Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2012 ¤Medaljstriden¤


Recommended Posts

  • Replies 712
  • Created
  • Last Reply
Jag skitar på 10 tim=100% som målsättning på funbeat, bara för att det är lätt att räknar om procenten av målsättningen i minuter/tim. Och på lediga veckor klarar jag 10 tim, men i övrigt snittar jag på 6. Men jag ska försöka att vara extra jävligt (stakning på grus och uppför) när det är mindre än 6....

 

grusmannen

Kör du en dålig vecka lovar iaf jag att jag ska terrorisera dig med drypande kommentarer i slutet av veckan så du kämpar på igen nästa vecka ;)

 

Oj... Vad sa jag precis..? Det lär ju betyda att jag kommer bli bombad med kommentarer om min dåliga träningsmängd sen :P

Link to comment
Share on other sites

Adam, du hade bara en svacka. Nästa vecka är du uppe i minst 5 tim.... då leker livet på alla plan!

Härligt att du tror det iaf ;)

Så fort vägarna är avgrusade (nej, jag har inte upplevt tjusningen med grusskidor än) så blir det hårdträning som gäller :)

Löpning är faktiskt inge vidare, förstår varför jag tyckte det var så underbart att vara ute i skidspåren i vintras! :D

Link to comment
Share on other sites

Med cykling t.o.r jobbet (som nog knappt kan räknas som träning) så räknar jag med 3-5 timmar under vår sommar, sedan lite mer under hösten.

Ungefär sådär ser det ut för mig också. Mer än 5 timmar är svårt att hinna med, även om det behövs. Funderar nästan på att i höst gå ner i arbetstid till 90 % och köra ett långpass på fredag efter lunch.

Link to comment
Share on other sites

Med cykling t.o.r jobbet (som nog knappt kan räknas som träning) så räknar jag med 3-5 timmar under vår sommar' date=' sedan lite mer under hösten.[/quote']

Ungefär sådär ser det ut för mig också. Mer än 5 timmar är svårt att hinna med, även om det behövs. Funderar nästan på att i höst gå ner i arbetstid till 90 % och köra ett långpass på fredag efter lunch.

Härlig inställning! Med att gå ner i arbetstid för att hinna träna.

Själv sitter jag och pendlar 20 mil i bil tre dagar/vecka (konsult). Så nu blir det inga långpass alls. Men snart slipper jag resandet = mer träning.

Link to comment
Share on other sites

Hur går det med coopertest planeringen för alla?själv måste jag begära uppskov nån vecka då det varit mycket på jobbet mm . vi satte väl 10/4 som datum va?

men jag ska göra detta om nån vecka. är grymt sugen

Inget för mig i alla fall inte nu har nyss klivit ur skidpjuckerna. Sedan gäller det att mörka formen lite också ;)

Link to comment
Share on other sites

AndersÅ och Smålänningen, det låter som en riktig elitsatsning :) Härligt att gå ner i arbetstid och att korta pendlingen till jobb. För det är väl egentligen skidor vi vill hålla på med ;) Lycka till grabbar!

Haha det är inte bara träningen som är orsaken till min flytt, har bara andrahandskontrakt där jag bor nu. Så jag har köpt en lägenhet lite närmre jobbet, man att man får mer tid till att träna är en trevlig bonus.

Link to comment
Share on other sites

Nu när ändå ämnet är på tal. Jag försökte mig på ett Coopertest i onsdags, alltså 3000 meter på en löparbana, men tänkte fel tror jag nu i efterhand. Enligt min pulsklocka så tänkte jag fel.

 

Jag startade vid början av ena svängen, sprang 7,5 varv och stannade vid början av motsatt sväng. Hade varvet varit 400 m hade det varit 3000 m. Men pulsklockan sa 2800 m och när jag tittar närmare på banan så startar innerbanan för 400m, 25 meter innan startstrecket. Det skulle betyda att det krävs 8 varv om man springer på innerbana.

 

Eller hur har ni tänkt?

 

Jag sprang 2800(/3000) m på 10.18, gav 61 ml....nånting

Link to comment
Share on other sites

Aa 3000m :)

Visst kan vi skjuta upp det en vecka, fast ingen här är ju tränad för coopertestet. Meningen är ju att se varifrån vi börjar denna säsong och sedan se hur mycket vi utvecklas :P Det bästa är ju nästan att springa långsammare än vad man kan ;) ;) (inte för att min tävlingsdjävul skulle tillåta det, men)

Link to comment
Share on other sites

Aa 3000m :)

Visst kan vi skjuta upp det en vecka, fast ingen här är ju tränad för coopertestet. Meningen är ju att se varifrån vi börjar denna säsong och sedan se hur mycket vi utvecklas :P Det bästa är ju nästan att springa långsammare än vad man kan ;) ;) (inte för att min tävlingsdjävul skulle tillåta det, men)

Instämmer också, men är sjuk nu så lämnar in mitt test här nästa söndag.

Link to comment
Share on other sites

Aa 3000m :)

Visst kan vi skjuta upp det en vecka' date=' fast ingen här är ju tränad för coopertestet. Meningen är ju att se varifrån vi börjar denna säsong och sedan se hur mycket vi utvecklas :P Det bästa är ju nästan att springa långsammare än vad man kan ;) ;) (inte för att min tävlingsdjävul skulle tillåta det, men)[/quote']

Instämmer också, men är sjuk nu så lämnar in mitt test här nästa söndag.

Har också gått och blivit sjuk :(

Vette tusan vad det kan vara, pollen i kombination med allt damm som flugit omkring senaste dagarna får man hoppas på iaf.

Ska ändå se hur jag mår och försöka springa imorgon.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...