testa dina nya skidor än vasa? tänkte om det är rätt spann så borde det ju inte vara nå problems med fästvalla :)

Link to comment
Share on other sites

Hur lägger ni upp taktiken?

 

Blir det utan fästvalla?

Fördelen är att man kan borra ner sig och inte fundera så mycket mer då. :)

 

Tyckte Lundbäcksbackarna var dåligt preparerade förra året men det snöade ju nästan 10 centimeter fluffsnö innan start då.

har du hunnit testa dina nya skidor än vasa? tänkte om det är rätt spann så borde det ju inte vara nå problems med fästvalla :)

Jo men det är svårt att säga hur de går, har varit dåligt med testmöjligheter.

Har ju ett par Madshus Hypersonic som går väldigt bra men de är spannlösa i princip, så vi får se. Lite enklare med rullskidor helt klart.

 

Är du på G till detta lopp ändå? :)

Link to comment
Share on other sites

Hur lägger ni upp taktiken?

 

Blir det utan fästvalla?

Fördelen är att man kan borra ner sig och inte fundera så mycket mer då. :)

 

Tyckte Lundbäcksbackarna var dåligt preparerade förra året men det snöade ju nästan 10 centimeter fluffsnö innan start då.

har du hunnit testa dina nya skidor än vasa? tänkte om det är rätt spann så borde det ju inte vara nå problems med fästvalla :)

Jo men det är svårt att säga hur de går' date=' har varit dåligt med testmöjligheter.

Har ju ett par Madshus Hypersonic som går väldigt bra men de är spannlösa i princip, så vi får se. Lite enklare med rullskidor helt klart.

 

Är du på G till detta lopp ändå? :)[/quote']

ha ha nä på g efter förkylning kanske(känner mig dock sämre i halsen idag :( ) men inte till detta lopp.skulle va kul men jag laddar för harsa helgen efter istället :)

Link to comment
Share on other sites

Visst är det möjligt att hämta nummerlapp på morgonen vid starten i Oxberg? Hur har det varit tidigare år?

NUMMERLAPPAR: Hämtas på Intersport i Mora på fredagen 20/1 mellan

10.00-18.00.

I Oxberg på lördagen 21/1 från 08.30.

 

Källa:

http://intersportloppet.ifkmorask.se/wp-content/uploads/2012/01/PM-2012.pdf

 

------------------------------------

 

Angående snötillgång:

Med glädje kan vi konstatera att vi har fina förutsättningar inför Intesportloppet de 21 januari! På den ordinarie bansträckningen är det idag fint skidföre och vi hoppas kylan håller i sig och att vi kan genomföra loppet på HalvVasasträckningen som vi tänkt. Skulle det mot förmodan bli töväder igen så är det gott om snö på båda våra reservalternativ, Evertsberg och Grönklitt. Så Intersportlopp blir det! Ni är alla varmt välkomna till det heta seedningsloppet på Vasaloppsarenan! Obs! Sista anmälan 13 januari!!

 

Källa:

http://intersportloppet.ifkmorask.se/?p=393

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...