Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

INTERSPORTLOPPET


Conny

Recommended Posts

  • Replies 467
  • Created
  • Last Reply
STEBE: Jajamen. Ni kommer nog kriga på i vinter för ni verkar jämna . Romin o Svärd flåsar mig i nacken och får ju också till skidorna allt bättre :) så nu lär jag ut och träna MER!

Kör du Harsa?

Anmälde mig till Harsa i dag! Tänkte först köra Hornbergsloppet, men snöbristen verkar bestå kommande veckan också. Samma här, är nog träning som gäller eftersom vi åker på samma typ valla ;)

Link to comment
Share on other sites

2' date='24 för led 2 & 2,34 led 3?[/quote']

Jag tror du kan lägga på 3min på dessa gränstider....om man kollar seedningstabbelen från ifjol så går ofta gränsen för led 1 ca. 15min efter segertiden och sen 25min efter segraren för led 2 35min för led 3 osv. detta gällde ifjol och om segraren var en riktigt bra Elitåkare och längden på loppet var mellan 42-46km, Jag anser iår att Jimmie tillhör den yppersta värdseliten i långlopp så vi får väl se om jag har rätt eller fel.

 

Mitt tips/gissning med 1min felmariginal:

Elit = 2:06

Led 1 = 2:17

Led 2 = 2:27

Led 3 = 2:37

osv.....

 

Som sagt är det bara en vilg gissning :)

Kan man ha sån otur att man missar led 1 med 9 sek? . :( . körde in på 2:18 .. 14:41 efter segraren... Hoppas dom sätter gränsen på 2.19 då :)

Link to comment
Share on other sites

2' date='24 för led 2 & 2,34 led 3?[/quote']

Jag tror du kan lägga på 3min på dessa gränstider....om man kollar seedningstabbelen från ifjol så går ofta gränsen för led 1 ca. 15min efter segertiden och sen 25min efter segraren för led 2 35min för led 3 osv. detta gällde ifjol och om segraren var en riktigt bra Elitåkare och längden på loppet var mellan 42-46km, Jag anser iår att Jimmie tillhör den yppersta värdseliten i långlopp så vi får väl se om jag har rätt eller fel.

 

Mitt tips/gissning med 1min felmariginal:

Elit = 2:06

Led 1 = 2:17

Led 2 = 2:27

Led 3 = 2:37

osv.....

 

Som sagt är det bara en vilg gissning :)

Kan man ha sån otur att man missar led 1 med 9 sek? . :( . körde in på 2:18 .. 14:41 efter segraren... Hoppas dom sätter gränsen på 2.19 då :)

2:19 låter inget vidare. :(

Jag skulle tro att SniperOlsson ligger rätt bra i sin bedömning, har i varje fall ställt in mig på led 2.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror du kan lägga på 3min på dessa gränstider....om man kollar seedningstabbelen från ifjol så går ofta gränsen för led 1 ca. 15min efter segertiden och sen 25min efter segraren för led 2 35min för led 3 osv. detta gällde ifjol och om segraren var en riktigt bra Elitåkare och längden på loppet var mellan 42-46km' date=' Jag anser iår att Jimmie tillhör den yppersta värdseliten i långlopp så vi får väl se om jag har rätt eller fel.

 

Mitt tips/gissning med 1min felmariginal:

Elit = 2:06

Led 1 = 2:17

Led 2 = 2:27

Led 3 = 2:37

osv.....

 

Som sagt är det bara en vilg gissning :)[/quote']

Kan man ha sån otur att man missar led 1 med 9 sek? . :( . körde in på 2:18 .. 14:41 efter segraren... Hoppas dom sätter gränsen på 2.19 då :)

2:19 låter inget vidare. :(

Jag skulle tro att SniperOlsson ligger rätt bra i sin bedömning, har i varje fall ställt in mig på led 2.

2.27 skulle vara finfint för led 2. Gled själv in på 2.26.50 efter att jag fått runda hela startfältet, då jag la ut skidorna på tok för sent och hamnade längst bak i startfältet :(

 

Meningarna verkar gå isär gällande hur tungt det gick i spåret igår.

Hur var föret jämfört med förra året?, om man jämför tider?

Link to comment
Share on other sites

Fick storstryk av er alla' date=' 230:20, hade hoppats på att jag var bättre...., när stål Anna kom bakifrån och körde om mig vaknade jag till, ville inte få stryk av D50....., jag ska nog fokuserar på det jag är bra på, rullskidor, hatar trögföre, tappar också insperation när det går dåligt, snittar 10 slag högre på rullskidtävling. Jag är inte bitter, men trodde innan loppet på led 2 seedning, men nu är jag nog inte ens nära. Hoppas köra bättre på återstående snötävlingar. Mr skidresultat.se imponerade 213,, ni andra också, grattis! Fick stryk av Mario med typ 6.[/quote']

Bra jobbat Rotebro, även om du fick storstryk av Göran (men det var väl ingen överraskning det är väl bara på asfalt som du kan staka ifrån honom :)

Antar att det inte räcker till 2:an för dig, vilket kanske gör att man får sällskap till någon annan seedningstävling (vilka som nu blir av denna vinter) t ex Bergebo/Hornberg/Bessemer el liknande. Surt att jag inte kunde köra men det går ju fler tåg (lopp)...

Lite sugen på Hornsbergloppet på söndag, inte så långt att åka, dock inte förankrat än.

Link to comment
Share on other sites

1a tävlingen för säsongen avklarad!Hade en rätt trevlig Team skidforumdag måste jag säga!Ett tag låg ju både Andreas,Vasa och jag på ett fint 'team'-led;b..

 

Hade lite krångel i början av loppet!Ramlade och min sportdryck frös ju på de 20 min jag planerat köra först!Så det blev bara lite vatten första timmen..Tror det straffade sig litet i att jag t ex inte orkade hänga med Vasa, när han drog på, på slutet!!;)

 

Hade bra skidor i dag!Men har ofta problem att tävla när det är så kallt, så jag är glad att man inte förfrös något!Nästa gång ska jag försöka hänga på Andreas när han kommer!Då kanske man kan slå den däringa Ulrika P ( dubbel Vasaloppsegrarinna en gång i tiden)..Strand att man skulle bli 55 sek efter i dag!

Bra jobbat alla som var med i dag!Det var rätt tuffa förhållanden i dag!Kallt och kärvt!

Härligt MMG!

Tror du kommer att göra ett bra resultat på Vasan i år! :)

Link to comment
Share on other sites

Fick storstryk av er alla' date=' 230:20, hade hoppats på att jag var bättre...., när stål Anna kom bakifrån och körde om mig vaknade jag till, ville inte få stryk av D50....., jag ska nog fokuserar på det jag är bra på, rullskidor, hatar trögföre, tappar också insperation när det går dåligt, snittar 10 slag högre på rullskidtävling. Jag är inte bitter, men trodde innan loppet på led 2 seedning, men nu är jag nog inte ens nära. Hoppas köra bättre på återstående snötävlingar. Mr skidresultat.se imponerade 213,, ni andra också, grattis! Fick stryk av Mario med typ 6.[/quote']

Bra jobbat Rotebro, även om du fick storstryk av Göran (men det var väl ingen överraskning det är väl bara på asfalt som du kan staka ifrån honom :)

Antar att det inte räcker till 2:an för dig, vilket kanske gör att man får sällskap till någon annan seedningstävling (vilka som nu blir av denna vinter) t ex Bergebo/Hornberg/Bessemer el liknande. Surt att jag inte kunde köra men det går ju fler tåg (lopp)...

Lite sugen på Hornsbergloppet på söndag, inte så långt att åka, dock inte förankrat än.

Vi kan väl se, jag skulle behöva bli ordentligt kry först, känns som det är något bättre idag än i går men det är fortfarande förkylt. Tror du Hornbersloppet blir av?

Link to comment
Share on other sites

Fick storstryk av er alla' date=' 230:20, hade hoppats på att jag var bättre...., när stål Anna kom bakifrån och körde om mig vaknade jag till, ville inte få stryk av D50....., jag ska nog fokuserar på det jag är bra på, rullskidor, hatar trögföre, tappar också insperation när det går dåligt, snittar 10 slag högre på rullskidtävling. Jag är inte bitter, men trodde innan loppet på led 2 seedning, men nu är jag nog inte ens nära. Hoppas köra bättre på återstående snötävlingar. Mr skidresultat.se imponerade 213,, ni andra också, grattis! Fick stryk av Mario med typ 6.[/quote']

Bra jobbat Rotebro, även om du fick storstryk av Göran (men det var väl ingen överraskning det är väl bara på asfalt som du kan staka ifrån honom :)

Antar att det inte räcker till 2:an för dig, vilket kanske gör att man får sällskap till någon annan seedningstävling (vilka som nu blir av denna vinter) t ex Bergebo/Hornberg/Bessemer el liknande. Surt att jag inte kunde köra men det går ju fler tåg (lopp)...

Körde på 2,23. Hade problem i mitten av loppet med dåligt fäste där det var mjuka spår. Väggade vid Vasslan. Kom dock tillbaka efter Oxberg och var riktigt stark i stakningen på slutet. Bra stakat av Vasa hela vägen. Grymt.

Såg att du körde starkt, verkar som du förra säsongen lyfte dig ett snäpp och att det håller i sig, du verkar ha blivit en stabil led 2-åkare nu.

Link to comment
Share on other sites

2' date='24 för led 2 & 2,34 led 3?[/quote']

Jag tror du kan lägga på 3min på dessa gränstider....om man kollar seedningstabbelen från ifjol så går ofta gränsen för led 1 ca. 15min efter segertiden och sen 25min efter segraren för led 2 35min för led 3 osv. detta gällde ifjol och om segraren var en riktigt bra Elitåkare och längden på loppet var mellan 42-46km, Jag anser iår att Jimmie tillhör den yppersta värdseliten i långlopp så vi får väl se om jag har rätt eller fel.

 

Mitt tips/gissning med 1min felmariginal:

Elit = 2:06

Led 1 = 2:17

Led 2 = 2:27

Led 3 = 2:37

osv.....

 

Som sagt är det bara en vilg gissning :)

Kan man ha sån otur att man missar led 1 med 9 sek? . :( . körde in på 2:18 .. 14:41 efter segraren... Hoppas dom sätter gränsen på 2.19 då :)

Jag hoppas jag har fel med minst en minut Andreas så att du klarar led 1 med en marginal på 51sek och jag led 2 med en marginal på 28sek :)

Link to comment
Share on other sites

Jag tror du kan lägga på 3min på dessa gränstider....om man kollar seedningstabbelen från ifjol så går ofta gränsen för led 1 ca. 15min efter segertiden och sen 25min efter segraren för led 2 35min för led 3 osv. detta gällde ifjol och om segraren var en riktigt bra Elitåkare och längden på loppet var mellan 42-46km' date=' Jag anser iår att Jimmie tillhör den yppersta värdseliten i långlopp så vi får väl se om jag har rätt eller fel.

 

Mitt tips/gissning med 1min felmariginal:

Elit = 2:06

Led 1 = 2:17

Led 2 = 2:27

Led 3 = 2:37

osv.....

 

Som sagt är det bara en vilg gissning :)[/quote']

Kan man ha sån otur att man missar led 1 med 9 sek? . :( . körde in på 2:18 .. 14:41 efter segraren... Hoppas dom sätter gränsen på 2.19 då :)

Jag hoppas jag har fel med minst en minut Andreas så att du klarar led 1 med en marginal på 51sek och jag led 2 med en marginal på 28sek :)

Tycker Andreas är värd led 1, han hejade så fint på mig när han passerade mig efter några km....:)

Link to comment
Share on other sites

Hade kanonskidor. Bra glid och bra bett. Åkte stålsicklat och med VR45/VR40 som fäste. Tyvärr var kondisen inte på plats ännu. Förkyld 8 veckor av 10 i vinter. Höll mig frisk de 2 veckorna före loppet och bestämde mig för att åka ändå. Kände mig stark men pulsen gick över 95% i varje uppförsbacke :(

2.55 blev det och jag är nöjd med det efter förutsättningarna.

Var sen till starten och fick stå längst bak, svårt att ta sig fram men det gjorde inte så mycket eftersom jag ändå inte var i form. Däremot var det fruktansvärt frustrerande när det började bromsas i nerförsbackarna!

Link to comment
Share on other sites

Tyckte det skilde enormt mycket i glid mellan de olika spåren. Vänster spår var helt klart att föredra. Upplever ni att de flesta åkte vänsterspår och gjorde det att det gled bättre där?

Det var en ganska lång sträcka som vi åkte utanför spåren till vänster om det vänstra spåret till höger. ;)

 

Men det var som du säger mest i det vänstra av de 2 högra spåren som det åktes i.

Link to comment
Share on other sites

Det vänstra var ju det enda spåret man kunde åka i. Bröt ju en stav i starten och blev omåkt av HELA startfältet. Lagom ansträngande att ta sig om fram till Eldris där det jämnade ut sig tack vare konstsnön. Tur att det var mycket uppför till Oxberg så man kunde bomba på utanför spåret.
Link to comment
Share on other sites

Glid:

I botten Start hf80

Ytterst 50/50 Swix hf6+lf4

 

Fäste:

Toko base invärmt

Swix grön invärmt

5-6 lager Swix grön (v20)

2 tunna lager Rode -3 -7

 

Utmärkt glid, men de flesta hade likvärdigt.

Fäste mycket dåligt där det var nysnö och lite lösare i spåret. Tänkte att jag skulle lagt på vr40 eller Rode -1 -5 som gav bra bett enligt utsago. Ångrar det bittert.

Link to comment
Share on other sites

Glid Black Vasa toppad med cera Fc7. VR30 och VR40 i fästet. Kanonglid hela loppet måste byta spår i alla utförslöpor för att undvika krockar. Fästet misslyckades jag med, men det berodde på att jag krånglade och kortade av fästzonen och vallade betydligt tunnare än jag brukar. Det gör jag inte om igen ;)
Link to comment
Share on other sites

Gjorde min första skidtävlingen igår! Inte helt nöjd med tiden' date=' 3.13 men roligt iaf. Tänkte se om nån av er vet vad det kan bli för led på den tiden?[/quote']

Ingen av oss vet detta förrän på tis kväll eller onsdag morgon men jag tippar på Led 7!?

Nej det var mest en gissning jag vr ute efter! och allt är ju bättre än led 10 ;)

Link to comment
Share on other sites

Glid Black Vasa toppad med cera Fc7. VR30 och VR40 i fästet. Kanonglid hela loppet måste byta spår i alla utförslöpor för att undvika krockar. Fästet misslyckades jag med, men det berodde på att jag krånglade och kortade av fästzonen och vallade betydligt tunnare än jag brukar. Det gör jag inte om igen ;)

Kanonglidet kanske till icke oväsentlig del beror på att du inte hade nån fästvalla som bromsade?

Link to comment
Share on other sites

Jag vallade åt sambon, glid Swix LF4 invärmt 3 ggr och som fäste invärmt Toko grundvax plus två lager VR40 täckt med supertunt lager Star grön. Räckte till 3:e plats i damklassen och det lät som hon var nöjd med både fäste och glid.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...