Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

INTERSPORTLOPPET


Conny

Recommended Posts

det blev akuten på mora lasarett efter loppet men nu börjar det ordna upp sig! :) bra insatser av team skidforum - andreas87 ' date=' mmg 3a i damklassen!!! och kentona![/quote']

Vad hände!??! Och hur gick det pcaringsmässigt och tider?

andreas=2.18.09 vasa=2.19.34 mmg=2.19.59 kentona=2.27 höger lins åkte ur i första riktiga nedförsbacken och satte sig och gnagde. Sedan lättade vänster lins och la sig som en dimma framför ögat någonstans efter eldris, kände mer än såg spåren på slutet, trodde det var glasögonen som imma först. Blir att åka till optiker på måndag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 467
  • Created
  • Last Reply
det blev akuten på mora lasarett efter loppet men nu börjar det ordna upp sig! :) bra insatser av team skidforum - andreas87 ' date=' mmg 3a i damklassen!!! och kentona![/quote']

Men herregud!

Hur mår du????

det känns som grus i ögat men är väldigt mycket bättre nu. Förut värkte det rejält. Ingen fara med vasa. :)

Link to comment
Share on other sites

det blev akuten på mora lasarett efter loppet men nu börjar det ordna upp sig! :) bra insatser av team skidforum - andreas87 ' date=' mmg 3a i damklassen!!! och kentona![/quote']

Men herregud!

Hur mår du????

det känns som grus i ögat men är väldigt mycket bättre nu. Förut värkte det rejält. Ingen fara med vasa. :)

Skönt! :)

Akta ögonen nu!

Link to comment
Share on other sites

Fick storstryk av er alla, 230:20, hade hoppats på att jag var bättre...., när stål Anna kom bakifrån och körde om mig vaknade jag till, ville inte få stryk av D50....., jag ska nog fokuserar på det jag är bra på, rullskidor, hatar trögföre, tappar också insperation när det går dåligt, snittar 10 slag högre på rullskidtävling. Jag är inte bitter, men trodde innan loppet på led 2 seedning, men nu är jag nog inte ens nära. Hoppas köra bättre på återstående snötävlingar. Mr skidresultat.se imponerade 213,, ni andra också, grattis! Fick stryk av Mario med typ 6.
Link to comment
Share on other sites

Fick storstryk av er alla, 230:20, hade hoppats på att jag var bättre...., när stål Anna kom bakifrån och körde om mig vaknade jag till, ville inte få stryk av D50....., jag ska nog fokuserar på det jag är bra på, rullskidor, hatar trögföre, tappar också insperation när det går dåligt, snittar 10 slag högre på rullskidtävling. Jag är inte bitter, men trodde innan loppet på led 2 seedning, men nu är jag nog inte ens nära. Hoppas köra bättre på återstående snötävlingar. Mr skidresultat.se imponerade 213,, ni andra också, grattis! Fick stryk av Mario med typ 6.

Bra jobbat Rotebro, även om du fick storstryk av Göran (men det var väl ingen överraskning det är väl bara på asfalt som du kan staka ifrån honom :)

Antar att det inte räcker till 2:an för dig, vilket kanske gör att man får sällskap till någon annan seedningstävling (vilka som nu blir av denna vinter) t ex Bergebo/Hornberg/Bessemer el liknande. Surt att jag inte kunde köra men det går ju fler tåg (lopp)...

Link to comment
Share on other sites

det blev akuten på mora lasarett efter loppet men nu börjar det ordna upp sig! :) bra insatser av team skidforum - andreas87 ' date=' mmg 3a i damklassen!!! och kentona![/quote']

Vad hände!??! Och hur gick det pcaringsmässigt och tider?

andreas=2.18.09 vasa=2.19.34 mmg=2.19.59 kentona=2.27 höger lins åkte ur i första riktiga nedförsbacken och satte sig och gnagde. Sedan lättade vänster lins och la sig som en dimma framför ögat någonstans efter eldris, kände mer än såg spåren på slutet, trodde det var glasögonen som imma först. Blir att åka till optiker på måndag.

Jag måste ha åkt med er men fick helt bränslestopp sista 5 km. Alldeles för lite dricka under loppet. Jo jag svettades mer än väntat ..... 2:20 :50 NÅNTING .

Link to comment
Share on other sites

Vad hände!??! Och hur gick det pcaringsmässigt och tider?

andreas=2.18.09 vasa=2.19.34 mmg=2.19.59 kentona=2.27 höger lins åkte ur i första riktiga nedförsbacken och satte sig och gnagde. Sedan lättade vänster lins och la sig som en dimma framför ögat någonstans efter eldris' date=' kände mer än såg spåren på slutet, trodde det var glasögonen som imma först. Blir att åka till optiker på måndag.[/quote']

Jag måste ha åkt med er men fick helt bränslestopp sista 5 km. Alldeles för lite dricka under loppet. Jo jag svettades mer än väntat ..... 2:20 :50 NÅNTING .

Grön dräkt (Högbo, något grått vid halsen) och Racewax-stavar orange? :)

Link to comment
Share on other sites

jajamen, Valbo AIF. Vart drog du?

Jag drack bara 3-4 dl under loppet. Hjärnblödning!! Trodde det skulle vara fler vätskestationer, hoppade första med vatten :(

men trots allt. Bra lopp för att inte vara perfekt.

Hur var du klädd?

Lite småsnålt att bara servera vatten vid första kontrollen! Du var ju grym i dag racewax!

Link to comment
Share on other sites

jajamen' date=' Valbo AIF. Vart drog du?

Jag drack bara 3-4 dl under loppet. Hjärnblödning!! Trodde det skulle vara fler vätskestationer, hoppade första med vatten :(

men trots allt. Bra lopp för att inte vara perfekt.

Hur var du klädd?[/quote']

Lite småsnålt att bara servera vatten vid första kontrollen! Du var ju grym i dag racewax!

Ja det med Högbo får Stebe ta på sig, man blir ju indoktrinerad. ;)

 

Jag hade Swix/Team Skidforum-byxor och mössa - gulblåa och blåvit Craft-tröja, Casco-brillor och så stakade jag frenetiskt oavsett lutning. :)

Link to comment
Share on other sites

jajamen, Valbo AIF. Vart drog du?

Jag drack bara 3-4 dl under loppet. Hjärnblödning!! Trodde det skulle vara fler vätskestationer, hoppade första med vatten :(

men trots allt. Bra lopp för att inte vara perfekt.

Hur var du klädd?

Förresten fick jag för mig att du hade några ovanliga skidor?

Link to comment
Share on other sites

1a tävlingen för säsongen avklarad!Hade en rätt trevlig Team skidforumdag måste jag säga!Ett tag låg ju både Andreas,Vasa och jag på ett fint 'team'-led;b..

 

Hade lite krångel i början av loppet!Ramlade och min sportdryck frös ju på de 20 min jag planerat köra först!Så det blev bara lite vatten första timmen..Tror det straffade sig litet i att jag t ex inte orkade hänga med Vasa, när han drog på, på slutet!!;)

 

Hade bra skidor i dag!Men har ofta problem att tävla när det är så kallt, så jag är glad att man inte förfrös något!Nästa gång ska jag försöka hänga på Andreas när han kommer!Då kanske man kan slå den däringa Ulrika P ( dubbel Vasaloppsegrarinna en gång i tiden)..Strand att man skulle bli 55 sek efter i dag!

Bra jobbat alla som var med i dag!Det var rätt tuffa förhållanden i dag!Kallt och kärvt!

Link to comment
Share on other sites

jajamen' date=' Valbo AIF. Vart drog du?

Jag drack bara 3-4 dl under loppet. Hjärnblödning!! Trodde det skulle vara fler vätskestationer, hoppade första med vatten :(

men trots allt. Bra lopp för att inte vara perfekt.

Hur var du klädd?[/quote']

Lite småsnålt att bara servera vatten vid första kontrollen! Du var ju grym i dag racewax!

Ja det med Högbo får Stebe ta på sig, man blir ju indoktrinerad. ;)

Jag hade Swix/Team Skidforum-byxor och mössa - gulblåa och blåvit Craft-tröja, Casco-brillor och så stakade jag frenetiskt oavsett lutning. :)

Valbo är bara stenkastet från Högbo ;) Sedan har vi ju samma träningsaréna.

Link to comment
Share on other sites

1a tävlingen för säsongen avklarad!Hade en rätt trevlig Team skidforumdag måste jag säga!Ett tag låg ju både Andreas,Vasa och jag på ett fint 'team'-led;b..

 

Hade lite krångel i början av loppet!Ramlade och min sportdryck frös ju på de 20 min jag planerat köra först!Så det blev bara lite vatten första timmen..Tror det straffade sig litet i att jag t ex inte orkade hänga med Vasa, när han drog på, på slutet!!;)

 

Hade bra skidor i dag!Men har ofta problem att tävla när det är så kallt, så jag är glad att man inte förfrös något!Nästa gång ska jag försöka hänga på Andreas när han kommer!Då kanske man kan slå den däringa Ulrika P ( dubbel Vasaloppsegrarinna en gång i tiden)..Strand att man skulle bli 55 sek efter i dag!

Bra jobbat alla som var med i dag!Det var rätt tuffa förhållanden i dag!Kallt och kärvt!

Grymt bra kört MMG och resten av Teamet, ser fram mot en ny jämn batalj i VL eller kanske i Mattila! De är klart du skall in bland de tio!

Link to comment
Share on other sites

Lite småsnålt att bara servera vatten vid första kontrollen! Du var ju grym i dag racewax!

Ja det med Högbo får Stebe ta på sig' date=' man blir ju indoktrinerad. ;)

Jag hade Swix/Team Skidforum-byxor och mössa - gulblåa och blåvit Craft-tröja, Casco-brillor och så stakade jag frenetiskt oavsett lutning. :)[/quote']

Valbo är bara stenkastet från Högbo ;) Sedan har vi ju samma träningsaréna.

Grattis Stefan (stebe) till bronset. Kul att du var nöjd med glidet.

Ska ut o kolla om 15 km är åkbart i Högbo med fulskidorna :)

Link to comment
Share on other sites

Fick storstryk av er alla' date=' 230:20, hade hoppats på att jag var bättre...., när stål Anna kom bakifrån och körde om mig vaknade jag till, ville inte få stryk av D50....., jag ska nog fokuserar på det jag är bra på, rullskidor, hatar trögföre, tappar också insperation när det går dåligt, snittar 10 slag högre på rullskidtävling. Jag är inte bitter, men trodde innan loppet på led 2 seedning, men nu är jag nog inte ens nära. Hoppas köra bättre på återstående snötävlingar. Mr skidresultat.se imponerade 213,, ni andra också, grattis! Fick stryk av Mario med typ 6.[/quote']

Bra jobbat Rotebro, även om du fick storstryk av Göran (men det var väl ingen överraskning det är väl bara på asfalt som du kan staka ifrån honom :)

Antar att det inte räcker till 2:an för dig, vilket kanske gör att man får sällskap till någon annan seedningstävling (vilka som nu blir av denna vinter) t ex Bergebo/Hornberg/Bessemer el liknande. Surt att jag inte kunde köra men det går ju fler tåg (lopp)...

Körde på 2,23. Hade problem i mitten av loppet med dåligt fäste där det var mjuka spår. Väggade vid Vasslan. Kom dock tillbaka efter Oxberg och var riktigt stark i stakningen på slutet. Bra stakat av Vasa hela vägen. Grymt.

Link to comment
Share on other sites

2,24 för led 2 & 2,34 led 3?

Jag tror du kan lägga på 3min på dessa gränstider....om man kollar seedningstabbelen från ifjol så går ofta gränsen för led 1 ca. 15min efter segertiden och sen 25min efter segraren för led 2 35min för led 3 osv. detta gällde ifjol och om segraren var en riktigt bra Elitåkare och längden på loppet var mellan 42-46km, Jag anser iår att Jimmie tillhör den yppersta värdseliten i långlopp så vi får väl se om jag har rätt eller fel.

 

Mitt tips/gissning med 1min felmariginal:

Elit = 2:06

Led 1 = 2:17

Led 2 = 2:27

Led 3 = 2:37

osv.....

 

Som sagt är det bara en vilg gissning :)

Link to comment
Share on other sites

Ja det med Högbo får Stebe ta på sig' date=' man blir ju indoktrinerad. ;)

Jag hade Swix/Team Skidforum-byxor och mössa - gulblåa och blåvit Craft-tröja, Casco-brillor och så stakade jag frenetiskt oavsett lutning. :)[/quote']

Valbo är bara stenkastet från Högbo ;) Sedan har vi ju samma träningsaréna.

Grattis Stefan (stebe) till bronset. Kul att du var nöjd med glidet.

Ska ut o kolla om 15 km är åkbart i Högbo med fulskidorna :)

Tack! Black Vasan gled kungligt :) gav mersmak. Hoppas på revansch på silvermedaljören nästa helg ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...