Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2012 ¤Medaljstriden¤


Recommended Posts

Ingen som hoppat över till Runners/shaplinks nya träningsdagbokssida?

 

Prövar den just nu. Lite fräschare och piggare än funbeat.... men man vill ju inte hamna utanför gruppen :)...... Fast det kan kanske vara bra att mörka lite... det är ju trots allt en Tävling det här eller? Undrar om Hellner och Nortug delar träningsdagbok... ;)

Regerande nr.1 delar ju med av sin träningsdagbok

http://www.sportsys.nu/langrenn_com_meny_jb.asp?QVU=jb&bhcp=1

 

Men han kanske inte skriver in de vinnande trixen :)

 

Måste varit gött att få skriva in dessa rader:

Vasaloppet. Seger nr 2, jippiiiiii!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 712
  • Created
  • Last Reply
Ingen som hoppat över till Runners/shaplinks nya träningsdagbokssida?

 

Prövar den just nu. Lite fräschare och piggare än funbeat.... men man vill ju inte hamna utanför gruppen :)...... Fast det kan kanske vara bra att mörka lite... det är ju trots allt en Tävling det här eller? Undrar om Hellner och Nortug delar träningsdagbok... ;)

Regerande nr.1 delar ju med av sin träningsdagbok

http://www.sportsys.nu/langrenn_com_meny_jb.asp?QVU=jb&bhcp=1

 

Men han kanske inte skriver in de vinnande trixen :)

 

Måste varit gött att få skriva in dessa rader:

Vasaloppet. Seger nr 2' date=' jippiiiiii![/quote']

okej då. Jag får hoppa tillbaka till funbeat :)

Link to comment
Share on other sites

Kan någon tar mig i handen och hjälpa mig till facebook sidan? Jag har ett konto men ingen som helst navigering i dessa okända vatten...

 

grusmannen

nej, länken var till min fb profil så fisken skulle kunna snacka lite admingrejjor om formuläret där :P alla som vill får ju självklart adda mig, men det bästa vore om ni kunde joina fb gruppen jag precis har fixat kallad Vasaloppet 2012: medaljstriden. Jag kommer lägga upp en länk sen. :)

 

Förresten, det börjar bli många ställen vi e på nu, säg gärna till om vi ska skita i att ha fb.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att vi skall hålla diskussionerna här på Skidforum och använda Funbeat för att se varandras träning.

Att dela upp det på fler ställen tror jag är onödigt.

 

 

Ang. Coopertest så är jag lite grinig på datumet då klubben (Triathlon Väst) har Coopertest tisdag 12/4.

Vi får se hur jag gör, kanske fular till det och tar första tre km på senaste milloppet istället...

Link to comment
Share on other sites

Så bra då skippar vi fb ;)

 

Jag tycker att vi skall hålla diskussionerna här på Skidforum och använda Funbeat för att se varandras träning.

Att dela upp det på fler ställen tror jag är onödigt.

 

 

Ang. Coopertest så är jag lite grinig på datumet då klubben (Triathlon Väst) har Coopertest tisdag 12/4.

Vi får se hur jag gör, kanske fular till det och tar första tre km på senaste milloppet istället...

Du kan ju alltid fula till det å lägga in testet från 12:e. Är det ett 3000m test eller 12min?

Link to comment
Share on other sites

Körde sprinttävling igår men jag tänkte idag äh jag kör ett skidpass idag med och det var nog säsongens sista om man tänker på hur solen och blåsten tagit på spåren :) så nu ska skidorna packas undan och fokus läggas på detta (med tanke på min usla löpförmåga :D ) eländiga coopertest . närå det ska bli kul och se hur mycket man kan sänka tiden under sommaren,för tiden kommer väl att förbättras ? :P
Link to comment
Share on other sites

Körde sprinttävling igår men jag tänkte idag äh jag kör ett skidpass idag med och det var nog säsongens sista om man tänker på hur solen och blåsten tagit på spåren :) så nu ska skidorna packas undan och fokus läggas på detta (med tanke på min usla löpförmåga :D ) eländiga coopertest . närå det ska bli kul och se hur mycket man kan sänka tiden under sommaren,för tiden kommer väl att förbättras ? :P

Hehe :P

Aa, jag åker också hellre skidor, men man får göra det bästa av situationen ;) Jag har märkt att det inte är så många som gillar löpning (varför frågar jag mig) men vi får försöka inrikta oss på rullskidetest och bara köra ett fåtal coopertest. Vi ska ju inte bli 5000m-löpare heller :)

Link to comment
Share on other sites

Körde sprinttävling igår men jag tänkte idag äh jag kör ett skidpass idag med och det var nog säsongens sista om man tänker på hur solen och blåsten tagit på spåren :) så nu ska skidorna packas undan och fokus läggas på detta (med tanke på min usla löpförmåga :D ) eländiga coopertest . närå det ska bli kul och se hur mycket man kan sänka tiden under sommaren' date='för tiden kommer väl att förbättras ? :P[/quote']

Hehe :P

Aa, jag åker också hellre skidor, men man får göra det bästa av situationen ;) Jag har märkt att det inte är så många som gillar löpning (varför frågar jag mig) men vi får försöka inrikta oss på rullskidetest och bara köra ett fåtal coopertest. Vi ska ju inte bli 5000m-löpare heller :)

He he att jag inte jag gillar löpning är för att jag fått mycket problem med knän och höfter.

allra helst ifjol när jag efter 15-års löpkarantän började springa.men jag tänkte att jag ska lägga upp det lite anorlunda denna sommaren. mindre rena löppass från början och öka dom eftersom så kanske knäna och höfterna håller.3km går bra men efter 5km kommer värken.ska försöka springa minst en gång i veckan iallafall nu från början.sen blir det ju elghufs(får inte ont av det på samma sätt.konstigt?) och rullisar naturligtvis.

I formuläret som vi ska fylla i tiderna sen kan vi väl ha en rad där vi har noterat vad vi har för rullisar då det minst sagt kan skillja i rullvillighet på olika märken :D

Link to comment
Share on other sites

Halloj.

Har vi någon aktuell sammanställning på alla som är med och alla tider de skrivit in i formuläret?

Intressant på funbeat också är Medaljstriden-gruppens träningssammanställning. Finns ju en soklar ledare där, vi får väl se hur det utvecklas här på vårkvisten.

Link to comment
Share on other sites

Halloj.

Har vi någon aktuell sammanställning på alla som är med och alla tider de skrivit in i formuläret?

Intressant på funbeat också är Medaljstriden-gruppens träningssammanställning. Finns ju en soklar ledare där, vi får väl se hur det utvecklas här på vårkvisten.

Aa, Fisk har en sammanställning , vi får be snällt så kanske han publicerar den snart ;)

Jag e chockad över hur ni tränar allesammans :P Man märker att träningsdosen måste ökas en del om jag inte ska bli efter er :)

Förresten hehe, sommarn lär bli ett enda långt träningsläger för min del... Kommer bo själv uppe i släktens lilla gård uppe i Västerbotten och jobba som Forsrännare, vilket ger en hel del dödtid med myrlöpning och skidgång i backe som tidsfördriv :D

Link to comment
Share on other sites

Förresten hehe, sommarn lär bli ett enda långt träningsläger för min del... Kommer bo själv uppe i släktens lilla gård uppe i Västerbotten och jobba som Forsrännare, vilket ger en hel del dödtid med myrlöpning och skidgång i backe som tidsfördriv :D

Uppe i Vindeln? ;)

Link to comment
Share on other sites

Sammanställning över deltagare i medaljstriden kommer här, är lite rörigt och inte så snyggt, men har inte hunnit jobba mer på det. Obs: Senaste två dagarnas uppdateringar och nyregistreringar är inte med här!

 

Kommer efter hand skapa nya presentationer som jämför våra prestationer i de utmaningar som kommer under året!

 

EDIT: Problem med presentationen, data har blandats, återkommer inom kort!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...