Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Formtest i Skierg


rible12

Recommended Posts

  • Replies 710
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Frekvensen varierar såklart beroende på om man kör distans eller intervall. Dessutom kan frekvensen variera beroende på vilken teknik man använder (tycker jag). Man kan köra långa drag eller en mer skidlik stakning med kortare drag och ökad frekvens.

 

Jag brukar ligga på följande frekvenser

Distans korta drag 50

Distans långa drag 40

 

Intervall korta drag 65

Intervall långa drag 55

 

 

Vilken teknik brukar ni här på skidforum använda? Eller är det bara jag som brukar variera när jag kör?

 

Rible12. Jag gjorde en liten förbättring på 5000 meter igår. Nya tiden 20:03

Link to comment
Share on other sites

Sablar vad sugen jag är på en sådan maskin. Nu till ett par frågor innan inköp.

Vilken av modellerna ska man välja? Är det motiverat med 4000:- mer för den dyra?

Kan man luta den "billiga" mot väggen något eftersom jag bara har 216cm takhöjd i mitt gym, maskinen är ju 220cm enligt hemsidan?

Tacksam för svar.

Link to comment
Share on other sites

Nice Globen! Det tar sig... mer intervaller.. Bra att du höll hela vägen in, när brukar du få en "svacka"?

Har aldrig dragit 5000 meter förut :D Första försöket så kommer med bättre tider snart :P

 

Men de de börja bli riktigt drygt när jag hade 2000 meter kvar! Sen va de fan bara evig plåga in i mål! Men började som "Uppvärmning" så jag tappa säkert 10 - 20 sekunder PGA det! Efter kanske 40 sek bestämde jag mig för att köra på!

 

 

Men jag lär nog säga att stakmaskin är de drygaste träningsformen jag någonsin utövat! Är ju tamefan helt jävla hemskt!

Edited by globe86
Link to comment
Share on other sites

Men jag lär nog säga att stakmaskin är de drygaste träningsformen jag någonsin utövat! Är ju tamefan helt jävla hemskt!

Rodd är värre. ;)

 

Har fortfarande skrubbsår på armbågen efter min roddtur på ett gym förra veckan...

NEj fyfan rodd är ju rena lyxåket! Man sitter ju till och med!

 

Hur lyckas du med skrubbsår ?!?!

Link to comment
Share on other sites

NEj fyfan rodd är ju rena lyxåket! Man sitter ju till och med!

 

Hur lyckas du med skrubbsår ?!?!

Jag mår illa när jag åker fram och tillbaka, tycker inte om Virvelvind heller. :)

 

Jo slår i armbågen i knät i varje roddtag så det gör ondare och ondare ju längre jag ror, får nog lära om teknik.

 

Och så får jag buga och bocka och gratulera att du gått sub20 på 5000 meter. :)

Link to comment
Share on other sites

NEj fyfan rodd är ju rena lyxåket! Man sitter ju till och med!

 

Hur lyckas du med skrubbsår ?!?!

Jag mår illa när jag åker fram och tillbaka' date=' tycker inte om Virvelvind heller. :)

 

Jo slår i armbågen i knät i varje roddtag så det gör ondare och ondare ju längre jag ror, får nog lära om teknik.

 

Och så får jag buga och bocka och gratulera att du gått sub20 på 5000 meter. :)[/quote']

Haha då förstår jag dig ! Slår i armbågen i knäna? Ja då lär ju göra nånting fel =)

 

Hehe tackar tackar!

Link to comment
Share on other sites

NEj fyfan rodd är ju rena lyxåket! Man sitter ju till och med!

 

Hur lyckas du med skrubbsår ?!?!

Jag mår illa när jag åker fram och tillbaka' date=' tycker inte om Virvelvind heller. :)

 

Jo slår i armbågen i knät i varje roddtag så det gör ondare och ondare ju längre jag ror, får nog lära om teknik.

 

Och så får jag buga och bocka och gratulera att du gått sub20 på 5000 meter. :)[/quote']

Undrar vad man skulle göra i en Skierg...är det en stor nackdel att väga 54 kg? :)

På tal om att må illa, jag är sjukt åksjuk. Kan ej åka i baksätet. Om jag står stilla vid ett rödljus och tittar på bilarna som passerar hit och dit blir jag illamående. Det är sant!

Men jag har hört att åksjuk=bra balanssinne. Kanske en myt? Men jag lyckas (oftast) hålla mig kvar på ryggen på mina väldigt glada hästar..:)

Link to comment
Share on other sites

Undrar vad man skulle göra i en Skierg...är det en stor nackdel att väga 54 kg? :)

På tal om att må illa, jag är sjukt åksjuk. Kan ej åka i baksätet. Om jag står stilla vid ett rödljus och tittar på bilarna som passerar hit och dit blir jag illamående. Det är sant!

Men jag har hört att åksjuk=bra balanssinne. Kanske en myt? Men jag lyckas (oftast) hålla mig kvar på ryggen på mina väldigt glada hästar..:)

Det finns ju inget annat sätt än att prova... :)

Tippar på att det gör ganska mycket om man är lätt eller tung och säkert även längden men det är sin egen förbättring man får titta på.

 

Var bor du?

Kanske finns något gym i närheten som har...

Link to comment
Share on other sites

Sablar vad sugen jag är på en sådan maskin. Nu till ett par frågor innan inköp.

Vilken av modellerna ska man välja? Är det motiverat med 4000:- mer för den dyra?

Kan man luta den "billiga" mot väggen något eftersom jag bara har 216cm takhöjd i mitt gym, maskinen är ju 220cm enligt hemsidan?

Tacksam för svar.

Det som skiljer är att det är pulsmottagare och medföljer ett pulsbälte till den dyrare.

Jag vågar inte använda pulsbälte inomhus för pulsen skenar så. :P

Samt stativet så man kan flytta runt.

 

TT tror jag har en utan stativ, vet inte hur han har löst det med TVn?

 

Tror inte du kan luta den. För repen inne i pelaren ska nog hänga för att inte komma emot pelarväggarna.

Är precis 220 utan stativ, skulle tro det tillkommer 2-2,5 cm till med stativ då det är en tjock plywoodskiva med räfflad vattenfast beläggning som "golv" ungefär som i en Buster-båt.

 

Hade jag varit dig hade jag försökt att få se eller prova en i verkligheten för att se hur det kan lösas med höjden och se med och utan stativ.

Kanske kan du karva ur bjälklaget? ;)

 

Det går att ringa Concept2 och fråga var närmaste gym med sådan finns...

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Sablar vad sugen jag är på en sådan maskin. Nu till ett par frågor innan inköp.

Vilken av modellerna ska man välja? Är det motiverat med 4000:- mer för den dyra?

Kan man luta den "billiga" mot väggen något eftersom jag bara har 216cm takhöjd i mitt gym' date=' maskinen är ju 220cm enligt hemsidan?

Tacksam för svar.[/quote']

Det som skiljer är att det är pulsmottagare och medföljer ett pulsbälte till den dyrare.

Jag vågar inte använda pulsbälte inomhus för pulsen skenar så. :P

Samt stativet så man kan flytta runt.

 

TT tror jag har en utan stativ, vet inte hur han har löst det med TVn?

Ja, jag har en väggmonterad hemma. Är väldigt nöjd med den och monitorn är fullt tillräcklig men en massa funtioner. Det går även att få pulsmätning på den med en adapter men jag kör med pulsklocka så det kvittar för min del. Behöver du inte flytta omkring den tycker at att väggmodellen duger gott. TV:n har jag hängt på ett svängbart väggfäste bredvid maskinen. Den kommer lite nära men annars är det är helt ok tycker jag.

 

Så här ser det ut. Vägghylla till datorn och lite snyggare kabeldragning är på G. ;)

 

http://img204.imageshack.us/img204/2969/img0167rr.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...