Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2012 ¤Medaljstriden¤


Recommended Posts

Du måste bara ändra behörighet :)

behörighet på vadå?

Ändra vilka som har behörighet att kolla på filen. På fotoalbumet kan man iaf bestämma vilka som får se bilderna. Antagligen står det som privat nu.

ok det var till fisk du menade.jag själv är inte så haj på datorer :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 712
  • Created
  • Last Reply

Härligt att se på en blick alla man har som konkurrenter, eller vem kan kan lipa tillsammans med om alla ömmande muskler, dubbelseenden, blåsor (har stora på händerna pga av annan kontrollrem på rullskidstavarna), kärvande utrustning och överhuvutaget allt som tar emot...

 

Och naturligtvis alla glädjeämnen - nya milrekord, magiska sommarrundor osv

 

 

Kul med sådan ålderspridning, att mötas mellan generationerna. Synd bara att min förbättringskurva kommer röra på sig sakta, sakt pga av 50+ (fast jag är envis...)

 

 

Stooooort tack adam och fiks för sjösättningen och utvecklingen av tråden

 

grusmannen

Link to comment
Share on other sites

Härligt att se på en blick alla man har som konkurrenter, eller vem kan kan lipa tillsammans med om alla ömmande muskler, dubbelseenden, blåsor (har stora på händerna pga av annan kontrollrem på rullskidstavarna), kärvande utrustning och överhuvutaget allt som tar emot...

 

Och naturligtvis alla glädjeämnen - nya milrekord, magiska sommarrundor osv

 

 

Kul med sådan ålderspridning, att mötas mellan generationerna. Synd bara att min förbättringskurva kommer röra på sig sakta, sakt pga av 50+ (fast jag är envis...)

 

 

Stooooort tack adam och fiks för sjösättningen och utvecklingen av tråden

 

grusmannen

Håller med :)

Link to comment
Share on other sites

Härligt att se på en blick alla man har som konkurrenter' date=' eller vem kan kan lipa tillsammans med om alla ömmande muskler, dubbelseenden, blåsor (har stora på händerna pga av annan kontrollrem på rullskidstavarna), kärvande utrustning och överhuvutaget allt som tar emot...

 

Och naturligtvis alla glädjeämnen - nya milrekord, magiska sommarrundor osv

 

 

Kul med sådan ålderspridning, att mötas mellan generationerna. Synd bara att min förbättringskurva kommer röra på sig sakta, sakt pga av 50+ (fast jag är envis...)

 

 

Stooooort tack adam och fiks för sjösättningen och utvecklingen av tråden

 

grusmannen[/quote']

Håller med :)

Kan inte annat att instämma. Efter en rätt usel träningsvecka nu så är man sporrad att ta tag i det :) Lycka till alla i medaljstriden. Nu kör vi!

 

Ulrkaa: Om ditt handikapp är åldern så är mitt handikapp att jag är ensamstående pappa varannan vecka :)

Link to comment
Share on other sites

Härligt att se på en blick alla man har som konkurrenter' date=' eller vem kan kan lipa tillsammans med om alla ömmande muskler, dubbelseenden, blåsor (har stora på händerna pga av annan kontrollrem på rullskidstavarna), kärvande utrustning och överhuvutaget allt som tar emot...

 

Och naturligtvis alla glädjeämnen - nya milrekord, magiska sommarrundor osv

 

 

Kul med sådan ålderspridning, att mötas mellan generationerna. Synd bara att min förbättringskurva kommer röra på sig sakta, sakt pga av 50+ (fast jag är envis...)

 

 

Stooooort tack adam och fiks för sjösättningen och utvecklingen av tråden

 

grusmannen[/quote']

Håller med :)

Kan inte annat att instämma. Efter en rätt usel träningsvecka nu så är man sporrad att ta tag i det :) Lycka till alla i medaljstriden. Nu kör vi!

 

Ulrkaa: Om ditt handikapp är åldern så är mitt handikapp att jag är ensamstående pappa varannan vecka :)

Helvete jag är tyngst (men inte länge till). Har massvis med fläsk att bli av med. Kommer att bli såå lätt.

Kul att vi har så olika förutsättningar; ålder, vikt, träningsmöjligheter etc. Synd att det inte är några kvinnor som vill ställa upp i denna kamp.

Kör hårt (och löst)!

Link to comment
Share on other sites

Håller med :)

Kan inte annat att instämma. Efter en rätt usel träningsvecka nu så är man sporrad att ta tag i det :) Lycka till alla i medaljstriden. Nu kör vi!

 

Ulrkaa: Om ditt handikapp är åldern så är mitt handikapp att jag är ensamstående pappa varannan vecka :)

Helvete jag är tyngst (men inte länge till). Har massvis med fläsk att bli av med. Kommer att bli såå lätt.

Kul att vi har så olika förutsättningar; ålder' date=' vikt, träningsmöjligheter etc. Synd att det inte är några kvinnor som vill ställa upp i denna kamp.

Kör hårt (och löst)![/quote']

Jag ser inte ålder som något handikapp, är äldst i listan :) Tvärtom jag kommer inte att bli lätt att ha att göra med tränar som bara den dopar mig med en 2:a rökig whisky då och då.

Slasko, att du är tyngst kan ju också vara att du är den som är starkast i sällskapet :)

Kan bli riktigt intressant utveckling på det här!

Link to comment
Share on other sites

Håller med :)

Kan inte annat att instämma. Efter en rätt usel träningsvecka nu så är man sporrad att ta tag i det :) Lycka till alla i medaljstriden. Nu kör vi!

 

Ulrkaa: Om ditt handikapp är åldern så är mitt handikapp att jag är ensamstående pappa varannan vecka :)

Helvete jag är tyngst (men inte länge till). Har massvis med fläsk att bli av med. Kommer att bli såå lätt.

Kul att vi har så olika förutsättningar; ålder' date=' vikt, träningsmöjligheter etc. Synd att det inte är några kvinnor som vill ställa upp i denna kamp.

Kör hårt (och löst)![/quote']

Helvete jag är lättast (men inte länge till). Har massvis med muskler att bygga på. Kommer att bli så tuuung.

 

Tycker oxå att det är riktigt kul med så stor åldersskillnad och att det är vi ynglingar som håller i spakarna hittills :P

Link to comment
Share on other sites

bra jobbat!! Kul å se er alla såhär...:)

 

Ska bli såå kul att se förändringen i mellan oss över tid. occh självklart våra individuella förändringar till dagen D.

 

måste tyvärr meddela att jag lämnar walk over på coopertestet. hade tänkt göra det denna helg men känner mig lite krasslig. Vill inte riskera nåt då jag har mycket att fixa i veckan. Kommer göra testet i alla fall fast lite senare. jag får följa era cooper resultat nu och sen vet jag ju vad jag måste slå. hehe!! fördel mig :) :)

Link to comment
Share on other sites

bra jobbat!! Kul å se er alla såhär...:)

 

Ska bli såå kul att se förändringen i mellan oss över tid. occh självklart våra individuella förändringar till dagen D.

 

måste tyvärr meddela att jag lämnar walk over på coopertestet. hade tänkt göra det denna helg men känner mig lite krasslig. Vill inte riskera nåt då jag har mycket att fixa i veckan. Kommer göra testet i alla fall fast lite senare. jag får följa era cooper resultat nu och sen vet jag ju vad jag måste slå. hehe!! fördel mig :) :)

Har oxå problem med coopertestet. hade tänkt att köra det på gamla militärområdet då dom har en slingad bana för just coopertest men.... jag vet inte om den hinner bli snö/is fri.

Link to comment
Share on other sites

Jättekul detta och riktigt inspirerande. Finfint fixat Adam och Fisk med google sheet!Tror faktisk att den svårflirtade träningsdjävulen börjar vakna till liv. Det var nästa helg det var planerat för Cooper väl? 3000 meter sa vi också va? Testade rullskidor första gången ever i torsdags. Bara utanför på gatan, men det var mycket lättare med balans och allt än vad jag befarade. Kul!
Link to comment
Share on other sites

Jättekul detta och riktigt inspirerande. Finfint fixat Adam och Fisk med google sheet!Tror faktisk att den svårflirtade träningsdjävulen börjar vakna till liv. Det var nästa helg det var planerat för Cooper väl? 3000 meter sa vi också va? Testade rullskidor första gången ever i torsdags. Bara utanför på gatan, men det var mycket lättare med balans och allt än vad jag befarade. Kul!

Exakt senast på söndag, man får ju så klart köra tidigare och det är 3000m så inget renodlat Coopertest, e lättast med räkningen så :P

 

Tacka Fisk för Google dokumentet, det har jag inte deltagit något i förutom fylla i svaren som ni andra. :)

 

Och visst e kul med rullskidor? En skön solig försommardag med lite fläktande vind finns det ju inget bättre! :D

Link to comment
Share on other sites

Vecka 13

Måndag: Distanspass skidor stak. A1 3 tim.

Tisdag: Tempopass skidor stak. A3-A4 1tim. 38min.

Onsdag: Distanspass skidor stak. A1 3tim.

Torsdag: Tempopass skidor stak. A2 1tim 13min. Cyklat A1 1tim.

Fredag: Distanspass skidor stak. A1 3 tim.

Lördag: Vila

Söndag: Tempopass skidor stak. A2 1tim. 16min.

 

Tot: 14 tim.

 

Kommer att bli betydligt lugnare kommande vecka(or) Skidspåren är slut här, åkte min sista skidtur i går. Nu börjar den hemska perioden då man måste jogga :) Rullskidor tror jag inte riktigt på ännu lite för mycket skit på vägarna för det.

Link to comment
Share on other sites

ulrkaa och stebe ... vad ni tränar ... ta det lugnt grabbar ;)

Själv ska jag åka lite skidor på lunchen. Mycket snö kvar i skogen men snart är spåren så skitiga att viljan att åka skidor försvinner. Nästa vecka blir det Bruksvallarna och efter det kanske skidsäsongen avrundas och en period med mycket gymmande tar vid.

Link to comment
Share on other sites

ulrkaa och stebe ... vad ni tränar ... ta det lugnt grabbar ;)

Själv ska jag åka lite skidor på lunchen. Mycket snö kvar i skogen men snart är spåren så skitiga att viljan att åka skidor försvinner. Nästa vecka blir det Bruksvallarna och efter det kanske skidsäsongen avrundas och en period med mycket gymmande tar vid.

Vi gamlingar kompenserar ålder med träning ;) Skidade sista gången i går, nu spåras det inte mer i Högbo. Det blir nog en lite lugnare övergång till joggning nu med träningsvärk och skador. Lämnar troligen walk over till coopertest :D

Link to comment
Share on other sites

Vecka 13

Måndag: Distanspass skidor stak. A1 3 tim.

Tisdag: Tempopass skidor stak. A3-A4 1tim. 38min.

Onsdag: Distanspass skidor stak. A1 3tim.

Torsdag: Tempopass skidor stak. A2 1tim 13min. Cyklat A1 1tim.

Fredag: Distanspass skidor stak. A1 3 tim.

Lördag: Vila

Söndag: Tempopass skidor stak. A2 1tim. 16min.

 

Tot: 14 tim.

 

Kommer att bli betydligt lugnare kommande vecka(or) Skidspåren är slut här, åkte min sista skidtur i går. Nu börjar den hemska perioden då man måste jogga :) Rullskidor tror jag inte riktigt på ännu lite för mycket skit på vägarna för det.

När jag är stor ska jag också tränar så mycket...

Även för mig ingen Cooper, eller så får jag hoppar på ett ben...

 

grusmannen

Link to comment
Share on other sites

Det är nog inte många som kommer upp i stebes träningsmängd, men vad siktar ni övriga i tråden på att komma upp i för antal timmar per vecka? Själv är jag väldigt nöjd om jag kan komma upp i 7-8 timmar per vecka.

Ha,ha! Min träningsmängd kommer att sjunka drastiskt när sommarmånaderna kommer.Har massor med annat som skall göras då, tex. bygga nytt garagetak från platt till brutet mm. Det kommer att uppta min tid större delen av sommaren. får nog nöja mig med 4-5 timmar per vecka då.

Men till hösten är jag igång igen :)

Link to comment
Share on other sites

Jag skitar på 10 tim=100% som målsättning på funbeat, bara för att det är lätt att räknar om procenten av målsättningen i minuter/tim. Och på lediga veckor klarar jag 10 tim, men i övrigt snittar jag på 6. Men jag ska försöka att vara extra jävligt (stakning på grus och uppför) när det är mindre än 6....

 

grusmannen

 

Den var roligt "jag skitar på (i?) 10 tim" - menar naturligtvis siktar.....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...