Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2012 ¤Medaljstriden¤


Recommended Posts

har nu reggat mig på funbeat så det kommer väl lite info där snart.

hoppas jag klara av hålla det uppdaterat trots VÄLDIGT mediokra datakunskaper :D

Kul! Välkommen! datakunskaper behövs inte där, bara att fylla i träningskalendern.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 712
  • Created
  • Last Reply
Så ja... En Merida 903 -10 köpt för 4995 spänn, nybegagnad (i en affär så klart) :P

 

Löppasset gick också över förväntan. Startade lugnt men landade ändå på 4:18 tempo på 5,5km ;) Ni får se upp på Coopertestet efter ett antal intervall-tusingar från min sida!

4:18 tempo.suck..... ja i löpning är nog den 36 åriga golvet långt efter dig :)

men jag får springa mitt coopertest och sedan resten av sommaren ha målet att kapa den tiden så mycket det bara går ;)

jag har kommit till den insikten att min kropp inte är gjord för löpning :D

Link to comment
Share on other sites

Så ja... En Merida 903 -10 köpt för 4995 spänn' date=' nybegagnad (i en affär så klart) :P

 

Löppasset gick också över förväntan. Startade lugnt men landade ändå på 4:18 tempo på 5,5km ;) Ni får se upp på Coopertestet efter ett antal intervall-tusingar från min sida![/quote']

4:18 tempo.suck..... ja i löpning är nog den 36 åriga golvet långt efter dig :)

men jag får springa mitt coopertest och sedan resten av sommaren ha målet att kapa den tiden så mycket det bara går ;)

jag har kommit till den insikten att min kropp inte är gjord för löpning :D

Som tur är ska vi inte springa till mora! :)

 

Jag är heller ingen löpare.... Sist jag sprang cooper var i hockeyn 1996 (25 år) fick jag 11.xx .... Ska bli spännande..... Är faktiskt lite gubborolig för om kroppen håller att maxa i löpning...

Link to comment
Share on other sites

Så ja... En Merida 903 -10 köpt för 4995 spänn' date=' nybegagnad (i en affär så klart) :P

 

Löppasset gick också över förväntan. Startade lugnt men landade ändå på 4:18 tempo på 5,5km ;) Ni får se upp på Coopertestet efter ett antal intervall-tusingar från min sida![/quote']

4:18 tempo.suck..... ja i löpning är nog den 36 åriga golvet långt efter dig :)

men jag får springa mitt coopertest och sedan resten av sommaren ha målet att kapa den tiden så mycket det bara går ;)

jag har kommit till den insikten att min kropp inte är gjord för löpning :D

Som tur är ska vi inte springa till mora! :)

Jaa.det är en j-kla tur det! :D

Link to comment
Share on other sites

Inte min heller. Brukar alltid dra på mig ngn mindre skada eller så när jag springer för mycket. En skön morgonrunda igår på nästan 13 km blev det iaf. Inte i Adams tempo men 4.41 eller så var bra för mig. :)

Har inte sprungit på dom senaste 10-15 åren men ifjol lurade ett par som frugan och jag umgås med,med oss på lidingöloppet.jag gick med på att springa 15km loppet.hade nåt problem hela säsongen.var det inte insidan knä så var det utsidan el.höften,el.foten..........

i år ska jag satsa mycket mer på rullisar och stavgång(backe)/elghufs men ska försöka springa iallafall en gång i veckan. jag körde skidor hela vintern nu utan att känna en enda skavank!

Link to comment
Share on other sites

4:18 tempo.suck..... ja i löpning är nog den 36 åriga golvet långt efter dig :)

men jag får springa mitt coopertest och sedan resten av sommaren ha målet att kapa den tiden så mycket det bara går ;)

jag har kommit till den insikten att min kropp inte är gjord för löpning :D

Som tur är ska vi inte springa till mora! :)

Jaa.det är en j-kla tur det! :D

Jaa ni... En himla tur e det... Kom ihåg att jag bara sprang 5,5km, Kentas 13km i 4:41 tempo har jag aldrig varit i närheten av. :)

 

Detta är ju dessutom mest ett test för egen del, för att se hur mkt man utvecklas. Som sagt några gånger tidigare ju löptempo inte samma sak som hur Vasan kommer gå. Det är väl inte konstigt att jag som väger 64kg är snabbare än vissa andra här, kör vi istället ett styrketest med vikter hamnar jag nog bland de sista, antagligen allra sist.

Link to comment
Share on other sites

Löpning ja. Körde en 6,7 km slinga som är mycket upp och ner på 5,30 tempo. Och det är jag inte missnöjd med. Förra året sprang jag Göteborgsvarvet utan att ha sprungit en meter innan. Bestämde mig för en återbudsplats samma morgon. Jag kom i mål, men låren var inga kompisar efter ca halva varvet. Inte så smart. Men det fick mig att börja träna och nu kan jag uppskatta ett löppass. Men skidor uppskattar jag inte bara, I simply love it. Mitt livs rullskidpremiär sker nog nästa helg - skall bli intressant att se hur det funkar.
Link to comment
Share on other sites

Skönt att se era löpresultat.

Själv jobbar jag åt andra hållet och är på väg hem från en långhelg i Sälen ;-)

Åtta timmar på tre dagar fick det bli denna gång, har även börjat fuska lite med skate och det var ju förbaskat roligt. Synd att skidorna kommer få vila så länge nu.

Link to comment
Share on other sites

27 kilometer löpning såhär på morgonkvisten i göteborg, med lätta inslag av snö som singlade ner från himlen. Nu får ni passa er, jag tänker bli ett långdistans-mongo :)

Fantastiskt bra Fisk! Slår nog mitt längsta långpass i löpning med typ 12km :P

I sommar måste jag dock försöka mig på ett par pass över 20 om jag nu ska orka springa Sthlm halvmara :)

 

Grymt Buster, det e ju faktiskt inte så svårt som många påstår med rullskidor! visst, första 5km var lite vingliga iaf för mig. :P du kommer inse vilken underbar träningsform det är så länge man har en cykelbana att åka på

Link to comment
Share on other sites

Jag håller utkik efter rullskidor nu så att man kan få lite skid-liknande träning. Om jag ska köpa så får det bli begagnat, som fattig student lägger man ju gärna pengarna på andra saker, eller just det, man har inga pengar :p

 

Tillsvidare håller jag till godo med gymmets stakmaskin, så jag ska inte klaga.

Link to comment
Share on other sites

Idag: 60 minuter powerstakning på Täby konstsnöspår. 18 km/h. Rekord!

8 km löpning i 5 min tempo. Blir långpass löpning senare i veckan.

Funderar på Kungsholmen Runt, halvmara i början på maj.

Behöver såna där mål för att motivera mig lite extra. Någon annan som ska springa den?

Link to comment
Share on other sites

Idag: 60 minuter powerstakning på Täby konstsnöspår. 18 km/h. Rekord!

8 km löpning i 5 min tempo. Blir långpass löpning senare i veckan.

Funderar på Kungsholmen Runt, halvmara i början på maj.

Behöver såna där mål för att motivera mig lite extra. Någon annan som ska springa den?

Har inte vetat om att den funnits, men har jag formen kanske jag hänger på ;)

Link to comment
Share on other sites

Kul initiativ av Adam och bra uppstyrt med "blanketten" av Fisk, riktigt snygg. NU är man med i kampen, detta är bra för att sporra en också :)

 

Som komplement till träningen köpte jag idag också en landsvägsracer (Scott CR1) som kommer att användas flitigt till Vätternrundan ;)

 

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...