Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Formtest i Skierg


rible12

Recommended Posts

Härligt ni har börjat ladda upp tider nu! Kör på! har uppdaterat nu.

 

Hypernator: Häftigt med ett så långt pass, pausade du någon gång eller drog du allt i ett?

 

Erik: Grattis! haha jo här finns ingen skierg maskin vad jag hittat än men jag letar :) Lovar att jag ska göra hårda tider när jag väl får tag på en! Spenderar det mesta av min träning just nu på ett litet mysigt gym... Men rullskidorna ska snart på och då ska det ut o huggas...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 710
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det blir nog en Skierg i Storumanexpressens sovrum inom en snar framtid ! :)

Tänk på att det är gott med luft när man tränar så det inte blir för instängt och varmt i rummet.

Det har varit ganska kämpigt när jag kört längre sträckor.

Intervaller blir inte så farligt luftmässigt men är ju jobbigare på andra vis men det gäller ju i och för sig även utomhus.

 

Om man som jag får "cellskräck" när man blir anpusten inne så är det fint att istället tyna enskilda muskler istället för att "VO2-optimera".

Jag körde idag drygt 70 minuter till Birkebeiner-opptak.

Började med 20 min vanlig stakning på ett ben i taget med tåhävning på benet i backen. Växlade ben var 5e minut.

Sedan körde jag i tre omgångar (längsta 30 min) totalt 50 min med styrkestak.

Drar gott i armarna på 10ans motstånd men tyckte att Arne Post fick slita värre så det fick gå. :)

 

 

Jakob, jag tycker det fungerar fint att se på långlopp. Man rycks med när t.ex Ahrlin trycker på. :)

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

jag har en ytterdörr som jag kan öppna :) vad grannarna kommer att tänka är väl en annan femma ;)

De är väl vana? ;)

Min granne har erbjudit sig att åka på moped bakom i sommar och jaga när jag ska köra rullskidintervaller. :)

Haha har också balkongdörren öppen! Vill inte veta vad dom som går förbi nedanför tänker! Speciellt inte när de ser ett huvud chippa efter andan i dörrspringan :D

 

Men nu har man ju dragit sönder maskinen och väntar på en ny! Så jag får väl köra lite rodd så länge !

Link to comment
Share on other sites

jag har en ytterdörr som jag kan öppna :) vad grannarna kommer att tänka är väl en annan femma ;)

De är väl vana? ;)

Min granne har erbjudit sig att åka på moped bakom i sommar och jaga när jag ska köra rullskidintervaller. :)

Haha har också balkongdörren öppen! Vill inte veta vad dom som går förbi nedanför tänker! Speciellt inte när de ser ett huvud chippa efter andan i dörrspringan :D

 

Men nu har man ju dragit sönder maskinen och väntar på en ny! Så jag får väl köra lite rodd så länge !

Dragit sönder så att du måste köpa en komplett ny? Lät ju inte billigt :P

Link to comment
Share on other sites

Nix gjorde tyvärr inte det. men nu är jag faktiskt tillbaka i SWE efter 2 veckor i mittens rike, blev lite tidigare än planerat, hade lite åtaganden här hemma som jag måste ta tag i... Så nu har en skierg bara 700m härifrån... kommer tider snart. :) Grattis till grymt VL!!
Link to comment
Share on other sites

Tror att globen har lease-avtal på den :) bara att ringa så löser det sig...

 

Uppdaterat statistiken..

 

Fyll i tider och distans på: https://spreadsheets.google.com/viewform?hl=en&formkey=dHJRSm1ndUxZMVUtMzJIRXBwSWRGZFE6MQ&ifq

Precis kostar inget som tur är =) Men e de sådär dålig kvalitet vetefan om jag vågar köpa loss en!

 

Rible vart kan man kolla resultaten på statestiken där man fyller i själv ?

Link to comment
Share on other sites

Nix gjorde tyvärr inte det. men nu är jag faktiskt tillbaka i SWE efter 2 veckor i mittens rike, blev lite tidigare än planerat, hade lite åtaganden här hemma som jag måste ta tag i... Så nu har en skierg bara 700m härifrån... kommer tider snart. :) Grattis till grymt VL!!

okej! Tack detsamma! Måste säga att du gjort en grym utvecklingskurva!

Link to comment
Share on other sites

Nu är jag med i matchen igen! NY stakmaskin hemma i vardsagsrummet! Och vilken skillnad not den förra! Det är som att jämföra en Mercedes mot en sunkig gammal opel! Lagret i maskinen måste vart dåligt redan från början! Jäklar va mjukt och lätt denna går! Nu kommer de levererad bättre tider :D
Link to comment
Share on other sites

Nu är jag med i matchen igen! NY stakmaskin hemma i vardsagsrummet! Och vilken skillnad not den förra! Det är som att jämföra en Mercedes mot en sunkig gammal opel! Lagret i maskinen måste vart dåligt redan från början! Jäklar va mjukt och lätt denna går! Nu kommer de levererad bättre tider :D

En globe i toppform om 11 1/2 månad är att vänta alltså? men passa dig för golvet,jag har ju mina skiexpander :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...