Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

INTERSPORTLOPPET


Conny

Recommended Posts

  • Replies 467
  • Created
  • Last Reply
Blev det några burgare på Mac igår då för er som inte var lika stressade hem?

 

Sedan, vad tror ni om seedningen?

Åtminstone tror jag en gräns blir vid 2.33. ;)

 

Eller så här?

 

Vinnare: 2:05

 

Elit: 2.08

1: 2.18

2: 2:28

3: 2:38

 

osv...

 

Är det förresten på onsdag som seedningen kommer?

jo visst blev det burgare....mmm gött =)

 

Ja man får hoppas att seedningen kommer att se ut så där då tar man ju sig till 3an o det vore ju inte helt fel det =D annars så räknar jag med 4an o det är ju bra det med.....;) jo jag tror att seedningen brukar komma på onsdagarna..

Link to comment
Share on other sites

2:35 tror jag att led 3 kommer hamna på. Blir gränsfall för mig isåfall, ångrar lite att jag inte gav allt sista 5 km men det är ju lätt att säga efteråt, man är ju inte lika trött nu även om man hade kunnat plåga sig lite till...Hade tänkt åka öppet spår men kanske får börja jaga plats till Vasan nu :)
Link to comment
Share on other sites

Jag hoppas att du har fel med cirka 4 minuter Vasa ;)

Jag hoppas till och med på 5 minuter fel men det kändes för lätt för det?

Eller så har vi tränat bra här på forumet. :)

Med tanke på mitt glid så kommer jag inte ha dåligt samvete om jag kommer in på trean, men led fyra känns mer realistiskt.

Link to comment
Share on other sites

Vad tycker ni om stavfästet ??? Jag fick avbryta stakningen i flera backar för att stavarna bara försvann! Hur lyckades du med det Vasa ??

 

Och jag håller med dig Vasa! Ingen diagonalar om när man stakar uppför! När jag låg i klungor fick jag hålla igen hela tiden uppför för att diagonalarna stoppade upp min framfart! Men var skönt att kunna diagonala nån knix här och där! Men med stenhårt stavfäste hade de nog blitt stakning princip hela vägen nästan fast jag hade fäste!

 

KUl att jag hamna bakom din skamgräns Vasa ! GRR ! Haha du kan få ÄGG en annan gång !

Link to comment
Share on other sites

Vad tycker ni om stavfästet ??? Jag fick avbryta stakningen i flera backar för att stavarna bara försvann! Hur lyckades du med det Vasa ??

 

Och jag håller med dig Vasa! Ingen diagonalar om när man stakar uppför! När jag låg i klungor fick jag hålla igen hela tiden uppför för att diagonalarna stoppade upp min framfart! Men var skönt att kunna diagonala nån knix här och där! Men med stenhårt stavfäste hade de nog blitt stakning princip hela vägen nästan fast jag hade fäste!

 

KUl att jag hamna bakom din skamgräns Vasa ! GRR ! Haha du kan få ÄGG en annan gång !

håller inte med där ! Idag på Björnrännet var vi 11 st som brytit oss loss inför sista varvet. och dom som överdrivde stakningen uppför var rena bromsklossarna mot oss med lite driv i diagonalåkningen ;) så det beror helt vart man befinner sig i fältet och hur banan ser ut.! Kan tänka mig att eftersom sista hälften av vasan inte bjuder på monsterbackar så såg det annorlunda ut under intersportloppet!

Link to comment
Share on other sites

Vad tycker ni om stavfästet ??? Jag fick avbryta stakningen i flera backar för att stavarna bara försvann! Hur lyckades du med det Vasa ??

 

Och jag håller med dig Vasa! Ingen diagonalar om när man stakar uppför! När jag låg i klungor fick jag hålla igen hela tiden uppför för att diagonalarna stoppade upp min framfart! Men var skönt att kunna diagonala nån knix här och där! Men med stenhårt stavfäste hade de nog blitt stakning princip hela vägen nästan fast jag hade fäste!

 

KUl att jag hamna bakom din skamgräns Vasa ! GRR ! Haha du kan få ÄGG en annan gång !

Det var inte så mycket annat än att lyckas när jag inget fäste hade. Saxade på något ställe där det blev stopp framför men egentligen så är det lika jobbigt som att fortsätta staka lite sakta.

Men visst sjönk stavarna ner bitvis, var förvånad över det dåliga stavfästet i t.ex Lundbäcksbackarna (om jag inte minns fel).

 

Det var fel och säga skamgräns, spetsade till det lite, men vi diskuterade på vägen dit vilken tiden skulle bli och då gissade jag på 2.27. Farsan trodde på 3 timmar. :(

 

Ja jag stod och såg äggen och riktigt dreglade, så de får du spara till nästa gång. ;)

Link to comment
Share on other sites

håller inte med där ! Idag på Björnrännet var vi 11 st som brytit oss loss inför sista varvet. och dom som överdrivde stakningen uppför var rena bromsklossarna mot oss med lite driv i diagonalåkningen ;) så det beror helt vart man befinner sig i fältet och hur banan ser ut.! Kan tänka mig att eftersom sista hälften av vasan inte bjuder på monsterbackar så såg det annorlunda ut under intersportloppet!

Du har tydligen inte sett mig och globen staka. ;)

 

ironman, jasså segraren stakade hela vägen.

Det var upplyftande att höra! :)

Link to comment
Share on other sites

Måste vara sjukt tråkigt att staka ett helt lopp. Mycket av skidåkningen försvinner ju enligt mig, men smaken är ju som baken.

Det går inte ut på att ha roligt utan att köra fortast möjligt till mål, observera det!

På prispallen kan man ha skoj! :)

 

Här är det förresten bilder från loppet:

http://picasaweb.google.com/111204086809780607230/Intersportloppet2011#

 

Såg att i varje fall en skidforumkändis ståtade ensam på en bild med någon konstig luva från Norge. :)

Link to comment
Share on other sites

Måste vara sjukt tråkigt att staka ett helt lopp. Mycket av skidåkningen försvinner ju enligt mig' date=' men smaken är ju som baken.[/quote']

Det går inte ut på att ha roligt utan att köra fortast möjligt till mål, observera det!

På prispallen kan man ha skoj! :)

 

Här är det förresten bilder från loppet:

http://picasaweb.google.com/111204086809780607230/Intersportloppet2011#

 

Såg att i varje fall en skidforumkändis ståtade ensam på en bild med någon konstig luva från Norge. :)

jo jag såg norge luvan jag med....;) lyckades fastna på ett par bilder jag med.....;) bild 118 längst till höger......! snyggast i stan.....;)

Link to comment
Share on other sites

håller inte med där ! Idag på Björnrännet var vi 11 st som brytit oss loss inför sista varvet. och dom som överdrivde stakningen uppför var rena bromsklossarna mot oss med lite driv i diagonalåkningen ;) så det beror helt vart man befinner sig i fältet och hur banan ser ut.! Kan tänka mig att eftersom sista hälften av vasan inte bjuder på monsterbackar så såg det annorlunda ut under intersportloppet!

Du har tydligen inte sett mig och globen staka. ;)

 

ironman' date=' jasså segraren stakade hela vägen.

Det var upplyftande att höra! :)[/quote']

Grejen ligger väl i om man är en åkare med bra syratröskel och syreupptagningsförmåga eller om man är en lite kraftigare, starkare åkare! För stakning är ju "lättsammare" för hjärta/lungor. ! Men för att det ska vara mest vägvinnande för en dödlig motionär över ett helt krävs det en hel del, fast det är klart. Vasan har ju en klart överkomlig banprofil ! :)

Link to comment
Share on other sites

Elit: 2.12

1: 2.22

2: 2.32

3: 2.42

 

osv...

 

Blev det några burgare på Mac igår då för er som inte var lika stressade hem?

 

Sedan, vad tror ni om seedningen?

Åtminstone tror jag en gräns blir vid 2.33. ;)

 

Eller så här?

 

Vinnare: 2:05

 

Elit: 2.08

1: 2.18

2: 2:28

3: 2:38

 

osv...

 

Är det förresten på onsdag som seedningen kommer?

Link to comment
Share on other sites

Elit: 2.12

1: 2.22

2: 2.32

3: 2.42

 

osv...

 

Blev det några burgare på Mac igår då för er som inte var lika stressade hem?

 

Sedan, vad tror ni om seedningen?

Åtminstone tror jag en gräns blir vid 2.33. ;)

 

Eller så här?

 

Vinnare: 2:05

 

Elit: 2.08

1: 2.18

2: 2:28

3: 2:38

 

osv...

 

Är det förresten på onsdag som seedningen kommer?

Fakta eller gissning Maximilian? Håller med dig annars :D

Link to comment
Share on other sites

Storumanexpressen har som vanligt helt rätt! :)

 

Dessutom verkade sträckan stämma exakt, hade 44 km så när som på 50 meter på GPSen.

 

Varför körde du inte med den på? Tycker det blir lite mindre långtråkigt att åka och snegla på den.

 

Och så här kan du räkna ut snitthastigheten:

 

2 tim 33 min 32 sek

 

= 3600x2 + 33x60 + 32 = 9212 sek

 

44 km / (9212/3600*) = 44/2,558888889 = 17,19496309 ~ 17,2 km/h

 

* 3600 sek är antal sekunder på en timme

Link to comment
Share on other sites

Storumanexpressen har som vanligt helt rätt! :)

 

Dessutom verkade sträckan stämma exakt, hade 44 km så när som på 50 meter på GPSen.

 

Varför körde du inte med den på? Tycker det blir lite mindre långtråkigt att åka och snegla på den.

 

Och så här kan du räkna ut snitthastigheten:

 

2 tim 33 min 32 sek

 

= 3600x2 + 33x60 + 32 = 9212 sek

 

44 km / (9212/3600*) = 44/2,558888889 = 17,19496309 ~ 17,2 km/h

 

* 3600 sek är antal sekunder på en timme

Den titeln får Ferry behålla något år till ;) fast matte är iaf en stark sida :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...