Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidspår i Stockholm


Perre

Recommended Posts

enkelspår i Ågesta, tyvärr,men torde väl inte vara ngn tränsel nu (trots att det ju nu är FÖRE VL (2014))

 

Åkte Lida i lördags, då var det helt OK mestadels, och inga problem åka hela s/v.

 

Men blir nog Ågesta i helgen. - typ 2 varv skog 1 varv golf *2 eller 3 typ, 4-6 mil. Häng me som sagt! Start runt lunsj?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 219
  • Created
  • Last Reply

Laktare o Ågesta är ju så brutal bad /good/ kick ass motha fucka fiiiiiiiiiiiint.

 

Vad vallar man med i helgen tro? - klister kanske inte alls behövs längre? - klistergrund med 2-3 lager blå/violett burk på?

 

ska försöka få till en tävling om 4-6 mil på trol lördag lunsj. Häng me!

Link to comment
Share on other sites

Laktare o Ågesta är ju så brutal bad /good/ kick ass motha fucka fiiiiiiiiiiiint.

 

Vad vallar man med i helgen tro? - klister kanske inte alls behövs längre? - klistergrund med 2-3 lager blå/violett burk på?

 

ska försöka få till en tävling om 4-6 mil på trol lördag lunsj. Häng me!

Efter tisdag/onsdag är det enbart burk som gäller igen eftersom det ska komma c:a 1 dm snö då.

Link to comment
Share on other sites

5 varv i skogen hårt uppför och skönt lugnt glid utför o på platten 3.20 tempo (vl3 åkare) utan att gå på max. fäste kr35,40. Grymma spår med ytterst lite barr. första km måste man hoppa över. går att skejta höger spår klassiskt,dock lite för trångt för både och, hakade i en skejtare själv. åk ikväll eller tidigt i morgon fm, barren tilltog redan under mitt pass
Link to comment
Share on other sites

Kan fö. rapportera att golfen fortfarande i alla fall är åkbar. Finns några kortare partier, framförallt precis innan första parkeringen där det är rejält med svallis som kräver försiktighet även för duktiga åkare. Vänsterspåret är i det närmaste kärnis, men höger spåret är till 97% fortfarande hyfsat ok. Skejtbädden är för hård/isig i mitt tycke.
Link to comment
Share on other sites

Lakota, Carl mfl. när ni skriver ex 3.20 som km tid, räknar ni då om sekunderna (som man ska) ?

har en gps app. tiden är genomsnittlig. vad kan man mer göra? uppdatera mig gärna på nån ny metod. älskar prylar och sätt att mäta egen träning, ju!

Link to comment
Share on other sites

De e asså klisterföre?

när jag skriver 3:07 menar jag 3 minuter och 7 sekunder p km (körde 2 varv skogen på d i tisdags)

 

starten går nog kl 11 i morn. 4 mil typ. 2 varv skog 1 vafv golf * 2. Häng me!

klister ja. har kört pyramidvalla på klistret sista tiden o kortat fästisen succesivt. Ågesta rules!

Link to comment
Share on other sites

Ja just ja, ni lever ju i en annan tidsålder :)

 

Själv har jag ett sådant där tidtagarur, med ett vred högst upp, i silverfärgad metall (tror inte det är silver) med "sportjohan" tjusigt tryckt på boetten.

 

Nej, skämt å sido, kör med en vanlig enkel pulsklocka och får bara fram totaltid.

 

Om man kör tex två mil på 1H och 10min blir det alltså:

 

20km på 70minuter

 

70/20= 3,5

 

Men frågan är om man ska ta dom där 0,5*60 för att få korrekt (och jämförbar) tid.

 

är rätt tid, enligt era klockor (och mitt exempel ovan) 3min och 30sek?

 

fråga två: hur långt är det där golspåret. dom flesta säger 8,5km, skyltarn 8 och någon påstod sig ha mätt sträckan till 7..

Link to comment
Share on other sites

Åkte ett stakpass på en mil igår på Bisslinge vid 21. 10 minus och pannlampa, trodde jag skulle vara helt ensam men stötte faktiskt på 4 pannlampor till! Undrar hur länge till det kommer gå att köra. Men spåren är ju stenhårda så om kylan håller i sig så... Det gick dock hyfsat hårt åt skidorna, borde väl gå att reparera mindre jack i belaget?
Link to comment
Share on other sites

Ja just ja, ni lever ju i en annan tidsålder :)

 

Själv har jag ett sådant där tidtagarur, med ett vred högst upp, i silverfärgad metall (tror inte det är silver) med "sportjohan" tjusigt tryckt på boetten.

 

Nej, skämt å sido, kör med en vanlig enkel pulsklocka och får bara fram totaltid.

 

Om man kör tex två mil på 1H och 10min blir det alltså:

 

20km på 70minuter

 

70/20= 3,5

 

Men frågan är om man ska ta dom där 0,5*60 för att få korrekt (och jämförbar) tid.

 

är rätt tid, enligt era klockor (och mitt exempel ovan) 3min och 30sek?

 

fråga två: hur långt är det där golspåret. dom flesta säger 8,5km, skyltarn 8 och någon påstod sig ha mätt sträckan till 7..

Enligt min gpsklocka är det 8,2 km.

Link to comment
Share on other sites

Fytt i rackern. Nog säsongens bästa spår jag åkte idag i ågestaskogen, inkl ös o vl. Inte mkt sjräp alls i skogen. Grymma jämna hårda fina profiler.

 

läktare borde kunna undervisa vls o wc spårpreppare. Magiskt. Solklar znökänsla i skogen. Hade supertunn klisterbas tunnt swix k21n silver univers. Bra täckt m burk ski go hf blå. BRA fäste. Ok fäste även på golfens lite isiga spår! Bara här o där märkbart ngt lite sämre glid än Doc som hade blanke ski. I princip inget skräp som satt i fästet efteråt. 2 skog 1 golf 4 skog = 40 km. Km snitt 3:13, eller 3,218 typ.

 

borde nog funka m burk i skogen...?

Link to comment
Share on other sites

Fytt i rackern. Nog säsongens bästa spår jag åkte idag i ågestaskogen, inkl ös o vl. Inte mkt sjräp alls i skogen. Grymma jämna hårda fina profiler.

 

läktare borde kunna undervisa vls o wc spårpreppare. Magiskt. Solklar znökänsla i skogen. Hade supertunn klisterbas tunnt swix k21n silver univers. Bra täckt m burk ski go hf blå. BRA fäste. Ok fäste även på golfens lite isiga spår! Bara här o där märkbart ngt lite sämre glid än Doc som hade blanke ski. I princip inget skräp som satt i fästet efteråt. 2 skog 1 golf 4 skog = 40 km. Km snitt 3:13, eller 3,218 typ.

 

borde nog funka m burk i skogen...?

Det var en kille som skejtade till starten runt kanske 14:30 - 15:00 i gul/svarta salomon pjuck. Har för mig att jag läste att du körde i sådana, men antar att det inte var du då i alla fall, med tanke på tiden.

 

Hur tyckte du glidet på golfen var jämfört med tidigare?

Trots med eller mindre is tyckte jag det nästan "sög" bitvis. Skidorna blir rejält smutsiga varje gång, funderar lite på om det kan bero på att det är några hundra kilo valla som förmodligen smetats ut dom här veckorna utan snö. Brukar ofta ha kanonglid första halvan av varvet. Jämfört med andra hade jag inget fel på glidet nu heller, men jämfört med liknande förhållanden tyckte jag det gick tungt i dag.

 

Måste säga att jag är ruggigt impad av era tider. Jag kör innebandy med ett gäng ganska bra tränade 20åringar och dom brukar hänga som mälor i ribbstolarna efter en timme, medan jag knappt känner mig uppvärmd. Men hur mycket jag än skottar på, i spåret, är det svårt att komma mycket under 4min/km. Ni måste ha grym kåndis.

 

Sen vet jag ju fortfarande inte om jag räknar rätt 4 varv på golfen tog 2H 1min, och sträckan ska alltså vara 3,28 mil. Jag får det till 3min 40sek /km. Någon som kan bekräfta om jag räknat rätt?

Link to comment
Share on other sites

Håller med ovanstående, grymt imponerande vad vältränade en del är. Men det här med långsamma distanspass verkar det inte va många av Sthlms elitmotionärer som pysslar med eller?

Eller passar ni på att blåsa häcken av alla blåbärsåkare när det finns snö och tar det lugnt på rullisarna under sommarhalvåret?

Link to comment
Share on other sites

Håller med ovanstående, grymt imponerande vad vältränade en del är. Men det här med långsamma distanspass verkar det inte va många av Sthlms elitmotionärer som pysslar med eller?

Eller passar ni på att blåsa häcken av alla blåbärsåkare när det finns snö och tar det lugnt på rullisarna under sommarhalvåret?

:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...