Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Formtest i Skierg


rible12

Recommended Posts

På tal om vikt. Hade det inte varit lite intressant att föra i vikt i tabellen? Eller vad säger du rible12. Jag e 79 kg tung

Då verkar vi vara ganska likvärdiga.... Båda LED3 och jag väger 76 - 77 kg.... Känner som vi ligger ganska lika i tiderna också!

 

 

 

Härlig liten hörna där TT ! :D

Edited by globe86
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 710
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har för mig att jag sett någon youtube film om skierg när de hade någon landslagsåkare från USA med och han drog väl i runt 1:50 om jag minns rätt i 30min... Det är ju riktigt likt stakåkning klart att det kan skilja sig lite och men i stora hela så tränas samma muskler..

Nu ligger även viktparametern inlagd, så ni som känner för att visa era välfärdskilon posta på!

Link to comment
Share on other sites

Gahh! blev ju inte mindre sugen när jag såg TT:s hörna! Får nog såga upp i taket då. Hur likt stakåkning är det? Finns det några tider på vad världseliten gör på ex. 10000m?

Tack för bra svar förresten!

Du kan själv påverka hur likt stakåkning det blir genom att inte fuska med tekniken. Det är lätt gjort att "fuska". Har sett video på folk som drar allt annat än skidlikt. Men bra träning blir det. Lätt att få ett kvalitetspass på kort tid.

 

Rible: 68kg på mig.

Link to comment
Share on other sites

rible12. för statistiken 2min testet avklarat 590m,måste göra om 500m testet snarast,har ni andra skiergfantaster slutat dra i maskinen nu när det finns snö? tycker det är lite dåligt med inlägg på denna tråden:)

Jag får återkomma efter Vasan med lite dragningar.

Försöker stå ut med snöeländet ett par veckor till... :)

Link to comment
Share on other sites

Tjohoo, nu är man fri från förkylningseländet och kört mitt första pass på min nyinköpta Skierg.5000m blev det och kommer troligtvis ha en ENORM träningsvärk kommande dagar! Har skrivit in det i formdelen.

Rible, kan du lägga in mig:

 

Hypernator

5000m

19.48

82kg

Led 3 (för 13 år sedan! Skall göra comeback nästa år).

 

Tack!

Edited by Hypernator
Link to comment
Share on other sites

Hur går det för er Skierg fantaster? ladda upp nya tider på: https://spreadsheets.google.com/viewform?hl=en&formkey=dHJRSm1ndUxZMVUtMzJIRXBwSWRGZFE6MQ&ifq

 

Erik Wickström som kom ca 50e i Vasan iår har uppdaterat sin blogg med tider på 1000m: http://erikwickstrom.wordpress.com/

Tjena, sitter just nu i ångorna från Skiergen! :)

Blev ett intervallpass - 5 x 1000 meter - körde med 8ans motstånd denna gång för att efterlikna Wickström:

3.44 - 3.43 - 3.43 - 3.41 - 3.36

Eller intervallpass kanske är att ta i för det var nog mest sista tusingen som bet. ;)

 

Och som vanligt hade jag tänkt att slå ribles milrekord men av någon outgrundlig anledning svek huvudet efter 1000 meter.

Har svårt att nöta på när man börjar känna muskler och pust. När jag är ute och stakar så går det bra allt som oftast, bestämmer i förväg att jag t.ex ska köra ett varv och gör det även om det bränner i musklerna men det går bara inte inne.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

SkiErg är en mysig apparat. Svettigt och mentalt utmanande. Jag körde 5 st 1000 m med 1 min vila i måndags på motstånd 8. Tiderna blev

3.37 min

3.37 min

3.37 min

3.37 min

3.35 min

 

Idag blev jag sugen på att utmana Rickard Bergengrens tid på 5000 m (18.35).

Jag körde 5000 m i ett drag på 18.20 min på motstånd 7. Kändes som lagom motstånd. Medelpuls 86%, max 94%.

 

Känns bra att Rickard är i Kina nu och inte kan tjuvträna :)

Edited by fseaw1
Link to comment
Share on other sites

Har haft min Skierg i 20 dagar nu och provade på ett halvmaraton i går. Jäklar va gott den tog. Gick i mål på 1.29.45 (ca 2.07 medel) och gick väl på 85% så det finns å ta men man kan dock ta slut i magmusklerna så man vågar inte ösa på precis allt. Verkligen en kanonmaskin! Känns inte lika monotomt som roddmaskinen, här kan jag växla mellan att stå rakt fram eller på sidan eller hoppa, vadlyft, ett ben etc. Känns helrätt!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...